گروهی برای پیشرفت در زمینه های علمی و عملی

اکسل را خوب یاد بگیرید

تنها راهی که با آن بتوان یک کسب‌وکار کوچک را رشد داد توجه کردن به مسائلی است که احتمالا در نگاه اول بسیار کوچک جلوه می‌کنند. اما اگر به آن‌ها توجه نشود کل شرکت را از بین خواهند برد. در ادامه این مقاله جواب چند کارآفرین به سوال “برای رشد یک کسب‌وکار چه کارهای مهمی باید انجام داد” را می‌خوانید.

final-growth-660x370

حفظ فرهنگ شرکت

با هر عضوی که به تیم شما اضافه می‌شود، فرهنگ شرکت شما به ناچار تغییر خواهد کرد. این مهم است که از فرهنگ شرکت چشم‌پوشی نکنید و یک برنامه برای پرورش و توسعه فرهنگ شرکت خود داشته باشید. فرهنگ شرکت شما همان‌چیزی است که در اوایل به وجود می‌آورید و بسیار مهم است که هیچ‌وقت آن را از دست ندهید.(کیم کوپه، ZinePak)

مدیریت دانش

دانش یک کسب‌وکار اغلب در اذهان کارکنان اولیه است. در نتیجه شما باید برای آموزش افراد جدیدی که استخدام خواهید کرد برنامه‌ریزی داشته باشید. برای رشد هموار باید بهترین چیزهایی را که یاد می‌گیرید به طور مداوم با تیم خود به اشتراک بگذارید.( AJ Shankar, Everlaw, Inc)

تعریف نقش‌ها به وضوح

تعریف نقش هر فرد در شرکت به ویژه هنگامی‌که شروع به رشد می‌کنید امری ضروری است. این شامل تیمی که در ابتدا با شما همراه بوده و هم‌چنین کسانی است که برای اولین بار استخدام می‌شوند. (اندرو توماس، SkyBell Video Doorbell)

تعیین گام به گام مراحل

یک کارآفرین همواره دوست دارد چیزهای جدید را کشف کند، کنجکاو است و همیشه در پروژه‌های جدید نقش دارد. اما برای رشد کسب‌وکارتان باید تا جای ممکن ثبات و قوام را حفظ کنید و مراحلی را که گام به گام طی خواهید کرد را حفظ و تعیین کنید.( Alfredo Atanacio, Uassist.ME)

جریان نقدی

از میزان پولی که وارد شرکت‌تان می‌شود چشم‌پوشی نکنید و آن را به صورت متعادل برای رشد شرکت به کار بگیرید. همان‌طور که وارن بوفه می‌گوید: جریان نقدی یا اعتباری که در دسترس است مانند اکسیژن است و شما آن را 99.9 درصد از زمان به آن توجه نمی‌کنید و تنها زمانی متوجه خواهید شد که این جریان نقدی برای شما به صفر برسد.(Kevin Henrikson, Acompli)

توسعه ابزارهای داخلی

هنگامی که یک شرکت کوچک است، بسیاری از وظایف به صورت دستی انجام می‌شود. اما هنگامی که کسب‌وکار شما رشد پیدا کرد ارزیابی و بهینه‌سازی ابزارهای داخلی بسیار ارزشمند خواهد بود.(Randy Rayess, VenturePact)

بالا بردن کیفیت تیم

حتی اگر در حال تولید جریان نقدی قابل توجه هستید و یا سرمایه‌گذاری‌های جدیدی به دست آوردید هرگز نباید ساکن بمانید و رشد نکنید. شما همواره باید ضعف‌های خود را پیدا کنید و تمام تلاش خود را بکنید تا کیفیت تیم خود را به بالاترین میزان ممکن برسانید.(Luke Skurman, Niche.com)

رضایت مشتری

همان‌طور که شرکت شما رشد می‌کند باید در تمرکز خود بر روی رضایت مشتری تمرکز کنید. میزان رضایت با رتبه پروموتور خالص اندازه‌گیری می‌شود، این متریک شاخص خوبی است برای نشان دادن این‌که آیا کسب‌وکار ما به درستی مقیاس‌گذاری شده است یا نه. (رایان ویلسون، FiveFifty)

حفظ ارزش‌های اصلی

ارزش‌های اصلی و فرهنگ برای پایداری و رشد طولانی‌مدت بسیار مهم هستند. داشتن ارزش‌های اصلی و فرهنگ قوی به کارکنان در تصمیم‌گیری‌های کلیدی کمک خواهد کرد. به طور مستمر در این مناطق کلیدی سرمایه‌گذاری کنید.( Dusty Wunderlich, Bristlecone Holdings)

جشن گرفتن برای موفقیت‌های کوچک

بسیار مهم است که در برخی از موفقیت‌های کوچکی که به دست آوردید متوقف شوید و جشن کوچکی را برای اعضای تیم خود ترتیب دهید. ایجاد نوعی سنت برای جلوگیری از فرسودگی‌های شغلی در درازمدت کمک خواهد کرد.(Mattan Griffel, One Month)

امیر دائی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

مطلب مورد نظر خود را پیدا نکردید؟

اکسل را خوب یاد بگیرید
نویسندگان