گروهی برای پیشرفت در زمینه های علمی و عملی

اکسل را خوب یاد بگیرید

۲۹ مطلب توسط «زهرا دایی» ثبت شده است

برای انجام این کار با توجه به تصویر زیر مرحله به مرحله به پیش روید:)

1-ریبون Page Layout

2-باکس لانچر گروه Page Layout

3-از پنجره باز شده تب sheet

4-قسمت rows to reapet at top آدرس ردیف یا سلول های خود را مشخص کنید.

بازدن Ctrl+p پیش نمایش را مشاهده کنید.

زهرا دایی

شاید دقت کرده باشید که در کتاب یا مقاله ای که در دست دارید اولین صفحه سربرگ یا پابرگ ندارد. این آموزش به این موضوع مربوط میشود؛ توجه کنید که پیش نیاز این آموزش *آموزش ایجاد سربرگ و پابرگ در Word* است، کافیست کلیک کنید.

برای حذف سربرگ یا پابرگ صفحه اول کافیست مسیر زیر را طی کنید و گزینه Different First Page را فعال کنید:

زهرا دایی

خیلی از افرادی که میخواهند کتاب، مقاله ، گزارش و از این دست موارد را تهیه کنند، قطعا به تهیه فهرست نیاز خواهند داشت. البته باید بدانید که قبل از این آموزش شما باید با *ایجاد Style در ورد* آشنا باشید؛کافیست کلیک کنید.

این آموزش شامل دو بخش است:

1)وقتی که شما مطالبی دارید و میخواهید برای آن مطالب فهرست ایجاد کنید.

2) شما فقط میخواهید فهرست ایجاد کنید.

برای ایجاد فهرست لازم است که عناوین اصلی و فرعی شما دارای Style مخصوص به خود باشند. به عنوان مثال به تصویر زیر توجه کنید؛ این تصویر نشان دهنده یک کتاب است که دارای عناوین اصلی و فرعی است.در زیر"حقیقت موفقیت" و "کاری که بیشتر افراد انجام میدهند" و "اقدام و سازگاری فرصت می آفریند" عناوین اصلی هستند و سایر موارد عناوین فرعی هستند.

زهرا دایی

بزار بخش(Section) بندی به شما این قدرت را میدهد که بتوانید چیدمان متفاوت در داخل صفحه یا بین صفحات خود ایجاد کنید. تصور کنید که شما در حال نوشتن یک مقاله هستید و میخواهید که فرمت نگارش شما در صفحات ابتدایی و انتهایی به صورت تک ستونی و در صفحات میانی به صورت دو ستونی باشد. شاید فهم جمله های بیان شده سخت باشد اما در زیر در قالب مثال متوجه این جملات خواهید شد.

به جرأت میتوان گفت که این ابزار یکی از مهمترین ابزار در ورد ، پایان نامه نویسی و تألیف کتاب است.

زهرا دایی

شاید برایتان پیش آمده باشد که فایل مورد نظر خود را به PDF تبدیل کرده باشید و بخواهید از آن پرینت بگیرید اما هنگام چاپ متوجه شوید که سایز A3 در لیست وجود ندارد.

اگر روش تبدیل ورد به PDF را میخواهید یاد بگیرید؛کافیست در زیر کلیک کنید.

فرض کنید که فایل خود را به PDF تبدیل کرده ایم و به مسیر زیر می رویم اما سایز A3 وجود ندارد:

زهرا دایی

یکی از ویژگی های دارای اهمیت فایل های آفیس قابلیت تبدیل آنها به PDF است. اما شاید بپرسید چه دلیلی دارد که فایل خود را به PDF تبدیل کنیم؟ دلایل مختلفی وجود دارد از جمله مزایا PDF میتوان به این موارد اشاره کرد: کم حجم بودن،رایگان بودن!! و یا به عبارت دیگر در دسترس بودن، به راحتی قابل اشتراک گذاری است و ....

این برنامه های آفیس را میتوان به PDF تبدیل کرد:  Word، Excel، Access، Power Point، OneNote،  Project، Publisher، Visio

اما چگونه در هر یک ذخیره کنیم؟

ذخیره و تبدیل Word به PDF، مسیر زیر را طی کنید:و مطابق تصویر زیر در پنجره باز شده در قسمت Save as type، گزینهPDF را انتخاب کنید.

زهرا دایی

بهتر است قبل از آموزش این بخش بدانید که Style چیست و چه کاربردی دارد؟

به تمام آن خصوصیات (فونت، اندازه، فاصله، رنگ و ...) که به یک متن یا کلمه یا جمله اختصاص داده میشود؛ style میگویند.

ایجاد style به شما کمک میکند که با سرعت بیشتری بتوانید در ورد کار کنید و این باعث صرفه جویی در وقتتان میشود؛ نحوه ایجاد سبک(style)  بسیار آسان است؛ چنانچه دارید بر روی مقاله کار میکنید؛ میخواهید فهرستی تهیه کنید و یا به نحوی با نرم افزار ورد کار میکنید  اگر میخواهد در وقتتان هنگام کار در فضای ورد صرفه جویی شود؛ با ما همراه شوید.

برای دیدن *فیلمهای آموزشی این بخش* کافیست کلیک کنید.

برای مشاهده فیلم های آموزشی میتوانید به کانال تلگرام و یا سایت ما مراجعه کنید.در زیر کافیست کلیک کنید.

زهرا دایی

حتما از دیدن نام این بخش تعجب کرده اید! شاید تا به حال به پاکت نامه های که از اداره پست دریافت میکنید توجه کرده باشیدو متوجه قسمت گیرنده و فرستنده که تایپ شده اند شده باشید. در این بخش قصد داریم شما را با چاپ نامه آشنا کنیم.

اما لازم است ابتدا واحد اندازه گیری خود را از مسیر زیر به میلیمتر تبدیل کنید:

File>Option>Advanced>Display>Show measurement in unite of

حال در کادر مربوط Millimeters را انتخاب کنید: (طبق تصویر زیر)

زهرا دایی

شاید یکی از دغدغه های افرادی که با ورد کار میکنند این باشد که چگونه خط کش را فعال کنند. توجه داشته باشید که شما برای این کار ابتدا لازم است که واحد اندازه گیری را به میلیمتر تبدیل کنید؛ بنابراین مسیر زیر را طی کنید:

File>Option>Advanced>Display>Show measurement in unite of

حال در کادر مربوط Millimeters را انتخاب کنید: (طبق تصویر زیر)

زهرا دایی

قبل این آموزش باید *شماره گذاری صفحات ورد* را یاد داشته باشید؛ کافیست کلیک کنید.

برای اینکه تنها در صفحات زوج و یا تنها در صفحات فرد شماره صفحه داشته باشید مراحل زیر را طی کنید:

1) ابتدا صفحات ورد خود را شماره گذاری کنید.(مطابق سلیقه خود و آنچه در آموزش شماره گذاری صفحات گفته شد شماره صفحه خود را در هر جایی از صفحه که خواستید ایجاد کنید.)

2) بر روی آن قسمتی که شماره صفحه خود را ایجاد کرده اید دو بار کلیک کنید تا منوی Design فعال شود.(همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید ما شماره صفحه را در وسط بالای صفحه ایجاد کرده ایم بر روی آن دو بار کلیک میکنیم.)

زهرا دایی

مطلب مورد نظر خود را پیدا نکردید؟

اکسل را خوب یاد بگیرید
نویسندگان