گروهی برای پیشرفت در زمینه های علمی و عملی

اکسل را خوب یاد بگیرید

فهرست اتوماتیک ورد 2016

دوستی پرسیدن که چطور میشه توی ورد فهرست اتوماتیک درست کرد؟

شاید یکی از درد سرهایی که خیلی از کسانی که در حال نوشتن مقاله و پایان نامه هستن درست کردن فهرست باشه که تقریبا جزء آخرین کارها محسوب میشه. خیلی ها با این مشکل مواجه میشن که شماره صفحه رو درست نزدن یا اینکه بعضی از تیترها رو نیاوردن یا ممکنه نیاز باشه به مقاله قسمت هایی اضافه بشه و ... و به هر دلیلی ترتیب صفحات بهم بریزه و باعث میشه روز از نو روزی از نو!!!  اما باید گفت که درست کردن فهرست با استفاده از نرم افزار ورد به سادگی آب خوردنه و هر تغییری که داشته باشیم به راحتی و با چند کلیک فهرستمون به روز میشه. (هم تیترها و هم شماره صفحات)

خب در قدم اول باید از استایل ها در ورد استفاده کنیم. استایل ها یکی از کاربردی ترین مباحث ورد هستن و به قدری کار رو راحت می کنن که نگو!! این مبحث بسیار گسترده هست و در یک فایل ویدیوئی توضیحش خواهم داد. اما در اینجا به دلیل نیاز یه کوچولو توضیحش میدم.

کار کردن با style
پنجره استایل در منو 1-home در قسمت 2-style قرار دارد که با کلیک بر روی 3-فلش می توانید انواع مختلف استایل را مشاهده کنید.


برای ساختن فهرست فقط کافیست از استایل های سری heading استفاده کنید. به طوری که تیترهای اصلی heading 1 زیر تیترها heading 2 و همینطور الی اخر. خب حالا ممکنه بگید ما دوست نداریم که رنگ تیترها آبی باشه، فونتشون این باشه و خلاصه دوست داشته باشید یه سری تغییرات انجام بدید. وایستااااااا، یه لحظه صبر کن، لازم نیست یکی یکی درستشون کنی.


یکی از خاصیت های style توانایی به روز شدنشونه. یعنی یکیشونو او طوری که دوست داری درست میکنی و بعد همشون اون شکلی میشن. برای این کار مراحل زیر رو دنبال کنید.
تمام تغییراتی که نیاز دارید روی یکی از پاراگرافهایی که heading 2 دارند انجام دهید. مثلا اندازه فونت 18، فونت b roya، رنگ قرمز و بلدش کنید و هر کاری که دوست دارید.


حالا با چند کلیک ساده تمام پاراگراف هایی که heading 2 بودند شبیه پاراگرافی میشن که درست کردیم. روی پاراگرافی که تغییر دادید 1-کلیک کنید و بعد نشانگر موس رو در پنجره 2- style روی heading 2 ببرید و راست کلیک کنید. از گزینه های موجود 3- update to match selection را انتخاب کنید.


خداییش حال کردید؟؟!!
حالا میتونید بقیه رو با این روش تغییر بدید.

حالا نوبت ساختن فهرست در ورد 2013 هست.
هر جایی که می خواید فهرستو اونجا بذارید کلیک کنید. از منوی 1- REFRENCES گزینه 2- Table of Contents را انتخاب کنید و از پنجره باز شده 3- یکی را انتخاب کنید.


حالا دوباره باید حال کرده باشید!! به همین راحتی فهرست شما ساخته شده است.

عضویت در کانال تلگرام

به روز رسانی فهرست مطالب در ورد 2013

حالا متنی را بین headingها اضافه کنید یا بعد از هر کدام اینتر بزنید تا به صفحات بعد بروند. (مثلا تیترهای ما جابه جا شدن). حالا باید فهرست به روز رسانی بشه. وقتی نشان گر موس روی فهرست باشه، در بالای پنجره گزینه ی 1-update table ظاهر میشه. روش کلیک کنید تا پنجره ی زیر باز بشه. دوتا گزینه برای انتخاب داریم. 2- update page number همون طور که از اسمشون معلومه فقط شماره صفحه ها به روز میشن ولی اگر تیتر اضافه شده باشه باید گزینه 3- update entire table رو انتخاب کنید و بعد 4- ok کنید. جدول شما بازسازی میشه.



امیدوارم این آموزش مورد توجه شما واقع شده باشه.
هر سوالی در رابطه با نرم افزار word دارید مطرح کنید و جوابشو در قالب مطلب یا در صورت نیاز کلیپ دریافت کنید.

