گروهی برای پیشرفت در زمینه های علمی و عملی

اکسل را خوب یاد بگیرید

۲۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است

تبدیل شدن به بنگاه اقتصادی نمونه در کشور، پیشرو در خاورمیانه و مطرح در جهان به عنوان چشم انداز شرکت پالایش نفت تهران تعیین شده است.

رئیس اداره استقرار و توسعه سامانه های مدیریتی پالایشگاه تندگویان تهران در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان اینکه بر اساس این چشم انداز، ٤ هدف کلان این شرکت نیز تا سال ٩٧ تبیین شده است، گفت: افزایش دو برابری سود و تولید بنزین یورو ٤، دو هدف مهم آن است.

محمد علی هاشمی افزود: افزایش نقدینگی شرکت به بیش از ٨ هزار میلیارد ریال و ارتقای سبد محصولات (افزایش ٤ محصول جدید) نیز به عنوان دو هدف مهم بعدی مطرح شده است که تا سال ١٣٩٧ و با توجه به مدل تعالی سازمانی قرار است به آن دست یابیم.

امیر دائی

نفت نیوز: مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با تاکید بر این که اگر به موقع تصمیم‌های درست می گرفتیم و سیاست گذاری ما تغییر نمی کرد تحریمها نمی توانست مانع پیشرفت صنعت نفت شود، گفت: در صورتی که منابع مالی تامین بود، روند توسعه میدان آزادگان جنوبی با استفاده از توان داخلی قابل انجام بود.

به گزارش نفت نیوز به نقل از ایسنا؛ مهندس حمید بورد در باره توسعه میادین مشترک نفتی و گازی و ضرری که به دلیل عدم بهره برداری به موقع از این میادین به کشور تحمیل شده است، تصریح کرد: اگر می دانستیم که میخواهیم چکار کنیم بخشی از مشکلات حل میشد.

وی با بیان اینکه در چندسال گذشته بیشتر توجه به پارس جنوبی بود و کمتر به غرب کارون توجه کردیم، امیدواریم بتوانیم با استفاده از امکانات داخلی هرچه سریع‌تر میادین غرب کارون را توسعه دهیم در این زمینه می توان اذعان کرد که شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت ملی نفت ایران در توسعه میادین نفتی از توانایی خوبی برخوردارند.

امیر دائی

به گزارش نفت نیوز به نقل از فارس؛ پس از گذشت ماه‌ها گمانه زنی در خصوص همکاری مشترک ایران و روسیه در زمینه تجاری و اقتصادی،بالاخره شب گذشته با حضور الکساندر نواک وزیر انرژی در راستای یازدهمین نشست مشترک همکاری های اقتصادی، تفاهم نامه کمیسیون همکاری های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه بین وزرای نفت ایران و انرژی روسیه به امضا رسید.

پس از تحریم نفتی ایران و روسیه توسط آمریکا و کشورهای غربی، کارشناسان و صاحبنظران اقتصادی دو کشور در این مورد هم عقیده بودند که در این شرایط دو کشور ایران و روسیه که دارای منابع عظیم نفت و گاز هستند می توانند با یکدیگر همکاری مشترک تجاری و اقتصادی را شروع کنند که در نهایت می تواند منجر به توسعه اقتصادی دو کشور در این شرایط تحریم تحمیلی شود.

پس از آنکه ایران در سال 90 مورد شدیدترین تحریم های اقتصادی از سوی کشورهای اروپایی و آمریکا قرار گرفت کشور چین به عنوان بزرگترین شریک تجاری ایران شد اما با تحریم روسیه برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند کشورمان می توان همکاری های خود را با روسیه نیز گسترش دهد چرا که شرایط روسیه بسیار مناسبتر از چین است.

امیر دائی

به گزارش نفت نیوز به نقل از ایرنا، مخزن ذخیره سازی شوریجه که در شهرستان سرخس استان خراسان رضوی قرار دارد روز یکشنبه با حضور بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت و جمعی از مدیران ارشد این وزارتخانه به طور رسمی راه اندازی شد. با بهره برداری از مخزن ذخیره سازی شوریجه، ایران از نظر توان ذخیره سازی گاز در رتبه اول خاورمیانه و رتبه پنجم جهان قرار می گیرد. این مخزن دارای ظرفیت 4.8 میلیارد مترمکعب است که با راه اندازی آن وابستگی کشورمان به واردات گاز از ترکمنستان کاهش می یابد.

در فصل تابستان روزانه 10 میلیون مترمکعب گاز توسط سه کمپرسور به مخزن شوریجه تزریق و در روزهای سرد فصل پاییز و زمستان روزانه 20 میلیون مترمکعب گاز برداشت و به شبکه گازرسانی کشور تزریق می شود. تاکنون حدود 300 میلیون مترمکعب گاز به مخزن شوریجه تزریق شده است. اولین مخزن ذخیره سازی گاز طبیعی ایران پیش از این در استان قم راه اندازی شده است.

