گروهی برای پیشرفت در زمینه های علمی و عملی

اکسل را خوب یاد بگیرید
top-secret

زمانی که پس از پرداختن به تمام مسائل سازمانی، نوبت به بازاریابی می‌رسد، این تصور که شرکت‌های موفق از چیزی خبردارند که ما از آن بی‌اطلاعیم، بسیار موجب فریب مدیران و صاحبان کسب‌وکار می‌شود.

 اما حقیقت این است که هرگز چیزی تحت عنوان معجزه بازاریابی وجود نداشته است، یا حداقل تجربه من در همکاری با شرکت‌های مختلف به من می‌گوید اگر چنین چیزی هم وجود داشته، تاکنون اخباری از آن به بیرون درز نکرده است.

 چیزی که من بر مبنای تجربه به آن دست‌یافته‌ام این است که کسب‌وکارهای موفق درزمینهٔ بازاریابی که از مزایا و نتایج آن هم از طریق حجم فروش و سهم از بازار بهره‌مند می‌شوند، از 13 روشی که در ادامه به آنها اشاره کرده‌ام بطور مستمر تبعیت می‌کنند:

 

1- آنها بخوبی می‌دانند که یک محصول یا خدمت فوق‌العاده برای تشکیل دادن یک کسب‌وکار موفق کافی نیست. بنابراین بازاریابی را در مرکز فعالیت‌های خود قرار می‌دهند. در بازه‌های زمانی خوب و مناسب اقدام به بازاریابی می‌کنند حتی زمانی که با ترافیک کاری زیاد مواجه هستند؛ و همچنین در بازه‌های زمانی که کسب‌وکارشان رونق کمتری دارد و می‌دانند باید تلاش بیشتری به خرج دهند هم اقدام به بازاریابی می‌کنند.

 

2- حتی با وجود آنکه این افراد شعبده‌بازان با مهارتی هم هستند، بخوبی زمان مناسب برای ترک کردن رویکرد معروف تحت عنوان خودت انجام بده را می‌شناسند و در مواقع لازم از کمک کارشناسان هر حوزه‌ای بهره می‌برند. در واقع منظورم از این مورد اشاره به طراحان گرافیک است که درخشش و جذابیت قابل توجهی را برای لوگو و ارتباطات خود تدارک می‌بینند؛ طراحان صفحات وب که اغلب رویکردی متفاوت اتخاذ می‌کنند، یا تأمین‌کنندگان محتوا در زمانی که ایده‌های بسیار زیادی برای پرداختن به آنها در ذهن دارند، اما قلم بر کاغذ گذاشتن را موضوعی چالش‌برانگیز می‌بینند.

 

3- آنها در هر جایی که حضور پیدا می‌کنند علاقه خود برای تعامل را بروز داده و آماده همکاری هستند. این افراد بطور طبیعی و خیلی خوب ارتباط برقرار می‌کنند و همواره در پی فرصتی برای همکاری و ارتباط برقرار کردن با افراد با استعداد دیگر جهت تکمیل مهارت‌های خودشان می‌باشند. مهربان هستند و همیشه سعی می‌کنند کسب‌وکارهای مختلف را به دیگر دوستان و همکاران خود معرفی کنند، با این تصور که در جایی پاسخ کار خویش می‌بینند.

 

4- بخوبی با محصول پیشنهادی خود آشنا بوده و از جزئیات آن اطلاع دارند. از آنها فقط در مورد محصول پیشنهادی سؤالی بپرسید، می‌بینید که در عرض چند دقیقه قادر به پاسخگویی و اقناع شما هستند. به‌گونه‌ای که حتی ممکن است موجب افزایش تقاضا شما برای محصول خودشان شوند. از طرف دیگر بخوبی با نیاز و خواسته مشتری خودشان آشنا هستند.

 

MLM-marketing-Secrets

 

5- با توجه به اینکه به دقت رقبای خود را زیر نظر دارند، به راحتی می‌توانند از آنها موارد و مطالبی را یاد بگیرند و ضمن بهبود و ارتقاء وضعیت خود از در جا زدن خودداری می‌کنند. بیش‌ازحد خود را درگیر دانسته‌های خودشان نمی‌کنند و همواره دوست دارند اثری مثبت به یاد ماندنی از خودشان بر جای بگذارند.