فایل ورد رو میتونید از اینجا دانلود کنید:




نظرات  (۲۹)

دست شما درد نکنه
عالی بود
پاسخ:
خواهش میکنم، حتمام به سایت skillpro.ir سربزنید.
خوب بود مرسی
پاسخ:
خاهش میکنم.
سلام،وقتتون بخیر
عااااااااااااااااااااااااااالی بود
متشکرم.
پاسخ:
سلام.خواهش میکنم. برای دیدن آموزش های بیشتر به سایت ما مراجعه کنید. skillpro.ir
خیلی ممنون
واقعا مفید بود
پاسخ:
خواهش میکنم. برای دیدن آموزش های بیشتر به سایت ما مراجعه کنید. skillpro.ir
واقعا ممنون داشتم پروژه میدادم تو این قسمت سه روز گیر کرده بودم....خدا هرچی میخای بهت بده
پاسخ:
خواهش میکنم. برای دیدن آموزش های بیشتر به سایت ما مراجعه کنید. skillpro.ir
عالی بود یه دنیا ممنون
موفق باشید
پاسخ:
خواهش میکنم. برای دیدن آموزش های بیشتر به سایت ما مراجعه کنید. skillpro.ir
فهرست جدید چطوری درست میشه؟
پاسخ:
اگه منظورتون اضافه کردن heading به متن هستش این موضوع مربوط به، به روزرسانی فهرست میشه که در این آموزش توضیح داده شده اما اگه منظورتون چیز دیگه ای هست لطفا بیشتر توضیح بدید تا راهنماییتون کنیم.
سلام
ممنون از آموزش خوبتون. برای تشکیل فهرست براس جداول و شکل ها چکار کنیم؟ میشه اون رو هم اتوماتیک انجام داد؟


متشکرم
پاسخ:
با سلام
بله شما می تونید فهرست های مختلفی رو تهیه کنید.
توی لینک زیر می تونید فیلم آموزش صفحه آرایی پایان نامه قسمت دوم رو مشاهده کنید.
از دقیقه 20:30 به بعد آموزش ایجاد فهرست اشکال هست.


سلام تشکر از راهنمایی ارزنده و خوبتون
من به همین روشی که فرمودین عمل کردم
اما به یک مشکلی برخوردم
من برای geading4 و heading5 همتیتر انتخاب کردم، اما در فهرست ایجاد شده، اونهایی که باین هدینگ مشخص شدند رو نشون نمی ده
مشکل کار من چیه؟
پاسخ:
در بخش table of content در انتهای گزینه custome table of content باید برید.
در پنجره باز شده روی گزینه options کلیک کنید.
جلوی استایل هایی که می خواید توی فهرست بیاد عدد بذارید. (این اعداد نشان اولویت هست)
مثلا برای heading 1 عدد 1
برای heading 2 عدد 2
برای heading 3 عدد 3

heading 4 , 5 شما عدد نداره، برای اونها هم عدد متناسب بذارید و ok کنید تا فهرست جدید ایجاد بشه.
sllm .man mikham tu payan namam dota fehrest dashte basham vali har kari miikonam ta ye ki dg doros konam hamun fehrest avali avaz mishe age rahnamaii konid mamnun misham
پاسخ:
با سلام
 شما می تونید فهرست های مختلفی رو تهیه کنید.اگه منظورتون مثلاً ایجاد فهرست شکل هست میتونید آموزش زیر رو مشاهده کنید.
از دقیقه 20:30 به بعد آموزش ایجاد فهرست اشکال هست.


سلام
با تشکر از آموزش خوبتون.یه سوال : من وقتی فهرست رو ایجاد می کنم عناوین اصلی و فرعی رو نمیاره و فقط عناوین فرعی دوم رو میاره. چطور می تونم همه عناوین رو بیارم تو فهرست؟
ممنون
پاسخ:
سلام
حتما به سایت جدید ما سر بزنید.

