گروهی برای پیشرفت در زمینه های علمی و عملی

اکسل را خوب یاد بگیرید

۱۷ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

این امکان در بیشتر مجموعه های آفیس به صورت پیش فرض فعال است و وقتی شما یک آدرس اینترنتی یا ایمیل رو تایپ می کنید یا کپی پیست میکنید، به لینک آبی رنگ تبدیل میشه.
اولین راهکار برای رفع این مشکل که در نرم افزارها به auto correct معروف هست، استفاده از کلیدهای ترکیبی ctrl+z است.
 اما اگر کلا این ویژگی را نمی خواهید بهتر است غیرفعال کنید.

برای غیرفعال کردن این ویژگی 
امیر دائی

با سلام خدمت همه دوستان و همراهان بلاگ راهبرد

این ماه یک رشد 6.5 میلیونی در رتبه الکسا بلاگ رو شاهد بودیم. جا داره از همه کسانی که مطالب رو دنبال میکنن یه تشکر ویژه داشته باشم.

به زودی سایتی رو راه اندازه خواهیم کرد تا محدودیت های موجود رو نداشته باشیم و با قدرت بیشتر در فضای مجازی فعالیت کنیم.

خبر خوشی هم برای اون دسته از دوستانی دارم که منتظر کلاس های آموزشی بودن، به زودی دوره اول آموزش نرم افزار آفیس در دانشکده مدیریت تهران و دانشکده مدیریت خوارزمی (علوم اقتصادی سابق) با محوریت آموزش پیشرفته نرم افزار word 2013 برگزار خواهد شد.

در ترم آینده در دانشگاه علامه در خدمت دوستان هستیم.

امیر دائی

وقتی که از کسب‌ و کارهای کوچک در رابطه با فعالیت‌های برندینگ آنها می‌پرسند، در پاسخ می‌گویند: “نام‌های بزرگ مبالغ زیادی برای بند هزینه می‌کنند، اما شرکت‌های کوچک فقط وابسته به همین مشتریان جزئی هستند و با آنها ادامه می‌دهند.” پس اگر شما یک بنگاه کوچک تجاری هستید، اینکه از ارزش برند چیزی ندانید، قابل توجیه و ندید گرفتن است. اما توجه داشته باشید که چنین باوری در بازار امروز پذیرفته نیست.

 

حتی اگر به داشتن برند اعتقاددارید، ممکن است در بین کارها و فعالیت‌هایی که دارید، فعالیت‌های مربوط به برندسازی کم ‌ارزش‌ ترین فعالیت‌ها پس از کارهای روزمره برای پاسخ‌گویی به مشتریان و کسب درآمد قرار داشته باشد، که قابل درک است.

 

امیر دائی
20150220_traditional_internet

تمامی کسب‌وکارها باید به‌منظور جذب مشتریان استراتژی‌هایی را ر عرصه بازاریابی خود به اجرا بگذارند، تصویری از برند خود ایجاد کرده و به مخاطبین معرفی کنند و در بازار هدف خود از یک مزیت رقابتی نسبت به بقیه برخوردار باشند. ابزارهای بازاریابی شامل طیف وسیعی از رسانه‌های سنتی از قبیل چاپی، بیلبورد و پخش تبلیغات در رسانه‌های نمایشی تا گزینه‌های “های تک” از قبیل گزینه‌های وب محور، اینتراکتیو و استراتژی‌های بازاریابی با ایمیل می‌شود. رویکردی که بهترین نتیجه را برای کسب‌وکار شما به ارمغان می‌آورد، بستگی به بودجه و مخاطب هدف شما دارد.

 

امیر دائی
اگر تاریخچه‌ای از سیر تکاملی ارتباطات و فناوری اطلاعات را ورق بزنیم و فضای حاکم بر ارتباطات و فناوری امروزی را با گذشته مقایسه کنیم، گرفتار قیاس مع‌الفارق می‌شویم.

لذا ارتباطم را از گذشته قطع و فقط به واقعیتی اشاره می‌کنم که در بیست و چند سال پیش در این کشور به‌وقوع پیوست و آن اظهارات برخی مسوولان تصمیم‌گیر بود. خیلی از آنها موبایل را کالایی لوکس می‌دانستند و ورود آن را به ایران غیرضروری می‌دانستند. اگر این مثال را با تفکر فرزندان و نوه‌های همان مسوولان مقایسه کنید به عمق تغییرات همزمان تکنولوژیکی و روابط اجتماعی پی می‌برید. خلاصه با علم به واقعیت مذکور و با ارایه شناختی از ارتباطات و فناوری اطلاعات به تحلیل شرایط موجود کشور و در نهایت چشم‌اندازی از این صنعت درکشورمان خواهم پرداخت.
امیر دائی
content-strategy-vs-content-marketing

جذب مخاطب به وبسایت خودتان برای زنده ماندن فعالیت‌های شما بسیار حیاتی است و داشتن محتوا مناسب برای رسیدن به آن هدف بسیار مهم است. هدف نهایی بازاریابی محتوا شما تولید و انتشار محتوا باکیفیت است که برای مخاطب شما جذابیت داشته باشد. اگر محتوایی باکیفیت در اختیار مخاطب خود بگذارید، مطمئناً مخاطب شما هم از اشتراک‌گذاری آن در شبکه‌های شخصی خودش رضایت داشته و به باز نشر آن کمک می‌کند. به‌منظور تضمین نرخ بازگشت سرمایه‌گذاری باید به محتوای تولیدی خود کمال دقت را داشته و حتما توجه کنید که ارزشی واقعی به خواننده موردنظر خود ارائه می‌کنید.

