گروهی برای پیشرفت در زمینه های علمی و عملی

اکسل را خوب یاد بگیرید
marketingskillsrequired

در حال حاضر اختلاف زیادی از لحاظ سطح توانایی و استعداد در بازار بازاریابی دیجیتال وجود دارد. بر اساس گزارش معتبری در این رابطه از “The Future-Proof Marketer in 2015” 90% بازاریابان به نوعی کمبود مهارت دیجیتالی رنج می‌برند و تنها 8% از شرکت‌ها بطور قدرتمند ظاهر شده‌اند.

در ادامه 7 مهارت مهم را که برای تبدیل‌ شدن به یک داوطلب قابل توجه برای بازاریابی در عصر بازاریابی دیجیتال نیاز دارید فهرست کرده‌ام:

 1- بهینه‌سازی موتورهای جستجو

در شرکت‌هایی که برای این بررسی مورد استفاده قرار گرفته‌اند، از بین آگهی‌های استخدام منتشر شده، چیزی در حدود 14% متعلق به کارشناس سئو یا همان بهینه‌ساز موتورهای جستجو بوده است.

به‌ منظور رقابت کردن با دیگر داوطلبین برای بدست آوردن سمت شغلی بازاریابی دیجیتال با درآمدی بسیار بالا شما باید از مهارت‌های فنی بهینه‌سازی رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو از قبیل تنظیمات سرور، نقشه سایت و کدهای پاسخ ارسال شده از طرف سرور برخوردار باشید. همچنین در استفاده از نرم‌افزارهای Moz، SEMRush و دیگر نرم افزارهای مشابه برای تشخیص رفتار مصرف‌کنندگان در رابطه با جستجو در موتورهای جستجو و دیگر حوزه‌های رقابتی بازار برخوردار باشید.

 2- تبلیغات کلیکی

7% از شرکت‌هایی که در این بررسی شرکت داشتند بازاریابی موتورهای جستجو یا همان SEM را به عنوان یکی از مهارت‌های لازم برای شرکت‌های خودشان فهرست کرده بودند و یکی از مهم‌ترین و در حال رشدترین جنبه‌های بازاریابی موتورهای جستجو تبلیغاتی کلیکی یا PPC می‌باشد. به ‌منظور اثبات توانایی‌های خودتان در این حوزه شما باید اثبات کنید که از مهارت‌های لازم تحلیلی و تحقیقاتی برای ایجاد و اجرای یک طرح قوی تبلیغات کلیکی که هماهنگ با استراتژی کلی بازاریابی سازمان باشد، برخوردار هستید.

 3- موبایل

به ‌منظور اثبات ارزش خودتان در این حوزه باید تفاوت موجود بین بازاریابی موبایلی و غیر موبایلی را بخوبی درک کنید و بطور شفاف و عملی نشان دهید که این تفاوت چه اهمیتی برای کل یک کسب‌وکار در دوره کنونی دارد. علاوه بر این، یک بازاریاب دیجیتال باید یک آشنایی کلی با توسعه موبایل و شبکه‌های مرتبط با آن به‌ منظور برقراری ارتباط بهتر با تیم طراحی و ایجاد یک استراتژی منسجم بازاریابی موبایلی که هماهنگ با دیگر فعالیت‌های آنلاین و آفلاین مجموعه است، داشته باشد. پس با واژگان تخصصی این حوزه از قبیل بازاریابی اس ام اس و طراحی پاسخگو آشنا باشید.

 

Dream-Marketing-Job

 

4- بازاریابی ایمیلی

شما باید قادر به اجرای کارهایی فراتر از ارتباطات عادی باشید. شما باید از طریق ایجاد یک استراتژی جذاب قادر به بهینه‌سازی بازاریابی ایمیلی، آزمون و اصلاح محتوا بصورت مستمر و خستگی‌ناپذیر بر اساس بهترین نتایج کسب شده باشید. همچنین درک بهترین شیوه‌های توسعه بانک ایمیل‌های خودتان و همچنین توسعه فرصت‌های کسب‌وکار برای یک بازاریاب امروزی بسیار لازم و حیاتی می‌باشد.

 5- شبکه‌های اجتماعی

10% از این شرکت‌ها که در این مطالعه موردبررسی قرار گرفتند تجربه در زمینه شبکه‌های اجتماعی را به عنوان یک نیاز اصلی برای داوطلبان مطرح کردند و واضح است که این موضوع تنها به معنای داشتن یک حساب کاربری شخصی فعال در شبکه توئیتر نیست. بازاریابان دیجیتال نیاز دارند بخوبی درک کنند که چگونه می‌توان حضوری فعال در بازار کسب‌وکار (نه حوزه شخصی) برای کمک به رشد و توسعه برندها و همچنین افزایش اهداف بازاریابی آنها داشت.

 6- مدیریت محتوا

مهارت‌های سئو، بازاریابی ایمیل و شبکه‌های اجتماعی اگر توسط توانایی عالی برای نگارش محتوا در زیرساخت‌های مختلف پشتیبانی نشوند، در عمل به هیچ کاری نمی‌آیند. توانایی فعالیت داشتن و پیگیری کارها در رابطه با نگارش ایمیل‌ها، بیانیه و خبرهای مطبوعاتی، محتوای وبسایت، محتوای پیشنهادها، مطالب شبکه‌های اجتماعی و حتی کد نویسی بصورت مختصر کلید موفقیت در حوزه بازاریابی دیجیتال امروز است. توجه کنید که حتما توانایی خود در نگارش محتوا برای رسانه‌های مختلف را اثبات می‌کنید و همچنین قادر به راهنمایی به دیگر افراد حاضر در تیم خود و همچنین اصلاح محتوا آنها هستید.

 7- تجزیه‌وتحلیل اطلاعات آماری

در مطالعه ما درصد بزرگی از کسب‌وکارها، چیزی در حدود 13% آنها، تجربه تجزیه‌وتحلیل اطلاعات را به عنوان یک مهارت موردنیاز در شرایط احراز شغل خود مطرح کرده بودند. به منظور تبدیل‌شدن به یک بازاریاب دیجیتالی توانا، شما نه تنها باید توانایی اجرای استراتژی‌های دیجیتال ربایشی و … را داشته باشید، بلکه باید در تجزیه‌وتحلیل مستمر اطلاعات حاصل از آنها و استفاده از آن اطلاعات برای ارتقاء مستمر وضعیت هم توانا باشید. اگر تصمیم به کار و فعالیت جدی در این حوزه را دارید، بهتر است واژه اختصاری ROI (نرخ بازگشت سرمایه‌گذاری) به عنوان نام دوم برای خود انتخاب کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

مطلب مورد نظر خود را پیدا نکردید؟

اکسل را خوب یاد بگیرید
نویسندگان