گروهی برای پیشرفت در زمینه های علمی و عملی

اکسل را خوب یاد بگیرید
help-new-customers-wanted

در بازار رقابتی امروز بدست آوردن مشتریان جدید بسیار سخت و اغلب پر هزینه است. این موضوع باعث می شود که شیوه های مقرون به صرفه در جذب مشتری و نگهداشت وی برای موفقیت سازمان اهمیتی حیاتی داشته باشد. اما چیزی گه اغلب کسب و کارها از آن غافل هستند، ارزش مشتریان فعلی و توانایی آنها برای کمک به جذب مشتریان جدید است.

این استراتژی ها اگر بخوبی اجرا شوند، موجب ارجاع مشتریان بسیار به دفعات و همچنین فرصت هایی برای داشتن روابط عمومی و در نهایت سود سرشار برای آن کسب و کار می شوند.

در طی تجربیات گذشته در مشاوره و اداره کسب و کارهای نو پا، راهکارهای خوبی را برای استفاده از مشتریان فعلی جهت پشتیبانی از فرایند کسب مشتریان جدید فرا گرفته ام که برخی از مهمترین های آنها را در این مطلب با شما به اشتراک می گذارم:

 

1- بدنبال گواهی و شهادت مشتریان فعلی خود باشید.

یک مشتری خوشحال و راضی بهترین سخنگو برای یک کسب و کار است، اما چطور باید چنین مشتری را پیدا کنیم؟ گاهی اوقات خود مشتریان برای تشکر بابت خدمات دریافت شما به شما مراجعه می کنند، اما بطور کل این وظیفه شماست که راههای ارتباطی مناسب برای ارتباط آنها با خودتان را فراهم بیاورید، پیگیر درخواست و نیازهای آنها باشید و تا برآورده شدن آنها ارتباط خود را قطع نکنید. در بسیاری مواقع حتی پرسش از آنها برای ابراز نظر و عقیده نیز به نظر کار مناسب و خوبی می باشد.

همواره سعی کنید زمانی که با یکی مشتری راضی و خوشحال مواجه می شوید، رابطه مناسبی بین سازمان خودتان و او را حفظ کنید. در مورد خدمات و محصولات از او بازخورد بگیرید، همواره سعی کنید در هر ارتباطی برای وی ارزشی ایجاد کنید، نظرات دریافت شده از وی را ثبت  و ضبط کنید و با انتشار آنها در بر روی سایت خود یا محتوای بازاریابی خود به جذب مشتریان جدید و فروش بیشتر کمک کنید.

همواره به خاطر داشته باشید که یک مشتری بالقوه که هنوز از شما خرید نکرده، خواهان شنیدن نظرات شما در مورد کیفیت محصولات و خدمات شما نیست، بلکه خواهان مطلع شدن از نظرات دیگر مصرف کننده گان و ارزش دریافت شده توسط آنها از کسب و کار، محصول و خدمات شما برای اتخاذ تصمیم نهایی هستند.

 

loveourcustomers

2- از استراتژی “به عنوان مثال” در روابط عمومی خود استفاده کنید.

همچنان که استفاده از شهادت و گواهی دیگر مشتریان موجب تقویت محتوای بازاریابی شما و افزایش فروش شما می شود، استفاده از حکایت، داستان و … در صحبت های شما می تواند موجب پوشش بیشتر خبری و اطلاع رسانی بیشتر در مورد شما شود. مشتریان بالقوه زمانی که در مقابل اطلاعات یا آمار و ارقام با مثال های انسانی یا مثالی از این دست روبرو می شوند، بهتر با آن ارتباط برقرار کرده و از آن تاثیر می پذیرند. حتی در صورت امکان درخواست کنید که یکی از مشتریان شما در تبلیغات نمایشی یا حتی چاپی شما حضور داشته باشند و خودش به زبان خودش به شرح تجربه خود از ارتباط با شما بپردازد.

رسانه ها عموما با کمبود فضا برای بازتاب اخبار و مطالب موجود و چشمگیر روبرو هستند، ولی زمانی که شما در مطالب و محتوا خود از مثال ها و نمونه های انسانی بهره می برید، مطمئنا آنها هم برای جای دادن مطالب شما در رسانه های خود اقبال بیشتری خواهند داشت، چرا که محتوای شما موجب جلب توجه بیشتر مخاطب به رسانه های آنها و در نتیجه بیشتر دیده شدن دیگر محتوای منتشر شده توسط آنها می شود.

 

3- از مشتریان فعلی درخواست معرفی خودتان به دیگران را داشته باشید.

در دنیای دیجیتال امروز، ما همواره تحت بمباران تبلیغات از نوع های مختلف قرار می گیریم. این موضوع و سیل اطلاعات و پیشنهادات مختلف موجب شده است تا مردم اغلب اقدام به خواندن و بررسی بسیار سطحی مطالب و اطلاعات دریافتی بکنند و همچنین اغلب اعلان و پیشنهادات ها را با نگاهی آمیخته به شک نگاه کنند. یکی از بهترین روش ها برای رهایی یافتن از این جریان معرفی شدن توسط دوستان و آشنایان می باشد.

جای تعجب نیست که مردم عموما خواهان داشتن رابطه تجاری یا … با کسانی هستند که از قبل آنها را شناخته یا به نوعی با آنها در ارتباط باشند. پس همواره سعی کنید ضمن ارائه ارزش به مشتریان آنها را از خود راضی نگاه دارید، و پس از آن از آنها بپرسید که آیا کسی را می شناسند که محصولات و یا خدمات شما برای آنها هم مفید واقع شود. اگر بتوانید از آنها برای به دست آوردن مشتریان جدید استفاده کنید، به طور حتم باید بدانید که کسب و کار شما به مرحله ای جدید قدم گذاشته است.

فوت کوزه گری برای موفقیت کسب و کارها سالیان سال است که بدون تغییر باقی مانده است. بر این اساس صاحبان کسب و کار باید شبکه ای ارتباطی برای خود ایجاد کنند و ارتباطی شخصی با تک تک آنها شکل دهند که قابل اتکا باشد. چنین پایگاهی از مشتریان یک شبه به دست نمی آید. باید از صفر شروع کنید، کم کم یک عنصر انسانی به کسب و کار و محتوای خود اضافه کنید و آن را گسترش دهید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

مطلب مورد نظر خود را پیدا نکردید؟

اکسل را خوب یاد بگیرید
نویسندگان