گروهی برای پیشرفت در زمینه های علمی و عملی

اکسل را خوب یاد بگیرید

۳۲ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

در این ویدئو به معرفی دوره مقدماتی پایان نامه نویسی و مقاله نویسی با word پرداختیم. سعی کردیم مهم ترین کارهایی که باید انجام بشه رو آموزش بدیم. در دوره های پیشرفته با جزئیات بیشتر به معرفی ابزار این نرم افزار می پردازیم. 

امیر دائی
بامیلو و موزاندو

استراتژی ادغام که در اکثر مواقع به دلیل کاهش هزینه ها و افزایش کارایی بین شرکت های اتفاق می افتد با مخاطرات زیادی همراه است، ادغام شرکت هایی مانند اکتساب شرکت انگلیسی BTR توسط شرکت‏ مهندسی Siebe یک ادغام معقول به نظر می‏رسد (شرکت های فعال در زمینه سیستم و اتوماسیون در آمریکا و اروپا)، زیرا هزینه ها را کاهش خواهد داد. اگر شرکت های exxon و mobile (شرکت های فعالی در حوزه ی نفت و انرژی) با هم ادغام می شوند همین نتیجه را به همراه خواهد داشت. مطالعات آکادمیک که در مورد تمام ادغام‏های‏ بزرگ این قرن انجام شده به‏طور واضح نشان داده‏ است که سهامداران شرکت‏های خریداری شده نفع‏ برده‏ اند،در حالی که سهامداران شرکت خریدار زیان‏ می‏بینند. این به خاطر این است که شرکت های تازه ادغام شده عملکرد خوبی ندارند و مسائل و مشکلات مدیریت در شرکت های ادغام شده بارز و ملموس است و باید دقت داشت که تعداد کمی از ادغام ها کاهش هزینه را در بر دارد.

امیر دائی
Not-enough-time-for-social-media-marketing

اگر تولید محتوا و شبکه‌های اجتماعی جنبه مهمی از بازاریابی شما را تشکیل می‌دهند، بخوبی می‌دانید که این دو حوزه چقدر از زمان با ارزش شما را به خود اختصاص می‌دهند. این موضوع شاید یکی از معمول‌ترین مشکلاتی باشد که شرکت‌های کوچک و متوسط با آن روبرو هستند. چشم‌انداز مناسب با محوریت فعالیت در این شبکه‌ها ممکن است برای مدیران ارشد وجود داشته باشد، اما توانایی انجام دادن آن با وجود منابع محدود بسیار چالش‌برانگیز باشد.

 

امیر دائی
رکوردشکنی فیس‌بوک برای مراجعه روزی یک میلیارد کاربر به این شبکه اجتماعی و ثبت 1.55 میلیارد کاربر جهانی در هر ماه مهم‌ترین خبر فناوری در هفته گذشته بود. این شرکت ارزش مجموع سرمایه‌های خود را 306.4 میلیارد دلار اعلام کرد تا با این اتفاق به هفتمین برند معتبر جهان تبدیل شود. ولی عرصه جهانی فناوری طی یک هفته گذشته اتفاقات دیگری را هم تجربه کرد که اهم آنها در این ستون بررسی می‌شود.

HP دو پاره شد
شرکت HP از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان رایانه‌های شخصی در جهان محسوب می‌شود، ولی به‌دلیل تغییر سلیقه کاربران جهانی، اوضاع مالی این شرکت در چند سال اخیر مناسب نبوده است. همین مساله موجب شد از حدود یک سال قبل، مِگ ویتمن، مدیرعامل HP تصمیم بگیرد این شرکت بزرگ را به دو مجموعه متفاوت تقسیم کند.

امیر دائی
marketing-communication

تشخیص اینکه مشتری بالقوه شما در چه مرحله‌ای از تصمیم خرید قرار دارد و اینکه چه نوع ابزار یا محتوای بازاریابی با سطح علاقه وی هماهنگ است بسیار ساده‌تر از چیزی است که تصور می‌کنید. شما این فرایند را می‌توانید به 5 مرحله مختلف تقسیم کنید که از یک مراجعه‌کننده کنجکاو شروع می‌شود و تا مدیریت مشتری در حال خرید ادامه پیدا می‌کند.

امیر دائی
rp_4fa03eb70aeb420cde1d695d947df240_XL.jpg

گلکسی پیشوندی برای مجموعه‌ای از گوشی‌های هوشمند تولیدی شرکت سامسونگ است که همگی از سیستم عامل اندروید شرکت گوگل استفاده می‌کنند. خانواده گلکسی S نیز به دلیل قابلیت‌های بیشتر و رده‌ بالا بودن، جزو دستگاه‌های موفق و سودآور برای شرکت سامسونگ به شمار می‌رود. اما معنای حرف S در گوشی‌های سری گلکسی S به چه معناست؟

 

امیر دائی

لری پیج و سرگی برین (Sergey Brin - Larry Page) دو دانشجوی دکترای دانشگاه استنفورد، هفتم سپتامبر ۱۹۹۸ گوگل را ثبت کردند.

آنها همزمان با شروع سال 1996 کار روی پروژه دکترای خود را آغاز کرده بودند، پروژه‌ای که قرار بود در آن یک موتور جستجو اینترنتی طراحی شود که با روش‌های جدید جستجو دقت را بالا ببرد.

امیر دائی

مقدمه

مدیر ارشد فناوری اطلاعات که به اختصار CIO نامیده می‌شود، بالاترین مقام تصمیم‌گیرنده حوزه‌ی فناوری اطلاعات در سازمان‌هاست. مدیر ارشد فناوری اطلاعات در واقع به فردی با مسئولیت تعیین استراتژی‌ فناوری اطلاعات و سیستم‌های کامپیوتری مورد نیاز برای حصول ماموریت‌ها و اهداف سازمان اطلاق می‌شود.
در یک دهه گذشته، مسئولیت CIO در سرپرستی دپارتمان فناوری اطلاعات شرکت که وظیفه‌ی مدیریت سرور‌ها، سفارش تجهیزات کامپیوتری و تغییر گذرواژه‌ی کارکنان را بر عهده داشت خلاصه می‌شد. ولی امروزه با نفوذ فناوری به بخش‌های مختلف سازمان، از بازاریابی و فروش تا تولید، CIO ها نیز عهده‌دار نقشی کلیدی در تمامی تصمیم‌گیری‌های کسب‌و‌کار هستند.
امروزه CIOها، با مجموعه‌ای از چالش‌های مختلف روبرو هستند که از زوایای بسیاری هم‌تراز با چالش‌های مدیران ارشد است. نخست این‌که CIOها باید جریان فناوری اطلاعات کسب‌و‌کار را هدایت کنند. آنها باید در شرایطی که درگیر تغییرات عمده‌ی فناوری اطلاعات هستند، پشتوانه‌ی فناوری کسب‌و‌کار را هدایت و مدیریت کنند و به طور هم‌زمان مسیر رشد آینده را برنامه‌ریزی کنند. به بیان دیگر، آنها باید جهت‌گیری و اجرای فناوری اطلاعات در سازمان‌شان را رهبری کنند و به این دلیل با عنوان «رهبران مدیریت تغییر» نیز شناخته می‌شوند.  

امیر دائی

این فرم مخصوص دوستان رشته مالی - پردیس فارابی دانشگاه تهران است.

با تشکر

امیر دائی

این فرم مخصوص دوستان گروه مدیریت دانشگاه خوارزمی هست.

با تشکر

امیر دائی

مطلب مورد نظر خود را پیدا نکردید؟

اکسل را خوب یاد بگیرید
نویسندگان