 

6- به ‌گونه‌ای رفتار می‌کنند که فعالیت‌های بازاریابی آنها معتبر و پاسخگو باشد. از عدم کسب نتیجه علیرغم تلاش‌های بسیار زیاد دلسرد نمی‌شوند و زمانی که احساس می‌کنند نیاز به افزایش بودجه بازاریابی خودشان دارند، هیچ شک و شبهه‌ای به خود راه نمی‌دهند. نسبت به مشتری‌ها و ارتباطات ایجادشده خود با مسئولیت برخورد می‌کنند.

 

7- همواره به دنبال راه‌هایی برای بهبود و ارتقاء محصولات و خدمات خودشان هستند. این موارد شامل تغییرات بسیار کوچکی می‌شود که به راحتی قابل انجام شدن هستند و همچنین موارد بسیار بزرگ‌تر که برای انجام شدن نیاز به برنامه‌ریزی‌های کلان دارند را هم شامل می‌شوند. همچنین به طور موازی با این فعالیت‌ها در پی یافتن راه‌هایی برای خوشحال کردن مشتریان خودشان هستند و کسب‌وکار خودشان را حول محور این دست از مشتریان شکل می‌دهند.

 

8- در منطقه امن خود باقی نمی‌مانند. زیر بار ریسک‌های فکر شده و دقیق می‌روند، اهداف مشخص تعیین می‌کنند و در توسعه مهارت‌های شخصی خود سرمایه‌گذاری می‌کنند. باوجود اینکه نیاز به دل و جرات زیادی دارد، اما به هر حال آن را انجام می‌دهند.

 

9- قبل از وارد شدن به فعالیت عملیاتی زمان لازم و کافی را به بهبود طرح بازاریابی خود اختصاص می‌دهند. به عنوان یک نتیجه می‌دانند مشتری هدف آنها کیست و دلیل قابل قبولی برای آن دارند. بخوبی می‌دانند مخاطب هدف آنها در کجا حضور دارد و به راحتی با وی ارتباط برقرار می‌کنند. بخوبی کمپین‌های برنامه‌ریزی شده خود را اجرا کرده، بر مسائل و مشکلات فائق آمده و موانع فروش را از جلو پا بر می‌دارند. همواره بر ایجاد پیام‌های جالب و جلب توجه کننده که در بطن محتوای جذاب قرارگرفته تمرکز می‌کنند.

 

10- ارزش بازاریابی سنتی را در کنار استفاده از شبکه‌های اجتماعی درک می‌کنند. برخلاف برخی از رقبای خود، انتخاب ابزار بازاریابی و ارتباطی توسط آنها بر اساس تمایل مخاطبین هدف آنها تعیین می‌شود – و نظر خودشان را اعمال نمی‌کنند.

 

11- از طریق سرمایه‌گذاری کردن بر روی مهارت‌ها و گسترش دانش خود، خودشان را به ‌عنوان یک کارشناس در حوزه تخصصی خود مطرح می‌کنند. نتایج تخصص خود را در شبکه‌های ارتباطی بازاریابی، شامل سخنرانی یا شبکه‌های اجتماعی، به اشتراک می‌گذارند و از این طریق بر موقعیت و اعتبار خود می‌افزایند.

 

12- آنها وجدان دارند. بطور فعالانه در جستجوی موقعیت‌های اجتماعی هستند که از طریق آنها قادر به حمایت و پشتیبانی از رویدادهای اجتماعی می‌باشند و همچنین سعی می‌کنند کمترین تأثیر منفی بر محیط‌زیست را از خود بر جای بگذارند.

 

13- کسب‌وکار آنها موجب بیدار ماندن آنها در طی شب از روی هیجان و حتی گاهی از روی ترس و وحشت می‌شود. اما بصورت ارتجاعی برخورد می‌کنند. زمانی که شرایط سخت از راه می‌رسند، مخفی نمی‌شوند، تلاش خود را افزایش می‌دهند و با دل و جرات بیشتر به تلاش و مبارزه می‌پردازند.


منبع: آی بازاریابی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

مطلب مورد نظر خود را پیدا نکردید؟

اکسل را خوب یاد بگیرید
نویسندگان