گروهی برای پیشرفت در زمینه های علمی و عملی

اکسل را خوب یاد بگیرید

۵ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

شاید دقت کرده باشید که در کتاب یا مقاله ای که در دست دارید اولین صفحه سربرگ یا پابرگ ندارد. این آموزش به این موضوع مربوط میشود؛ توجه کنید که پیش نیاز این آموزش *آموزش ایجاد سربرگ و پابرگ در Word* است، کافیست کلیک کنید.

برای حذف سربرگ یا پابرگ صفحه اول کافیست مسیر زیر را طی کنید و گزینه Different First Page را فعال کنید:

زهرا دایی

خیلی از افرادی که میخواهند کتاب، مقاله ، گزارش و از این دست موارد را تهیه کنند، قطعا به تهیه فهرست نیاز خواهند داشت. البته باید بدانید که قبل از این آموزش شما باید با *ایجاد Style در ورد* آشنا باشید؛کافیست کلیک کنید.

این آموزش شامل دو بخش است:

1)وقتی که شما مطالبی دارید و میخواهید برای آن مطالب فهرست ایجاد کنید.

2) شما فقط میخواهید فهرست ایجاد کنید.

برای ایجاد فهرست لازم است که عناوین اصلی و فرعی شما دارای Style مخصوص به خود باشند. به عنوان مثال به تصویر زیر توجه کنید؛ این تصویر نشان دهنده یک کتاب است که دارای عناوین اصلی و فرعی است.در زیر"حقیقت موفقیت" و "کاری که بیشتر افراد انجام میدهند" و "اقدام و سازگاری فرصت می آفریند" عناوین اصلی هستند و سایر موارد عناوین فرعی هستند.

زهرا دایی

بزار بخش(Section) بندی به شما این قدرت را میدهد که بتوانید چیدمان متفاوت در داخل صفحه یا بین صفحات خود ایجاد کنید. تصور کنید که شما در حال نوشتن یک مقاله هستید و میخواهید که فرمت نگارش شما در صفحات ابتدایی و انتهایی به صورت تک ستونی و در صفحات میانی به صورت دو ستونی باشد. شاید فهم جمله های بیان شده سخت باشد اما در زیر در قالب مثال متوجه این جملات خواهید شد.

به جرأت میتوان گفت که این ابزار یکی از مهمترین ابزار در ورد ، پایان نامه نویسی و تألیف کتاب است.

زهرا دایی

شاید برایتان پیش آمده باشد که فایل مورد نظر خود را به PDF تبدیل کرده باشید و بخواهید از آن پرینت بگیرید اما هنگام چاپ متوجه شوید که سایز A3 در لیست وجود ندارد.

اگر روش تبدیل ورد به PDF را میخواهید یاد بگیرید؛کافیست در زیر کلیک کنید.

فرض کنید که فایل خود را به PDF تبدیل کرده ایم و به مسیر زیر می رویم اما سایز A3 وجود ندارد:

زهرا دایی

یکی از ویژگی های دارای اهمیت فایل های آفیس قابلیت تبدیل آنها به PDF است. اما شاید بپرسید چه دلیلی دارد که فایل خود را به PDF تبدیل کنیم؟ دلایل مختلفی وجود دارد از جمله مزایا PDF میتوان به این موارد اشاره کرد: کم حجم بودن،رایگان بودن!! و یا به عبارت دیگر در دسترس بودن، به راحتی قابل اشتراک گذاری است و ....

این برنامه های آفیس را میتوان به PDF تبدیل کرد:  Word، Excel، Access، Power Point، OneNote،  Project، Publisher، Visio

اما چگونه در هر یک ذخیره کنیم؟

ذخیره و تبدیل Word به PDF، مسیر زیر را طی کنید:و مطابق تصویر زیر در پنجره باز شده در قسمت Save as type، گزینهPDF را انتخاب کنید.

زهرا دایی

مطلب مورد نظر خود را پیدا نکردید؟

اکسل را خوب یاد بگیرید
نویسندگان