گروهی برای پیشرفت در زمینه های علمی و عملی

اکسل را خوب یاد بگیرید

۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

بیژن زنگنه در این حکم انتصاب خطاب به هاشمی آورده است: «با عنایت به مراتب علمی، تعهد و تجربیات جنابعالی و با توجه به موافقت وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری، به موجب این حکم به عنوان رئیس دانشگاه صنعت نفت منصوب می شوید.

امیر دائی

این مقاله به یکی از مباحث مهم مدیریت سود، یعنی هموارسازی سود میپردازد. به طور کلی هموارسازی سود عبارت است از اعمال نظر مدیریت شرکت در تقدم و تأخر ثبت حسابداری هزینه ها و درآمدها و یا به حساب گرفتن هزینه ها یا انتقال آن ها به سال های بعد به طوری که باعث شود شرکت در طول چند سال مالی متوالی از روند سود بدون تغییرات عمده برخوردار باشد. هدف مدیریت این است که شرکت در نظر سرمایه گذاران و بازار سرمایه با ثبات و پویا نشان دهد. در این مقاله به روش های هموارسازی سود از یک طرف و از طرف دیگ به سازوکارهایی از قبیل ویژگی های کیف اطلاعات و افشاء بیشتر باعث می شود مدیریت شرکت در فرایند هموارسازی سود موفق نباشد می پردازم.

از اینجا مقاله را دانلود کنید.

امیر دائی

رسوایی های مالی که برای شرکتهای سهامی بزرگ کشور ایالات‌متحد رخ داد، ناشی از حساب‌آرایی است. این رسوایی ها تاثیر بسیار ژرفی بر نهادهای مالی آن کشور و در پی آن بر بازارهای مالی سایر کشورهای صنعتی گذاشت. هدف این نوشته، تعریف اصطلاح جدید «حساب‌آرایی» و بررسی عوامل و شیوه‌های ایجاد آن است. حساب‌آرایی پدیده نوینی نیست. ردپای آن را می‌توان در اوایل قرن نوزدهم جستجو کرد که ابتدا به‌شکل هموارسازی سود و سپس به‌صورت ایجاد اندوخته‌های پنهان ظاهر شد. هپ ورث نخستین کسی بود که هموارسازی سودرا به‌عنوان یک رفتار مطرح کرد. از نظر او، هموارسازی سود عملی فلسفه‌آمیز و رندانه است که در محدوده اصول و استانداردهای حسابداری صورت می‌گیرد .

امیر دائی

به گزارش نفت نیوز به نقل از nisoc ، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در دیدار با مدیران مطبوعات و نمایندگان رسانه های جمعی استان خوزستان تصریح کرد: توجه به توسعه و عمران مناطق پیرامونی بخشی از تعهد و مسئولیت اجتماعی صنایع و شرکتهای بزرگ است، در هر منطقه ای که فعالیت صنعتی اعم از تولید نفت و غیره انجام می شود باید اقدامهایی نیز برای جبران هزینه های طبیعی تولید انجام شود.

حمید بورد گفت: صنعت نفت در این زمینه پیشگام بوده و خدمات مناسبی به حوزه عملیاتی خود ارائه کرده است که امیدواریم اعتبارهای بیشتری به این مهم اختصاص یابد. مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان این که برای عمران مناطق نفتخیز باید برنامه تعریف شده داشته باشیم، افزود: با هدف افزایش خدمات عام المنفعه در حال رایزنی با مسئولان مربوط و نمایندگان مجلس برای تصویب قوانین و صدور مجوزهای قانونی هستیم.

امیر دائی

مهرداد بذرپاش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به این که در جلسه روز سه شنبه کمیسیون انرژی از وزیر نفت سه سؤال با محورهای "حجم صادرات نفت خام کشور"، " برنامه وزارت نفت در توسعه صنایع پتروشیمی" و " کیفیت بنزین وارداتی و بنزین تولید شده در واحدهای پتروشیمی" مطرح شد، گفت: در مورد صنایع پتروشیمی ایشان پذیرفت که باید کار جدی‌تری در این زمینه صورت بگیرد؛ چرا که این رویه در صنعت پتروشیمی نمی‌تواند آینده کشور را تضمین کند. صنعت پتروشیمی از صنایع پیشرو و بی‌بدیل است و باید نگاهی جدی‌تراز گذشته به آن داشت و رویه فعلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی نمی‌تواند، اهداف برنامه‌های وزارت نفت را محقق کند.

امیر دائی
به ‌گزارش نفت نیوز به نقل از

مهر، بیژن زنگنه در نشست کارگروه ارتباط صنعت و دانشگاه با رئیس مجلس با بیان اینکه انحصاری بودن برخی صنایع مانع رشد پژوهش و طرح‌های تحقیقات در آن‌ها بخش‌های می‌شود، گفت: برخی شرکت‌های و صنایع مانند صنعت خودروسازی به‌علت انحصاری بودن هیچ تلاشی برای نوآوری و استفاده از طرح‌های پژوهشی و تحقیقات انجام نمی‌دهند، از این رو کلید تحول ارتباط صنعت و دانشگاه خروج صنایع از انحصار است.

امیر دائی

با اعطای گواهینامه کیفیت به سه شرکت سازنده پمپ و دو شرکت سازنده مکانیکال سیل از سوی پژوهشگاه صنعت نفت، گامی بلند در راستای حمایت از سازندگان داخلی در قالب سیستم جامع صدور گواهینامه کیفیت برداشته شد.

امیر دائی
نفت نیوز: در مناطق نفت خیز جنوب که محیط کار و زندگی از نظر شرایط جغرافیایی و آب و هوایی با دیگر مناطق کشور متفاوت است فراهم سازی شرایط مناسب جهت جذب و نگهداشت نیروی انسانی و ایجاد انگیزه لازم در آنها برای تحقق برنامه ها و اهداف سازمانی اهمیت ویژه ای دارد. بر این اساس مسئله رفاه کارکنان از ابتدای فعالیت صنعت نفت مورد توجه ویژه قرار داشته و به موازات فعالیت های عملیاتی، احداث شهرک های مسکونی، توسعه فضای سبز و ایجاد مراکز فرهنگی و تفریحی در کنار ماموریت محوری تولید در دستور کار قرار داشته و دنبال شده است.
امیر دائی

مطلب مورد نظر خود را پیدا نکردید؟

اکسل را خوب یاد بگیرید
نویسندگان