گروهی برای پیشرفت در زمینه های علمی و عملی

اکسل را خوب یاد بگیرید
img_solutions_mobile4

امروزه بازاریابی با موبایل به عنوان یکی از تکنیک های بازاریابی که به دوره بلوغ خود رسیده شناخته می شود و از هر زمان دیگری دارای تعداد مصرف کننده های بیشتری می باشد که با استفاده از گوشی های هوشمند خود اقدام به خرید و پرداخت می کنند. اگر شما در این حوزه فعالیت دارید، پس این روندی از بازاریابی است که حتما باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید.

در سال 2014 فروش های انجام پذیرفته توسط دستگاه های موبایل، خصوصا گوشی های هوشمند با رشدی معادل 87% روبرو بوده است و بر اساس گزارشی که در این رابطه منتشر شده است 28% خرید های آنلاین انجام پذیرفته با استفاده از دستگاه های موبایل بوده است. همچنین در حالی که تعداد خرید های انجام شده از طریق دستگاه های تبلت رشد کمتری را شاهد بوده اند، اما آنها هم دارای رشدی معادل 52% بوده اند. به عبارتی می توان گفت بازاریابی از طریق موجی از بازاریابی متعلق به آینده است.

با این وجود همچنان که شاهد هستیم تعداد زیادی از برند ها همچنان تا توسعه استراتژی های مرتبط با بازاریابی از طریق موبایل راه زیادی در پیش دارند. برای برخی از آنها بازاریابی بر روی دستگاه های موبایل همچنان روشی ناشناخته و مبهم بوده و جای دادن آن در بین دیگر استراتژی ها مانند بازاریابی سنتی سخت و دشوار می باشد. در حالیکه این نوع از بازاریابی همچنان در حال رشد و تکامل است می توان گفت که هر نوع فعالیت بازاریابی و تبلیغاتی که از طریق استفاده از دستگاه موبایل شامل تلفن های هوشمند و انواع تبلت انجام می پذیرد، در این حوزه و دسته قرار می گیرد.

این نوع از بازاریابی برای موفقیت نیاز به عجیب و غریب بودن ندارد، بلکه اینها فاکتورهایی هستند که در زمان تدوین استراتژی های مربوط به آن باید مد نظر قرار دهیم:

 

New-mobile-marketing-tactics-for-back-to-school-retail

 

1- همواره محتوای شما باید کوتاه و مختصر باشد

اخیرا گوگل بطور روشن و صریح مطلوبیت استفاده از محتوای طولانی، مغز دار و با کیفیت بالا را اعلام کرده، اما تمامی اینها اهدافی هستند که دستیابی به آنها در بازاریابی آنلاین و اینترنتی مناسب می باشد، در حالیکه برای محتوای موبایل اختصار در محتوا همواره یکی از موارد مهم و حیاتی می باشد. البته شما همچنان باید محتوایی با کیفیت را برای این نوع مخاطبین هم تهیه کنید، اما باید سعی کنید زودتر از محتوایی که در دستگاه های غیر موبایل مورد استفاده قرار می گیرد، زودتر به نکته اصلی مورد نظر خود بپردازید. باید توجه داشته باشید که اغلب مخاطبین شما در این دستگاه ها در حال مطالعه محتوای شما از طریق صفحه ای کوچک هستند و ممکن است دور از دفتر یا منزل خود باشند، در نتیجه از فضا و زمان کافی برای مطالعه محتوای طولانی برخوردار نیستند که خود موضوعی چالش برانگیز برای بازاریابان این حوزه می باشد. پس همراه باید محتوایی تهیه ببینید که در ضمن جذابیت بودن از ویژگی خلاصه و مختصر بودن هم استفاده کند.

2- قدرت جستجوی محلی را به یاد داشته باشید

جستجو های محلی اغلب از طریق دستگاه های موبایل انجام می پذیرند. به منظور سود بردن از فرصت افزایش استفاده و انجام جستجو از طریق دستگاه های موبایل ارسال اطلاعات نسخه موبایل وبسایت شما به Google My Business از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

علاوه بر این حتما توجه کنید که آدرس فیزیکی محل کسب و کار شما به اضافه اطلاعات تماس و ساعات کاری شما همگی بطور واضح در بخشی از سایت مختص این موضوع به راحتی قابل دسترس باشد. بازدید کننده گان وبسایت شما پس از ورود به سایت نباید شماره تماس یا آدرس شما را جستجو کنند.

3- از وبسایت های موقعیت محور استفاده کنید

از آنجائیکه تعداد روز افزونی از مردم تمایل به دسترسی به سایت های اجتماعی از طریق دستگاه های موبایل دارند، استفاده کردن از فرصت ارتباط با مشتریان هدف از طریق خدمات مکان-محور از قبیل سایت  Foursquare اهمیت بسیار زیادی دارد. چنین خدمات مکان-محوری برای کسب و کارهای خرده فروشی و رستوران ها و … از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

منبع: آی بازاریابی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

مطلب مورد نظر خود را پیدا نکردید؟

اکسل را خوب یاد بگیرید
نویسندگان