گروهی برای پیشرفت در زمینه های علمی و عملی

اکسل را خوب یاد بگیرید

خیلی از افرادی که میخواهند کتاب، مقاله ، گزارش و از این دست موارد را تهیه کنند، قطعا به تهیه فهرست نیاز خواهند داشت. البته باید بدانید که قبل از این آموزش شما باید با *ایجاد Style در ورد* آشنا باشید؛کافیست کلیک کنید.

این آموزش شامل دو بخش است:

1)وقتی که شما مطالبی دارید و میخواهید برای آن مطالب فهرست ایجاد کنید.

2) شما فقط میخواهید فهرست ایجاد کنید.

برای ایجاد فهرست لازم است که عناوین اصلی و فرعی شما دارای Style مخصوص به خود باشند. به عنوان مثال به تصویر زیر توجه کنید؛ این تصویر نشان دهنده یک کتاب است که دارای عناوین اصلی و فرعی است.در زیر"حقیقت موفقیت" و "کاری که بیشتر افراد انجام میدهند" و "اقدام و سازگاری فرصت می آفریند" عناوین اصلی هستند و سایر موارد عناوین فرعی هستند.

توجه داشته باشید که در ایجاد سبک برای عنوان اصلی Heading1 و برای عنوان های فرعی Heasding2 و برای عنوان های فرعی تر دیگر Heading3 تاHeading9 میتوانیم قرار دهیم.

ما در قسمت Style برای عناوین اصلی Style عنوان اصلی و برای عناوین فرعی Style عنوان فرعی را ایجاد کرده ایم:

اکنون متن خود را شروع به تایپ میکنیم و به عناوین اصلی  و عناوین فرعی سبک(Style) مخصوص به خودشان را میدهیم.

توجه داشته باشید که برای تمام عناوین اصلی و فرعی باید به این نکته توجه داشته باشیم که Style مربوط به خودشان را به آنها بدهیم.

بعد از اینکه مطالب خود را به طور کامل تایپ کردید مسیر زیر را طی کنید:

References>Table of Contents>Custom Table of Contents

بر روی Custom Table of Contents کلیک کنید؛در پنجره ای که باز میشود بر روی OK کلیک کنید، نتیجه به شکل زیر میشود:

باید دقت کنید شماره صفحاتی که در فهرست مشاهده میکنید به این معنا نیست که در قسمت پابرگ یا سربرگ این شماره صفحه ها قرار دارند؛ حتی اگر شماره صفحه ایجاد نکرده باشید این شماره صفحات را خواهید دید! این شماره صفحه ها به طور خودکار از اولین صفحه که حتی فهرست است در نظر گرفته شده است. برای نظم و ترتیب دادن به شماره صفحه ها لازم است که آموزش " شماره گذاری صفحات ورد به صورت فصل به فصل" مراجعه کنید؛ کافیست کلیک کنید.

توجه داشته باشید که ممکن است فهرست شما به شکل زیر ظاهر شود؛ که به دلیل رعایت نکردن اصول است برای رفع این مشکل کافیست مطالب فهرست را انتخاب کنید و آنگاه از منوی Home گزینه مربوط به Right-to-Left را انتخاب کنید.

برای مشاهده فیلم های آموزشی میتوانید به کانال تلگرام و یا سایت ما مراجعه کنید.در زیر کافیست کلیک کنید.

زهرا دایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

مطلب مورد نظر خود را پیدا نکردید؟

اکسل را خوب یاد بگیرید
نویسندگان