با توجه به این موضوع که مخاطبان در حال حاضر ترجیح میدهند که مراحل کوتاهتری را در وبسایتها طی کنند، گرفتن اطلاعات افرادی که میتوانند به موقعیت فروش مناسب تبدیل شوند، بسیار سختتر شده. در اینجاست که باید به راهکارهایی اشاره کنیم که به شدت در جذب موقعیتهای فروش تاثیر میگذارند و سبب میشوند که مخاطب بیشتر به دادن اطلاعات فردیاش تمایل نشان دهد.
۱) تمام مراحلی که برای دریافت اطلاعات وجود دارد را بهینهسازی کنید:
– Call-to-Action ها (دکمههای فراخوان): سعی کنید از مواردی که در برندینگ شما ذکر پیروی کرده و دکمههای فراخوان خود را با قوانین مذکور هماهنگ سازید. فراموش نکنید که همچنان میتوانید روی دکمههای فراخوان خود تست انجام داده و از نتایج بدست آمده برای بهینهسازی بهره ببرید.
– صفحات فرود: بر اساس یک تحقیق که توسط تیم Hubspot صورت گرفته، وبسایتهایی که بیش از ۳۰ صفحه فرود در خود دارند نسبت به وبسایتهایی که ۱ تا ۵ صفحه فرود در آنها قرار گرفته، حدود ۷ برابر موقعیت فروش بیشتری داشتهاند. پس همواره به صفحات فرود خود اهمیت داده و سعی کنید بر حسب نیاز تعداد آنها را افزایش دهید.
– صفحه “تشکر از شما”: این صفحه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و به شدت در میزان وفاداری مشتری تاثیر مثبت میگذارد. همیشه درنظر داشته باشید که وقتی یک پیشنهاد در ازای دریافت ایمیل مخاطب میدهید، در صفحه تشکر از او پیشنهادی که ممکن است یک کتاب یا محتوا باشد را برای دانلود قرار دهید.
۲) Call-to-Action ها را شخصی سازی کنید: Unbounced اخیرا یک آمار از کلیک خوری دکمههای فراخوان منتشر کرده که واقعا جالب است. دکمههای فراخوانی که بر اساس محتوا دینامیک ایجاد و صفحات مربوط به آنها شخصی سازی شدهاند، ۴۲ درصد نسبت به نمونههای دیگر کلیک بیشتری بر آنها وارد شده.
۳) تست تست و همچنان تست: خیلی مواقع شما با مخاطبانی در ارتباط هستید که حدسیات شما روی آنها جواب نمیدهد. از این رو لازم است که روی رفتار آنها تست انجام داده و در حقیقت رفتار آنها را آنالیز کنید.
برای نمونه وبسایت Friendlybuy به کمک تستهایی که روی دکمههای فراخوان خود انجام داده، توانسته تا به امروز ۲۱۱% میزان نرخ کلیکخوری آنها را افزایش دهد.
4) موقعیتهای فروش خود را پرورش دهید: هیچ موقعیت فروشی به راحتی تبدیل به یک مشتری وفادار نمیشود. موقعیتهای فروش فقط و فقط به واسطه تلاشهای شما به مشتریهای وفادار تبدیل میگردند.
برای نمونه ارسال محتوا مفید و غنی به شدت روی تبدیل موقعیت فروش به مشتری، تاثیر مثبت میگذارد. از سوی دیگر رفتارشناسی موضوع دیگری است که سبب میشود راحتتر با موقعیتهای فروش خود وارد مرحله معامله شوید.
5) همیشه توجه داشته باشید که موقعیتهای فروش شما در چه مرحلهای هستند: ممکن است غافل شدن از یک موقعیت فروش مناسب، ضرر بسیاری به کسبوکار شما وارد کند. پس همواره همه موقعیتهای فروش خود را دنبال کرده و دریابید که در چه مرحلهای از تبدیل شدن به مشتری قرار دارند.