گروهی برای پیشرفت در زمینه های علمی و عملی

اکسل را خوب یاد بگیرید

البته لازمه که بدونین ابزار Endnote تنظیمات و رفتارش مشابه با Footnote می­باشد.

این قسمت بسیار مشابه با ایجاد پانوشت است به همین دلیل مطالب به صورت کاملا" خلاصه آورده شده است؛ لذا برای درک هر چه بیشتر مطالب بهتر است ابتدا *نحوه ایجاد پانوشت* را یاد بگیرید فقط کافیست اینجا کلیک کنید.

قبل از آموزش بهتره  بدونیم : پی­ نوشت چیست و چه کاربردی دارد؟

پی­ نوشت نوشته ای است که بعد از متن اصلی یک نوشتار به آن افزوده می­شود. پی نوشت می­تواند در حد یک جمله باشد یا یک پاراگراف یا کلا" متنی مستقل باشد. از آن معمولا" در مقاله­ های طولانی ، کتاب­ها و پژوهشها استفاده می­شود.و محل قرار گیری آن بعد از متن اصلی و پیش از منابع می­باشد.

لازم است بدانید که پی­ نوشت­ها مطالبی طولانی هستند بر خلاف پانوشت ها که کوتاه هستند.

اما حالا بریم سروقت نحوه ساخت پی­نوشت Endnote:

همانطور که در تصویر می­بینید؛ می­خواهیم برای کلمه سازمان پی­نوشت ایجاد کنیم:

 

 

 

برای انجام این کار به کمک موس در انتهای واژه مورد نظر کلیک می­کنیم و از مسیر زیر مراحل مشخص شده را طی می­کنیم:

References>Footnotes>Insert Endnote

 

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می­کنید در همان مکانی که در مرحله قبل کلیک کردیم عدد یک قرار گرفته است و در انتهای صفحه نیز خط جدا کننده پانوشت به صورت خودکار قرار می­گیرد:

 

 

سایر موارد و تنظیمات مشابه پانوشت می­باشد.پس در این آموزش فقط آنچه فرق دارد را برایتان شرح می­دهیم:

چگونه پی نوشت را بیابیم؟ Find Endnote:

برای این کار کافیست مشابه تصویر زیر و طبق مسیر زیر حرکت کنید:

Reference>Footnotes>Next Footnote

 

 

 

زهرا دایی

نظرات  (۱)

۱۱ خرداد ۹۷ ، ۱۸:۱۸ محمد صادق غفرانی
عالی بود خانم دایی
ممنونم
دنبال تنظیمات همین پی نوشت میگشتم.
🙏🌹🌷
پاسخ:
خواهش میکنم
آموزش های دسته بندی شده ما رو میتونید توی سایت مشاهده کنید : skillpro.ir
ممنونیم از همراهیتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

مطلب مورد نظر خود را پیدا نکردید؟

اکسل را خوب یاد بگیرید
نویسندگان