گروهی برای پیشرفت در زمینه های علمی و عملی

اکسل را خوب یاد بگیرید

۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

کتاب نظام های اطلاعات مدیریت سازمان و فن آوری

نوشته: پروفسور کنث سی. لاودان

دکتر جین پریس لاودان

برداشت و نگارش به فارسی: دکتر عبدالرضا رضایی‌نژاد


تا فرارسیدن دهه ی 1980 میلادی ارزش اطلاعات به عنون بخشی از سرمایه شرکت ناشناخته بود و در بیشتر سازمان ها بدان به چشم یک پدیده ی جانبی و هزینه دار می نگرستند، اما امروزه کمتر مدیری می تواند خود را از چگونگی برخورد سازمان با عامل اطلاعات به دور نگه دارد.

امیر دائی

مختصری در مورد صندوقهای سرمایه گذاری در ایران

صندوق سرمایه گذاری در ایران از مصادیق تعریف صورت گرفته بند 21 ماده یک قانون بازار اوراق بهادار مصوب مجلس شورای اسلامی در آذرماه 1384 و بند ه ماده یک قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید به منظور تسهیل اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی مصوب آذرماه 1388 است و با الهام از متعارف ترین شکل از صندوق های سرمایه گذاری درسایر کشورها طراحی شده است برای مطلع شدن از چگونگی فعالیت و نظارت بر این صندوق ها لازم است که سرمایه گذاران با مطالعه‌ی دقیق اساسنامه، امیدنامه و مقررات مربوطه، با جزئیات آن آشنا شوند و با توجه به استراتژی‌ها و انتظارات خود از سرمایه گذاری در سهام پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار و یا سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت در مورد خرید واحدهای سرمایه گذاری(صندوق های سرمایه گذاری به جای سهم، واحد سرمایه گذاری صادر می کنند.) این صندوق ها تصمیم مناسبی اتخاذ نمایند.

امیر دائی

 در این کتاب ایرج حسابی از پدر خود می گوید، از خاطراتش و خاطراتشان. از دوران سختی که بر پدر گذشته است از کودکی تا واپسین لحظات عمر. از رنج ها و مشتقت هایی که کشیده است و موفقیت ها و لحظات خوشی که به دست آورده است. پروفسور حسابی در بازگویی روزهای بازپسین از همه می گوید؛ از پدر، از مادر بزرگ از همسر و هر کس که گذر زندگی دستی و آغوشی به مهربانی به سویش گشوده ند. از مادر بزرگ خود بارها و بارها با لفظ خانم یاد می کنند و آن جا که فرزندشان در پرسشی ناخواسته و نا به هنگام از لفظ خانم و اقا و تاکید همواره پدر می پرسند در پاسخ به تاکید می گویند «خانم و آقا بودن آسان نیست، سابقه، تربیت و نجابت باید فراهم باشد ایمان و اعتقاد از ارکان خانم و آقا بودن است. اگر خانم وآقایی به این مرتبه برسند می دانند که چه کارهایی باید انجام دهند و چه چه کارهایی نباید انجام دهند. یا به قول حافظ آن قدر هست که بانگ جرسی می آید ... خانم و آقا هیچ گاه دروغ نمی گویند و در نشست و برخاست و خیلی از مسائل اجتماعی آداب لازم را رعایت می کنند.»

امیر دائی

 نخستین هم اندیشی نظام جدید قراردادهای صنعت نفت با حضور صدها کارشناس، متخصص ومدیر نفتی در حالی برگزار شد که همگی در انتظار معرفی مدل جدید قراردادی پروژه‌های نفتی بودند که از آن به عنوان مدل قراردادی چهارم (بعد از قراردادهای امتیازی، مشارکت در تولید و خدماتی) نام برده می‌شد. مدل اولیه قراردادهای نفتی جدید با عنوان

(IPC (Iranian Petroleum Contract
زمانی در این همایش بزرگ در معرض اظهار نظر متخصصان و دست‌اندرکاران حقوقی و فنی صنعت نفت کشور قرار گرفت که اعضای کمیته قراردادهای صنعت نفت چندین نفر ساعت، کار کارشناسی را صرف تهیه این مدل جدید قراردادی کرده بودند.

رییس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی با بیان اینکه قراردادهای بیع متقابل در گذشته کاملا یکسویه و به نفع ایران بوده است، افزود: شرکتهای خارجی با چنین قراردادی، انگیزه ای برای حضور در صنعت نفت ایران ندارند

امیر دائی

این کتاب 90 صفحه ای شامل 9 بخش است و همان طور که در مقدمه ی این کتاب می خوانیم افراد در سمت های مدیریتی ناگذیریند در جلساتی با عنوان های مختلف شرکت کنند و در آنها به حل مسائل و گرفتن تصمیم بپردازند اما غالبا خواستار وضعیتی متفاوت هستند. این کتابچه به شما کمک می کند تا بتوانید جلساتی کارآمدتر، مفیدتر، ثمربخش تر و حتی مفرح تر برگزار کنید، زیرا نمی توان از جلسات اجتناب کرد پس بایدآن ها را بهتر برگزار کنیم. این کتاب به شما در بررسی جامع جلسه، نحوه ی آمادگی برای جلسه، چگونگی تصمیم گیری گروه ها، نحوه ی اداره ی جلسه، رویدادهای ناگوار برای جلسه، اداره ی پایان جلسه، کیفیت پیگیری پس از پایان جلسه، ابزارهای مدیریت جلسه و جلسات مجازی کمک میکند. خواندن این کتاب را به همه ی مدیران توصیه می کنم.

امیر دائی

هر کسی که در زندگی و کار فردی و جمعی  پایبند به نظم و انضباط باشد، افکارش از یک طبقه بندی خاصی برخوردار می شود. به همین جهت به راحتی  پلـه های رشـد را  طی می کند و از فشار  روحی و روانی در امان بوده و شادمانی او بیشتر می شود.عالم هستی بر پایه نظم استوار است، هر پدیده ای در دستگاه آفرینش جای خاصی داشته و نقش ویژه ای را عهده دار است. سرعت حرکت اجرام آسمانی، گردش منظم فصل های سال، شب و روز، جایگاه و عملکرد اندام ها و اعضا و جوارح بدن انسان همه نشانه هایی از نظم و اهمیت آن است.
امیر دائی

مطلب مورد نظر خود را پیدا نکردید؟

اکسل را خوب یاد بگیرید
نویسندگان