در بخش table of content در انتهای گزینه custome table of content باید برید.
در پنجره باز شده روی گزینه options کلیک کنید.
جلوی استایل هایی که می خواید توی فهرست بیاد عدد بذارید. (این اعداد نشان اولویت هست)
مثلا برای heading 1 عدد 1
برای heading 2 عدد 2
برای heading 3 عدد 3
و تا جایی که لازم دارید.
سلام، ممنون از آموزشتون
بنده فهرست نویسی رو همینطور انجام دادم، اما الان بعضی عناوین هم ناخواسته حالت فلش کوچیک که کنار فرهست ها هست رو پیدا کردن، چطور باید این موارد رو از لیست فهرستام خارج کنم؟؟؟
ممنون
فوق العاده خوب توضیح داده بودید. متشکرم
پاسخ:
خواهش میکنم. برای آموزش های جدید از سایت skillpro.ir استفاده کنید.
خیلی ممنون از راهنمایی عالیتون
دمتون گرم
پاسخ:
خواهش میکنم.
با سلام و تشکر از مطالب خوبتون. فهرست ساخته شده ولی برای آپدیت نهایی پیغام No table of contents entries found.میده
مشکل چی میتونه باشه
پاسخ:
برای آموزش های بیشتر به سایت جدید ما می تونید مراجعه کنید. skillpro.ir
سلام. 
این اتفاق به این دلیل میوفته که در متن استایل هایی ندارید که فهرست مطالب شما از روی اون ساخته بشه. 
که معمولاً این اتفاق دو دلیل داره:
1) معمولاً به صورت پیش فرض فهرست مطالب بر اساس استایل های heading ایجاد میشه؛ بنابراین برای تیتر ها از این استایل ها استفاده میکنیم. ممکنه شما در متن از استایل های heading استفاده نکرده باشید.
2) تنظیمات فهرست مطالب تغییر کرده باشه و از استایل های دیگری برای ساخت فهرست مطلب استفاده شده باشه و اون استایل ها در تیتر ها استفاده نشده باشه.
سلام خدا خیرتون بده خیلی راحت کردید کارمون رو
پاسخ:
خواهش میکنم.
کلی آموزش ویدیو در مورد ورد میتونید در سایت جدید ما دنبال کنید. skillpro.ir
دمت گرم دادا
ممنون
سلام مرسی ولی برای من خیلی تیتر میاره یعنی هر جملش تیتر میشه نمی دونم باید چیکار کنم
پاسخ:
سلام. به احتمال زیاد شما توی متنتون تیتر و زیر تیتر زیاد دارید و به همه ی این تیتر ها و زیر تیتر ها یک استایل(style) رو دادید.
اگه مشکلتون حل نشده به این آیدی تلگرام پیم بدید: t.me/amirdaee
خیلی مفید بود.تشکر
پاسخ:
خواهش میکنم. برای دیدن اموزش های بیشتر و دسته بندی شده به سایت ما سر بزنید. skillpro.ir
خیلیممنونم بسیار مفید بود خدا خیرتون بدهد
پاسخ:
خواهش میکنیم؛ خوشحالیم که براتون مفید بوده.
برای دیدن آموزش های بیشتر و دسته بندی شده به سایت ما مراجعه کنید.
کلیک کنید. skillpro.ir
خیلی ممنون از مطالب خوبتون. عالی بود
پاسخ:
خواهش میکنم ؛ خوشحالیم که آموزش ها و مطالب براتون کاربرد داشته.
برای دیدن آموزش های دسته بندی شده به سایت ما مراجعه کنید.
کلیک کنید. skillpro.ir
سلام.
من فایلی رو دارم که میخوام تکمیلش کنم. 3 فهرست داره. فهرست مطالب، فهرست جداول و فهرست اشکال. تمی دونم که برای هر کدوم کدوم استایل رو استفاده کرده. روشون که کلیک می کنم هم نشون نمیده. حالا مشکل اینجاست که یک فصل رو اضافه کردم اما شکلاش رو توی فهرست اشکال نمیاره. گرچه فهرست مطالب و جداول با Update کردن اطلح شد. اما نمیدونم چرا فهرست اشکال فصل جدید در فهرست نمیاد.
پاسخ:
سلام
نحوه ساخت فهرست جداول و اشکال متفاوت از ساخت فهرست مطالب هست.
به صورت اصولی در ساختن فهرست مطالب ما از استایل  ها استفاده میکنیم و برای ساخت فهرست اشکال و جدول ها از کپشن گذاری (caption) استفاده می کنیم.
باید دید که آیا برای ساختن فهرست های اشکال از استایل ها استفاده کرده یا از کپشن ها.

برای اینکه ببینید از چه استایل هایی در کار استفاده شده از کلید ترکیبی ctrl+shift+s استفاده کنید. روی هر پاراگرافی که کلیک کنید اسم استایل استفاده شده میاد.
ممنون ولی هیچ به درد من نخورد. برا مقالات انگلیسی خوب خواهد بود. فهرست چپ چین میشه. چیز عجیبی هم که وجود داره زمان ایجاد هدینگ ها... از جایی به بعد خودش تشخیص میده که بره صفحه بعد و اینجورس نصف صفحه قبل خالی میمونه
پاسخ:
خواهش میکنم.
نه برای مقالات فارسی هم همینطور هست. شما باید دنبال حل کردن مشکلاتتون باشید و همه این مشکلات راهکار داره.
مشکل چپ چین شدن  به راحتی قابل حل هست، آموزش زیر رو ببینید:
روش اول:
از دقیقه 3 به بعد این آموزش مشکل شما رو توضیح داده شده.