 

کیفیت همیشه در درجه اول اهمیت است

همان‌طور که پیش ‌از این اشاره شد، محتوا باکیفیت مهم‌ترین فاکتور در بازاریابی محتوا است. اگر تنها وبلاگ یا وبسایت خود را با مجموعه‌ای مقالات بی‌ارزش و بی‌محتوا پرکنید، این کار در عمل هیچ بازخوردی از طرف مخاطب شما ایجاد نمی‌کنید. موضوعاتی که انتخاب می‌کنید باید در ارتباط با مخاطب شما باشد و برای وی جذابیت داشته باشد تا به آن محتوا توجه کند. خیلی ساده می‌توانید اقدام به بررسی خدماتی کنید که به مخاطب ارائه می‌کنید و محتوا خود را در رابطه با آنها انتخاب کنید.

 

امیر دائی

در قسمت اول (اینجا) گفتیم که موضوع پایان نامه (مقاله) نباید خیلی کلی باشه! اما راه حلش چیه؟

برای محدود کردن عنوان پایان نامه (مقاله) باید از قیدهای زمان، مکان و ... استفاده کنیم.

     1- چه چیزی؟ (موضوع اصلی پایان نامه )

     2- چه زمانی؟ (اگر زمان مهم باشد، مثلا موضوع ما در دوره ای خاص بررسی می شود.)

     3- چه مکانی؟ (در غریب به اتفاق تحقیقات مدیریتی می آید.)

     4- چه افرادی (جامعه مورد مطالعه: مثلا مدیران ارشد یا کارکنان خط تولید و ...)

امیر دائی

چگونه موضوع پایان نامه خودمونو انتخاب کنیم؟
1- حیطه کار رو مشخص کنید. مثلا یکی به مباحث سازمان علاقه منده و مباحث سازمان حول سه موضوع:

الف) فرهنگ
ب) ساختار
ج) ...
خب حالا یکی علاقه بیشتری به ساختار داره، پس بقیه موضوع ها رو بیخیال میشه و میره راجع به ساختار سرچ میکنه.
توی این روش دنبال یک مقاله به عنوان بیس کاری هست!
حدود 10-20 تا مقاله رو بررسی میکنه و از بین مقاله هایی که راجع به ساختار هست و مثلا موضوعش تأثیر استراتژی های سازمان بر ساختار، تکنولوژی و ساختار سازمان، ساختار سازمان و بهره وری و ... از یکی از این موضوع ها بیشتر خودشش میاد. مثلا تکنولوژی و ساختار سازمان. این میشه موضوع پایه و حالا شروع میکنه به سرچ در رابطه با این موضوع ها.
*** البته پایان نامه ای ارزشمندتره که مثلا تکنولوژی رو از یک مقاله و ساختار رو از یک مقاله دیگه بگیره و تلفیقی کار کنه****

امیر دائی

امروزه لینوکس تقریبا در هر نوع دستگاهی که

تصورش را بکنید بکار گرفته شده است.

از کامپیوترهایی به اندازه یک سکه گرفته تا ابررایانه های غول پیکر، دستگاه های بازی Steam ،سیستم های سرگرمی حین سفرهای هوایی (Flight entertainment systems) و حتی سرورهای کمپانی های عظیمی همچون Google و Yahoo از این سیستم عامل استفاده می کنند. اما به راستی چه عاملی لینوکس را به چنین ابزار قدرتمندی بدل می کند؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره در ادامه مطلب با شهر سخت افزار همراه باشید.

 لینوکس یک سیستم عامل متن باز است که این خصوصیت تبعات مهمی در بر دارد:

امنیت ذاتی

لینوکس

اطمینان از ایمنی سیستم عامل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و تا حد زیادی الزامی است و لینوکس از این نظر کاملا خواسته ها را برآورده می کند. از آن جا که این سیستم عامل متن باز است هر کس می تواند با مطالعه کد همه نقاط ضعف احتمالی را برطرف کرده و تمامی خطرات امنیتی آن را مرتفع سازد.

امیر دائی

استارت آپ ، واژه‌ای که در سال‌های اخیر زیاد در مورد آن خوانده و شنیده‌ایم.

حتی این موضوع وارد کشورمان نیز شده و بعضا شاهد

برگزاری گردهمایی‌های تحت عنوان استارت آپ ویکند

در شهرهای مختلف کشور هستیم. اما به واقع تعریف استارت آپ چیست؟

استارت آپ

 استارت آپ واژه‌ای است که در سال‌های اخیر در اخبار دنیای فناوری به کرات شاهد استفاده از آن در توصیف کمپانی‌های نوپایی هستیم که راهکارهای جدیدی را برای حل مشکلات و مسائل موجود در دنیای فناوری مطرح می‌کنند. به طور قطع منشا این واژه در سن فرانسیسکو و دره‌ی سیلیکون نهفته است. اما استارت آپ چیست و به چه کمپانی‌هایی استارت آپ اطلاق می‌شود؟

امیر دائی

مطلب مورد نظر خود را پیدا نکردید؟

اکسل را خوب یاد بگیرید
نویسندگان