گروهی برای پیشرفت در زمینه های علمی و عملی

اکسل را خوب یاد بگیرید
Not-enough-time-for-social-media-marketing

اگر تولید محتوا و شبکه‌های اجتماعی جنبه مهمی از بازاریابی شما را تشکیل می‌دهند، بخوبی می‌دانید که این دو حوزه چقدر از زمان با ارزش شما را به خود اختصاص می‌دهند. این موضوع شاید یکی از معمول‌ترین مشکلاتی باشد که شرکت‌های کوچک و متوسط با آن روبرو هستند. چشم‌انداز مناسب با محوریت فعالیت در این شبکه‌ها ممکن است برای مدیران ارشد وجود داشته باشد، اما توانایی انجام دادن آن با وجود منابع محدود بسیار چالش‌برانگیز باشد.

 

اگر منابع زمانی و انسانی کافی و مناسب را به شبکه‌های اجتماعی  اختصاص ندهید، فعالیت در این شبکه‌ها نتیجه قابل قبولی برای شما نخواهند داشت. در ادامه 6 راهکار برآمده از تجربه شخصی خودم در مدیریت مؤثر تولید محتوا و شبکه‌های اجتماعی شامل 3 وبسایت، 4 وبلاگ و بیش از 10 حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی را در اختیار شما قرار داده‌ام.


1- برخی از نقش‌های فعلی خودتان را به دیگران محول کنید.

اگر در مجموعه این شما هستید که وظیفه تولید و ارائه محتوا را بر عهده ‌دارید، پس ‌نیاز به تغییر ساختار نقش خودتان دارید. واقع‌بین باشید و بپذیرید که این کار به زمان زیادی نیاز دارد. به عنوان مثال من خودم اخیراً وظایف پاسخگویی به ایمیل‌ها(30 دقیقه در روز)، امور اداری( 2 ساعت در هفته) و تنظیم صورت‌جلسات(3 ساعت در هفته) را به اشخاص دیگری واگذار کرده‌ام که در مجموع برابر با 7.5 ساعت یعنی یک روز کاری کامل برای من است و می‌توانم آن را به کارهای دیگر اختصاص دهم. این نظم واقعی است. شما باید بخوبی حوزه‌هایی اینچنینی را تشخیص داده، فرد مناسب از لحاظ داشتن دانش و زمان کافی را هم پیدا کنید و برای انجام شدن آن امور به وی کمک کنید. ممکن است در ابتدا نیاز به قدری زمان داشته باشید، اما پس از مدتی زمان زیادی برای شما آزاد می‌شود.

 

Save-Time

 

2- از تیم کارکنان و همکاران استفاده کنید.

اگر به تنهایی کار می‌کنید، پس خودتان یک تیم هستید و چاره‌ای ندارید! اما اگر تیمی در اختیار دارید، باید توجه کنید که شبکه‌های اجتماعی یک فعالیت یک نفره نیست. از حضور دیگر افراد شرکت هم استفاده کنید و با نشان دادن اهمیت داشتن ارتباطات و فروش از طریق جذابیت در شبکه‌های اجتماعی یک کسب‌وکار اجتماعی را تشکیل دهید. توجه داشته باشید که باید افرادی بطور خاص مسئولیت تولید محتوا و مدیریت شبکه‌های اجتماعی را در بازه‌های زمانی مشخص بر عهده داشته باشند.

 

3- برای ارائه محتوا برنامه‌ریزی کنید.

ارزش برنامه‌ریزی را دست کم نگیرید. اهداف کسب‌وکار و چگونگی ارتباط آنها به تولید محتوا و مدیریت شبکه‌های اجتماعی را بخوبی بدانید. نیاز مخاطب خود را بشناسید و بر اساس آن اقدام به تولید محتوا کنید. یک تقویم شبکه‌های اجتماعی درست کنید و بر اساس آن تعیین کنید که چه کسی و در چه زمانی باید چه نوع محتوایی را آماده کند.

 

4- یک روال و برنامه معمول را تعیین کنید.

بهترین شکل و مؤثرترین حالت کار کردن خودتان و اعضای تیم خودتان را بشناسید. اگر یک روال و برنامه ثابت داشته باشید بهتر است. بعضی از اعضای شما ممکن است بگویند که آنها باید حس و حال خلاقیت را داشته باشند تا قادر به ایجاد چنین فعالیتی باشند و اینگونه از شما یک برنامه باز کاری را بخواهند. اما اگر در طول هفته هرگز چنین حس و حالی به آنها دست ندهد چه؟؟؟؟ توجه داشته باشید که انسان‌ها همواره عادتی مبنی بر به عقب انداختن وظایفی که از آن ترس دارند یا به هر دلیل تمایلی به آن ندارند را دارند.

 

5- از ابزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

برنامه‌ریزی محتوا یکی از بهترین راهها برای مدیریت زمان شماست. به این منظور می‌توانید از برخی از ابزارهای مختلف از قبیل Buffer،  Hootsuit یا Tweetdeck استفاده کنید، اما توجه داشته باشید که صحبت از تولید محتوا و انتشار آن است. پس باید در کنار این موضوع به پاسخ‌گویی و ارتباط با مخاطبین خود هم توجه داشته باشید. حتی می‌توانید از ابزارهایی برای دنبال کردن برخی کلیدواژه‌ها در شبکه‌ها برای اطلاع پیدا کردن از صحبت‌ها یا نظراتی که در مطالب مختلف در مورد شما عنوان می‌شود هم استفاده کنید.

 

6- از نیروی‌های خارج از مجموعه کمک بگیرید.

اگر به موارد مطرح‌شده در بالا توجه کرده‌اید و همچنان نتیجه مطلوبی دریافت نکرده‌اید، دیگر زمان آن رسیده که از کمک‌های خارجی استفاده کنید. باید مزایا و معایب استفاده از یک کارآموز، هم‌تیمی جدید یا یک مشاور بازاریابی و ارتباطات را در نظر بگیرید.

منبع: آی بازاریابی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

مطلب مورد نظر خود را پیدا نکردید؟

اکسل را خوب یاد بگیرید
نویسندگان