۱- قسمت اول دوره مقدماتی پایان نامه نویسی و مقاله نویسی در WORD- تنظمیات اولیه 

روش دوم:

یا اینکه بعد از زدن فهرست، کل فهرست بگیرید و راست چین کنید.


اما مشکل دوم هم به خاطر تنظیمات استایل هست که دستکاری شده. برای حل مشکل رفتن به صفحه بعد هم باید از این مسیر اقدام کنید: (میتونید این عکس رو ببینید.)

از منوی home، از طریق باکس لانچر گروه paragraph (علامت فلش کوچک در گوشه پایین سمت راست گروه paragraph) روی تب line and page break گزینه page break befor رو غیر فعال کنید و گزینه ok رو بزنید. بعد استایل مورد نظر آپدیت کنید درست میشه. :)


 آموزشهای دسته بندی شده ورد رو میتونید توی سایت ما مشاهده کنید. کلیک کنید : skillpro.ir

سلام چرا وقتی روی بعضی از تیتر ها کلیک میکنم که مثلا تنظیم بشه دوی heading 3ولی اعمال نمیشهو دورش آبی نمیشه
پاسخ:
سلام.
میشه بیشتر توضیح بدین؟
ctrl+shift+s رو بزنین و بعد روی تیتر کلیک کنین ببینین که چه استایلی رونشون میده.
گاهی وقتا لارم هست که کل پاراگراف گرفته بشه(دوبار کلیک کنین) و بعد استایل مورد نظرت انتخاب بشه.
سلام آموزشتون عالی بود.
فقط من ی مشکل دارم و اونم اینکه بعضی از هدینگا رو بالا نمیاره تو فهرست. چند بارم آپدیت کردم.
مثلا برای فقط یک زدم هدینگ 1 ک تو فهرست رفت اما هدینگ دو عنوانهای فصل ک با هدینگ 2 زدم تو فهرست بالا نمیاره.
میشه لطفا کمکم کنین
پاسخ:
سلام. ممنون که با ما همراه هستید.
اگه هدینگ دو رو بعد از آپدیت توی فهرستتون نمیاره،ممکن به این خاطر باشه: که شما موقع آپدیت ( به طور پیش فرض گزینه اول فعال هست) و وقتی شما روی ok کلیک میکنید این گزینه فقط شماره صفحه ها رو آپدیت میکنه.
شما باید بعد از اینکه فهرست رو انتخاب کردید و روی آپدیت کلیک کردید؛ از پنجره ای که باز میشه گزینه دوم (یعنی Update entire table) رو انتخاب کنید و بعد روی ok کلیک کنید.
آموزش های دسته بندی شده ما رو میتونید توی سایت skillpro.ir مشاهده کنید. برای ورود به سایت کلیک کنید.

سلام. چرا وقتی heading میزنم هم کنار هر تیتر و هم در فهرست article یا section میزنه؟
پاسخ:
سلام
شما توی قسمت multi level numbering اومدید و گزینه 5 به عنوان شماره انتخاب کردید که ابتدای هر heading 1 کلمه Article و ... میزنه. برای شماره گذاری از گزینه ششم که در عکس هست استفاده کنید. یا گزینه none را انتخاب کنید که شماره نداشته باشه.


واقعا مفید بود. ممنونم
پاسخ:
خواهش میکنم.
خوشحالیم که براتون مفید بوده 
به سایت ما حتما سر بزنید
skillpro.ir
سلام. بتشکر از وبتون.
من طبق اموزش پیش رفتم همچیز درست انجام داده شد ولی اعداد صفحات فهرست بصورت اعداد انگلیسی هست درحالیکه تنظیمات اعداد رو در تنظیمات ب فارسی ازقبل تغیر داده بودم. راهی هست ک خودکار اعداد فهرست رو بصورت اعداد فارسی تغیر بده. ممنون میشم جواب بدید
پاسخ:
سلام.
مشکلی که مطرح کردید رو در قالب یک آموزش در سایتمون قرار دادیم. روی مطلب زیر کلیک کنید:

حل مشکل انگلیسی بودن شماره صفحه در فهرست مطالب ورد

امیدواریم که تونسته باشیم توی حل مشکلتون بهتون کمک کرده باشیم.
از این پس میتونید آموزش های دسته بندی شده ما رو از سایت skillpro.ir مشاهده کنید.
ممنونیم از همراهیتون.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

مطلب مورد نظر خود را پیدا نکردید؟

اکسل را خوب یاد بگیرید
نویسندگان