امیر دائی


با تصویب نهایی بندهای 15 و 16 لایحه رفع موانع تولید در مجلس، تنگناهای سرمایه‌گذاری در صنعت نفت رفع می شود. رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی، درباره تغییرات ایجاد شده در لایحه رفع موانع تولید (خروج از رکود) و مخالفت اکثریت اعضا کمیسیون متبوعش با ماده 30 این لایحه، اظهار کرد: این ماده، با برنامه پنجم توسعه و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد. حمیدرضا فولادگر با اشاره به متن ماده 30 لایحه مذکور «به منظور خارج ساختن کشور از رکود و ایجاد رونق تولید و توسعه اشتغال و افزایش سرمایه بانک‌ها، از ابتدای سال 1393 به مدت پنج سال سهم سالانه صندوق توسعه ملی از درآمد حاصل از صادرات نفت خام و میعانات گازی 20 درصد تعیین می‌شود» نیز تصریح کرد: نظر نمایندگان مجلس در زمینه‌ این ماده، معطوف به تسهیل خروجی از صندوق توسعه است "نه" این‌که کاری که مغایر با قانون باشد، صورت گیرد.

امیر دائی


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت (MOP)، منصور معظمی با اشاره به این که هدفمندی یارانه باید در برنامه ششم توسعه سامان داده شود، تصریح کرد: هم اکنون صنعت نفت ماهانه 3 هزار و 400 میلیارد تومان یارانه پرداخت می کند که سهم شرکت ملی پالایش و پخش و گاز به ترتیب حدود 2 هزار و 600 میلیارد تومان و گاز نیز 800 میلیارد تومان است. وی تصریح کرد: پرداخت یارانه ها عملا طرحهای توسعه صنعت نفت را زمین گیر کرده است.
امیر دائی

میزان تزریق آب در میدانهای شرکت نفت فلات قاره بالاترین رکورد را میان شرکتهای نفتی کشور به خود اختصاص داد و این رقم هم اکنون به ٤٠٠ هزار بشکه در روز رسیده است.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره در گفتگو با خبرنگار شانا، با اعلام اینکه هم اکنون پروژه های نگهداشت به عنوان برنامه های اصلی شرکت نفت فلات قاره در دستور کار است، اظهار کرد: تکمیل طرحهای جامع توسعه میدانهای نفت و گاز و برنامه ریزی برای تامین اعتبار و سرمایه گذاریهای  مورد نیاز در دستور کار شرکت قرار دارد.

سعید حافظی با بیان اینکه تولید نفت از این شرکت با سه روش تولید طبیعی، تولید از طریق پمپهای برقی درون چاهی و تولید بوسیله فرازآوری گاز انجام می شود، افزود: سهم شرکت فلات قاره در تولید نفت به روش طبیعی ٦٥ درصد و با استفاده از تجهیزات و ماشین الات مکانیکی و برقی حدود ٣٥ درصد است.

امیر دائی



امیر دائی

بازار سهام در اولین روز هفته با ریزش چشمگیر شاخص همراه شد تا بر خلاف دو روز پایانی هفته گذشته روندی منفی در بازار حاکم شود.

به گزارش پایش پرس، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افت 440 واحدی بازدهی منفی 0.61 درصد را ثبت کرد و با وجود معاملات بلوکی بزرگترین هلدینگ بورسی ارزش معاملات به صد میلیارد تومان رسید.

امیر دائی

محمود اسلامیان/ عضو هیئت رییسه اتاق ایران

بدون تردید بیکاری ناشی از رکود اقتصادی مهم‌ترین مسئله امروز میهن اسلامی است. وزیر محترم اقتصاد رقم ۵/۸ میلیون بیکار بالفعل و بالقوه را اعلام نمودند. وزیر محترم تعاون، کار و رفاه نسبت به بیکاری ۱۰ میلیون نفر در آینده هشدار دادند. این اعلام نگرانی‌ها بسیار بجاست. بایستی کل نهاد‌های تصمیم گیر جامعه آن را به عنوان چالش اصلی و جدی کشور بپذیرند و برای خروج از آن اجماع ملی نمایند. به هر خانه‌ای که می‌روید مشکل بیکاری باعث رنج و ناراحتی است سال‌ها تلاش و زحمت والدین و رساندن فرزندان از نظر تحصیل به شرایط اشتغال و عدم پاسخگویی به این نیاز بسیار ناراحت کننده است و می‌تواند عواقب نگران کننده اجتماعی داشته باشد. ریشه بسیاری از ناهنجاری‌های رو به رشد جامعه که مرتب در صفحات حوادث جراید خود را نشان می‌دهد بیکاری است. توسعه اشتغال از رهگذر تولید ملی امکان پذیر است. در ابتدا بایستی اجمالا علل رکود را بررسی نمائیم. تولید ملی طی سال‏های اخیر از عوامل زیر آسیب دیده است.

امیر دائی

مطلب مورد نظر خود را پیدا نکردید؟

اکسل را خوب یاد بگیرید
نویسندگان