این مقاله به یکی از مباحث مهم مدیریت سود، یعنی هموارسازی سود میپردازد. به طور کلی هموارسازی سود عبارت است از اعمال نظر مدیریت شرکت در تقدم و تأخر ثبت حسابداری هزینه ها و درآمدها و یا به حساب گرفتن هزینه ها یا انتقال آن ها به سال های بعد به طوری که باعث شود شرکت در طول چند سال مالی متوالی از روند سود بدون تغییرات عمده برخوردار باشد. هدف مدیریت این است که شرکت در نظر سرمایه گذاران و بازار سرمایه با ثبات و پویا نشان دهد. در این مقاله به روش های هموارسازی سود از یک طرف و از طرف دیگ به سازوکارهایی از قبیل ویژگی های کیف اطلاعات و افشاء بیشتر باعث می شود مدیریت شرکت در فرایند هموارسازی سود موفق نباشد می پردازم.