گروهی برای پیشرفت در زمینه های علمی و عملی

اکسل را خوب یاد بگیرید

تا حالا شده فایل هایی رو ببینید که در بین صفحات اون به دلایل مختلف سایز یک صفحه متفاوته یا جهتش فرق میکنه؟ شده بخواید صفحه افقی در بین صفحات عمودی و بالعکس ایجاد کنید.

گاهی در تایپ پایان نامه و یا یک تحقیق و ... نیاز پیدا می کنید که در بین صفحات عمودی از صفحات افقی (مثل جدولهای بزرگ که در یک صفحه عمودی نمی گنجند ) استفاده کنید و خیلی ها این صفحات را بطور جداگانه ذخیره می کنند و صفحات عمودی را نیز در یک فایل جداگانه اما اگر شما نیاز داشته باشید که این فایل را هم تحویل دهید این کار مورد پذیرش قرار نمی گیرد. انجام این کار شاید بتواند نیاز شما را برطرف سازد، اما روش درستی نیست و در مواردی که صفحات دارای شماره صفحه باشند، جدا کردن فایل‌های ذخیره شده می‌تواند ترتیب صفحات و فهرست‌های خودکار را با مشکل مواجه سازد.  پس بنابراین اگر شما نیز مایل هستید از هر دو این نوع صفحات در یک فایل ورد استفاده کنید در ادامه با ما باشید تا با چند کلیک ساده این کار را انجام دهید .

توی این نکته به شما میگیم که چطور اینگونه صفحات رو ایجاد کنید.

تماس با ما


در مرحله اول روی صفحه ای که می خواهید از آن صفحه به بعد صفحات افقی باشند (صفحه ماقبل صفحه مورد نظرتان ) کیلک کرده و سپس از زبانه Page Layout باز کرده و روی Breaks کلیک کنید و از منوی کرکره ای آن گزیته continuous یا next page را انتخاب نمایید . سپس به صفحه بعد (صفحه مورد نظرتان ) بروید و این بار از همان زبانه Page Layout روی orientation کلیک کنید و حالت lanscape را انتخاب کنید اکنون مشاهد می کنید که حالت صفحه تغییر پیدا کرده است ولی علاوه بر آن صفحه ، بقیه صفحات نیز تغییر کرده اند. ولی نگران نباشد اکنون به صفحه بعد از آن صفحه بروید و این کار را دوباره تکرار کنید و حالت portrait را انتخاب کنید و با این کار صفحات بعدی درست می شوند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

مطلب مورد نظر خود را پیدا نکردید؟

اکسل را خوب یاد بگیرید
نویسندگان