فرآیند مدیریت استعداد/دوزبانه
Talent Management process
فرآیند مدیریت استعداد/دوزبانه
Talent Management process
پژوهش صورت گرفته توسط محققان دانشگاه اورگان نشان میدهد که کمبود ویتامین D میتواند با بروز افسردگی در زنان جوان مرتبط باشد.
به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، منطقه اصفهان، محققان دانشگاه اورگان طی این پژوهش، 185 دانش آموز دختر 18 تا 25 ساله را به مدت پنج هفته مورد بررسی قرار دادند. بیش از یک سوم شرکت کنندگان اعلام کردند که هر هفته علائم چشمگیری از افسردگی را در خود احساس کردند...
مبانی رفتار سازمانی
نوشته: استیفن رابینز
رفتار سازمانی یک رشته کاربردی از علوم رفتاری است و بر پایه چندین رشته علوم رفتاری قرار دارد که عبارتند از : روان شناسی ، جامعه شناسی اجتماعی ، مردم شناسی و علوم سیاسی ، روان شناسی در سطح خرد و بقیه در سطح کلان نقش ایفا می کنند.در مرحله عمل مطالعه افراد انسانی را مطالعه
رفتار سازمانی می نامند. رفتار سازمانی
عبارت است از مطالعه منظم (سیستماتیک) عملیات ، اقدامات ، کارها و نگرش
های افرادی که سازمان را تشکیل می دهند .
فصل 1: پیش درآمدی بر رفتار سازمانی
تعریف رفتار سازمانی :
فرمان برای کنترل استرس و فشار عصبی
از مشکلات فرار نکنید ، آنها را با آغوشی باز پذیرا باشید
101 Order For Control Of Stress
گردآوری: مهدی یاراحمدی خراسانی
1- علا ئم هشدار دهنده فشار عصبی را شناسایی کنید و اقدامات مقتضی را انجام دهید.
2- از صحبت کردن در مورد وضعیت های که به نظر تنش زا هستند،ترس و واهمه نداشته باشید.
3- هرگاه دچار فشار عصبی شدید ،قدم بزنید.با این کار دید شما نسبت به کار تغییر می یابد.
وانمند سازی سازمان در گرو توانمند سازی کارکنان
برگرفته از سمینار علمی- آموزشی استاد دکتر سکاکی
گردآوری: مهدی یاراحمدی خراسانی
سمینار علمی - آموزشی توانا سازی کارکنان و توانمند سازی سازمان با هدف
آشنایی شرکت کنندگان با فرایند توانا سازی کارکنان وتوانمند سازی سازمان
در مشهد مقدس برگزار شد . در این سمینار سخنران جلسه دکتر سکّاکی ابتدا به
تشریح ارتباط بین مدیریت استراتژیک با برنامه ریزی بلند مدت پرداخت . زیر
سیستم های یک سیستم جامع را بر شمرد . در ادامه منابع انسانی را عامل
استراتژیک در سازمان ها دانست و گفت : منابع انسانی سرمایه های بنیادی
سازمان ها و منشاء هر گونه تحول و نوآوری و پایداری در مقابل تحولات محیطی
یا ضعف ، شکست ، مرگ و حیات سازمان ها هستند . شعاع اثر این منبع بسیار
گسترده است و به عنوان زیر سیستم کلیدی هر سیستمی شناخته می شود . دکتر
سکّاکی شتاب تغییرات فن آوری را فزاینده دانست و تصریح کرد پیش بینی های
اولیه نشان می دهد که فن آوری های آینده در مدت زمان هایی به مراتب کمتر
از گذشته در بین جوامع رواج پیدا می کند و این نشان دهنده شتاب تغییرات فن
آوری است و در آینده تقاضای بازار ، شیوه زندگی ، عادات اجتماعی و ... از
ابعاد مختلف با شتاب بیشتری تغییر خواهد کرد .
زمان انجام یک فعالیت تا وقتی که برایش
زمان در نظر گرفته ایم طول می کشد… اگر به مبحث بهره وری علاقه مندید
قاعدتا با “اصل پارکینسون” آشنا هستید. پارکینسون، نامِ یک قانون مهم در
روانشناسی و مدیریت است. این اصل در سال در سال 1985 توسط سی نورتکوت
پارکینسون (Cyril Northcote Parkinson) نویسنده و مورخ انگلیسی مطرح شد،
پارکینسون در مقاله ای اشاره می کند که تعداد کارمندان یک نظام بوروکراسی
سالانه 5 تا 7 درصد افزایش پیدا می کند بدون اینکه میزان کار آن سازمان
افزایش پیدا کند. بد نیست بدانید بین قانون پارکینسون و بیماری پارکینسون هیچ ارتباطی وجود
ندارد، اگر چه هر دوی این ها به افتخار کاشفانشان نام گذاری شده اند.
قانون پارکینسون:
زمان انجام یک فعالیت تا وقتی که فرصت برای انجام آن در نظر گرفته ایم طول
می کشد… این قانون می گوید، معمولا افراد تمایل دارند کاری که به آن ها
محول شده را تا پایان تاریخی که از قبل برای انجام آن تعیین شده، به تعویق
بی اندازند. این بدان معنی است که مثلا اگر شما یک هفته برای انجام یک
فعالیت 2 روزه زمان بدهید (از لحاظ روانی) پیچیدگی و سختی این فعالیت به
میزانی که یک هفته تمام وقت شما را پر کند افزایش می یابد… اگرچه ممکن است
در زمان اضافی در نظر گرفته شده بجز تحمل فشار و استرس ناشی از انجام آن
کار، هیچ کار اضافه دیگری انجام نشود. بنابر این با تخصیص دادن زمان مناسب
برای انجام هر فعالیت، هم زمان بیشتری به دست می آوریم هم از لحاظ روانی
پیچیدگی ها و دشواری ها و استرس های ناشی از آن را می کاهیم…
مطلب مورد نظر خود را پیدا نکردید؟