کلید موفقیت برندینگ اجتماعی در سال 2015 برای کسبوکارها “مالکیت اجتماعی” است. مالکیت اجتماعی چیست؟ مالکیت اجتماعی مسئولیت هر کسبوکار است که به طور مداوم و مناسب به تقویت، حفظ و به اشتراکگذاری فلسفه منحصربهفرد و یکپارچه شرکت و همچنین هدف آن میپردازد.
برای اطمینان از موفقیت مالکیت اجتماعی و بازاریابی رسانههای اجتماعی خود اشتباهات زیر را انجام ندهید:
نداشتن وبلاگ
اگر شما اهمیت وبلاگنویسی را در شکلدهی هویت اجتماعی خود درک نمیکنید، هیچیک از موارد دیگر به شما کمک نخواهد کرد. وبلاگنویسی نه تنها از شما یک رهبر فکری میسازد، باعث غنی شدن رسانههای اجتماعی شما میشود. برندینگ اجتماعی شما به شدت به عملکرد وبلاگنویسی شما گره خورده است. تولید پستهای به موقع که به انتظارات، مشکلات و اهداف مخاطبان شما اشاره میکند برندینگ شما را تا حد زیادی بهرهمند و غنیسازی میکند. نداشتن وبلاگ قبول کردن شکست در مالکیت اجتماعی است به این معنا که شما قبول کردهاید حرفهای مهمی برای گفتن ندارید.
بروزرسانیهای متناقض
در نظر گرفتن مالکیت اجتماعی خود در فیسبوک، توئیتر، پینترست، گوگل پلاس، لینکدین، اینستاگرام، یوتیوب و سایر رسانههای اجتماعی مختلف به معنی به اشتراکگذاری محتوای سازگار است. شما باید هر روز بستر رسانههای اجتماعی خود را بروز رسانی کنید و یا حداقل شنبه تا چهارشنبه حتما بروز رسانی داشته باشید. همچنین شما باید بیش از یکبار در روز توئیتر خود را بروز رسانی کنید. در طول سال 2015 با انرژی هر چه بیشتر رسانههای اجتماعی خود را بروز کنید. ابزارهای زیادی وجود دارند که به برنامهریزی و انتشار بروزرسانیها کمک میکنند از جمله tweetdeck,hootsuite, ،hobspot و غیره.
به اشتراکگذاریهای بدون تفکر
شما باید در مورد آنچه که منتشر میکنید مراقب باشید، محتوای بیفکر به معنی اشتراکگذاریهای بدون جهت، بدون موضوع واقعی و بدون هدف است. شما میتوانید طرفدارانی برای رسانههای اجتماعی ایجاد کنید و خلاقیت به خرج بدهید. هشتگهای مناسبی را طراحی کنید که متناسب با خدمات شما باشند، هشتگهایی که راهحل ارائه دهند، الهامبخش باشند و به مخاطبان هدف شما انگیزه بدهند. به عنوان مثال اگر شما یک کارواش دارید یک هشتگ #RedCarTuesday ایجاد کنید و خواستار تصاویری از اتومبیلهای قرمز باشید و هر روز سهشنبه برای تمام اتومبیلهای قرمز تخفیف بدهید. کارواش شما میتواند محبوبترین کارواش در شهرتان باشد اگر فقط بروز رسانیهایتان را با کمی فکر انجام دهید.
شخصیت مخاطبان شما چیست؟
کسانی که مالکیت اجتماعی خود را در نظر میگیرند، باید به طور مستقیم در مورد شخصیت خریداران خود صحبت کنند. شخصیت خریداران شما در واقع مخاطبان هدف شما هستند.
اینها مردمی هستند که شما میخواهید با آنها ارتباط برقرار کنید، دربارهی علاقهمندیها و خواستههای حرفهای آنها فکر کنید. در مورد اینکه اهداف حرفهای آنها چیست و چه مشکلاتی ممکن است در حرفه و کسبوکار آنها وجود داشته باشد؟ دستهبندی مخاطبان براساس شخصیت آنها سخت نیست فقط باید نگاهی به مشتریان، همکاران، فروشندگان و دوستان خود بیندازید.
شوخی ضعیف، زمانبندی ضعیف و یا هر دو
هرگز فکر نکنید چیزی که برای شما خندهدار است حتما برای دیگران هم خندهدار خواهد بود. سعی کنید قبل از اینکه مطلبی را بنویسید کاملا در مورد آن فکر کنید و سپس منتشر کنید. یک شوخی نابجا و یا مطلبی در زمان نامناسب ممکن است باعث بازخوردها و شکایتهای منفی بسیاری در رسانههای اجتماعی شما بشود و مشکلات بسیاری را به وجود بیاورد.