گروهی برای پیشرفت در زمینه های علمی و عملی

اکسل را خوب یاد بگیرید
Images_Small_Business Cropped

امروزه همه چیز برای کسب و کارهای کوچک بستگی به برند دارد. در واقع برند سازی بخشی حیاتی از استراتژی بازاریابی هر کسب و کاری را تشکیل می دهد – خواه این کسب و کار بصورت آنلاین اداره شود یا آفلاین. بنابراین یک کسب و کار کوچک چگونه به سراغ توسعه یک برند واقعا موثر می رود؟ یک کسب و کار کوچک چگونه آگاهی از برند خودش را چگونه افزایش می دهد؟ در این مطلب راهکار هایی را در رابطه با ساخت و توسعه برند در کسب و کارهای کوچک برای مدیران پروژه بازاریابی و دیگر صاحبان کسب و کار  بطور خلاصه شرح می دهیم:

– بازاریابی محتوا: علاوه بر برندینگ، یکی از مهمترین عواملی که امروزه در رابطه با استراتژی بازاریابی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، بازاریابی محتوا است. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که این راهکار بیشتر می تواند برای آن دسته از کسب و کارهایی مفید واقع شود که دارای فعالیت آنلاین می باشند. نگاهی به وبسایت خودتان داشته باشید. چه احساسی از آن دارید؟ اگر بجای یکی از مشتریان خودتان بودید، آیا این سایت و محتوا درج شده بر روی آن برای شما جذابیت داشت؟ آیا بیشتر از 30 ثانیه بر روی هر یک از صفحات آن متوقف می شدید؟ آیا محتوای خودتان را مطالعه می کردید؟ اگر به هر یک از این سوالات پاسخ منفی داده اید، پس دیگر زمان آن رسیده که بازدید و بررسی مجددی از استراتژی بازاریابی محتوای خود داشته باشید. شاید اصلا از چنین چیزی برخوردار نباشید. خوب بگوئید چگونه یک چنین استراتژی را ایجاد می کنید! مخاطب هدف خود را بشناسید، و توجه کنید که چگونه می توانید با ایجاد کردن یک مزیت رقابتی آن را نسبت به دیگر سایت ها متمایز کنید.

 

360-degree-branding

 

– ایجاد یک وبلاگ با استفاده از برند خودتان: از آنجائیکه دنیای امروز پیوسته به سمت دنیای آنلاین در حال حرکت است، در مورد بعدی هم باز یک استراتژی در رابطه با بازاریابی آنلاین را انتخاب کرده ام. ایجاد یک وبلاگ و بازاریابی مطالب و محتوا درج شده در آن دست در دست هم در کنار بازاریابی محتوا قرار می گیرد. محتوای شما باید در صنعت و حوزه کسب و کار شما دارای ارزش و طرفداران زیادی باشد، باید در مورد موضوعاتی بنویسید که در عین جذابیت مرتبط با کسب و کار شما باشد، اما همچنان باید متمرکز بوده و در نظر مخاطب هدف شما جذاب باشد. زمانی که بازدید کننده گان شما اقدام به خواندن محتوای شما می کنند، باید انتظار داشته باشید که به خود اینگونه بیاندیشند: “این مطلب چگونه به من کمک می کند؟”، “این اطلاعات چگونه به من مرتبط می شود؟” اگر نظر خواننده در رابطه با این مطالب شما مثبت باشد، آنگاه باز هم به وبسایت یا وبلاگ شما باز می گردد.

 

– لحن و سبک: در حالیکه لحن و سبک نگارش محتوا بطور کامل در ارتباط با محتوای بازاریابی آنلاین می باشد، اما در مجموع می توان گفت که با کلیت کسب و کار شما و به طور کلی هر کسب و کاری در ارتباط می باشد. شخصیت کسب و کار شما به چه صورتی است؟ آیا با مشتریان خود ارتباطی دوستانه دارید؟ آیا محتوایی مبتنی بر طنز و سرگرمی دارید؟ برای مشتریان خود چه کاری انجام می دهید که دیگر رقبای شما انجام نمی دهند؟ . . . یا حتی برعکس؟ کسب و کار و برند شما باید دارای لحن و سبکی در مجموع هماهنگ در تمامی بخش ها داشته باشد، بگونه ای که قابل تشخیص توسط دیگران باشد و همچنین به اعتبار شما کمک کند. زمانی که تعریف و چارچوبی برای این موضوع تعیین کردید، باید آن را به برند خود گره بزنید و به بازاریابی برند خود اقدام کنید و کاری کنید که برند شما را بشناسند. یعنی به عبارتی باید لحن و سبک بکار رفته در محتوای خود را به کل استراتژی بازاریابی خود چه در سطح آنلاین و چه در سطح آفلاین گسترش دهیم.

 

– آموزش: زمانی که یک استراتژی تمام و کمال در باب بازاریابی و برندینگ برای خود ایجاد کردید، نوبت به آموزش کارکنان خود می رسد. رهبران فکری شرکت، افراد با نفوذ در بین کارکنان یا به عبارتی رسمی تر مدیران پروژه بازاریابی در این مرحله می توانند وارد شوند تا از نسبت به اطلاع داشتن تمامی کارکنان شرکت از برند سازمان و هدف و . . . آن اطمینان کسب کنند. این موضوع چرا اهمیت دارد؟ در رابطه با آن بیشتر فکر کنید. کارکنان شما یا حتی مدیران پروژه بازاریابی سازمان شما بطور مستمر در هر روز با مشتریان شما در ارتباط می باشند. بنابراین باید همه آنها از یک لحن و سبک ثابت و هماهنگ در برخورد های خود استفاده کنند. این موضوع باعث بالا رفتن آگاهی مشتریان از برند شما می شود و در نتیجه آنها بخوبی متوجه می شوند که شما که هستید و چه می کنید و چه هدفی را دنبال می کنید.

 

بطور کل می توان گفت که اغلب دیده شده اکثر کسب و کار های کوچک یا حتی کارآفرینان تنها بر ایجاد مشتری بالقوه و داشتن فروش تمرکز می کنند، تا جایی که فرایند برندینگ را بطور کامل فراموش می کنند. همچنان که پیش از این هم اشاره شد، فرایند برند سازی بخش مهم و حیاتی از استراتژی بازاریابی هر کسب و کار آنلاین و آفلاینی می باشد. نتیجه این کار باید بگونه ای باشد که مشتریان شما با شما بطور مستقیم صحبت کنند و بخوبی بدانند یا در نتیجه این صحبت مستقیم بفهمند که هدف نهایی شما چیست؟ برند شما باید در سراسر محتوای تولیدی شما، از کارت های ویزیت گرفته تا وبسایت، وبلاگ یا حتی سبک برخورد شما منعکس شده باشد.

منبع: آی بازاریابی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

مطلب مورد نظر خود را پیدا نکردید؟

اکسل را خوب یاد بگیرید
نویسندگان