گروهی برای پیشرفت در زمینه های علمی و عملی

اکسل را خوب یاد بگیرید
gt2

مطلب اختصاصی امروز راجع به سایت و ابزار فوق العاده گوگل ترند (google trend) هست.

اگر تا الان با این سایت و قابلیت گوگل آشنا نبودید حتماً ادامه این مطلبو مطالعه کنید، شاید برای شما هم جالب باشه.

قبل از اینکه گوگل ترند رو باز کنید توضیحات زیر رو بخونید و بعد سری به این سایت بزنید.

شاید برای اینکه بدونیم گوگل ترند چی هست بهترین کسی که میشه ازش سوال کرد خود گوگل باشه. بعد از اینکه جمله "what is google trend" رو جستجو کنید، از گوگل این جواب رو دریافت میکنید که:

«گوگل ترند یک امکان عمومی تحت وب از شرکت گوگل و بر مبنای جستجوهای انجام شده موتور جستجو شرکت است که مشخص می کند یک عبارت خاص چند بار در مناطق مختلف و به زبان های مختلف جستجو شده است.»

در این قسمت قبل از اینکه به بررسی نحوه ی کار با این ابزار بپردازیم، توضیحاتی راجع به فواید و کاربردهای این ابزار تقدیمتون میکنیم و در قسمت بعد به معرفی بیشتر این ابزار خواهیم پرداخت.

1- بازاریابی

آیا در بازاریابی دنبال این هستید که مردم در اینترنت چه کلمه ای رو جستجو میکنن و یا اینکه جزء بازاریان حرفه ای هستید و میخواهید در مورد علایق و گرایش های مردم اطلاعاتی بدست بیارید؟؟ پس حتما سری به این سایت بزنید.

به طور مثال شاید یک مدیر بازاریاب بخواد که دو شرکت samsung و Huawei رو توی سرچ های گوگل با هم مقایسه کنه. کافیه سری به این سایت بزنه و یک مقایسه کوچیک انجام بده. مثه شکل زیر:

با توجه به نمودار کاملاً مشخصه که شرکت Huawie در مقابل samsung حرفی برای گفتن نداره اما اگر به روندشون دقت کنید می بینیم که سامسونگ پس از صعودی که تا سال 2014 داشته یک افول خیلی خفیف رو داره تجربه میکنه. اما شرکت Huawie در حال رشد و یافتن جایگاه در جهان است.

و وقتی کلمه sony رو به این روند اضافه میکنیم نتیجه جالب تری رو مشاهده خواهید کرد.

و سقوط جستجو sony رو به راحتی مشاهده میکنید. باید دقت کنید که این روندها اصلا به معنی سقوط شرکت نیست و فقط نشان دهنده ی تعداد سرچ هایی هست که انجام میشه، ولی میشه به راحتی افزایش یا کاهش میل مردم به یک محصول رو در این روندها مشاهده کرد.

نکته ی بعدی که باید مد نظر داشته باشید اینه که این جستجوها در کل دنیا هست و برای اینکه به نتایج بهتر و واقعی تری در بازار ایران هستید بهتره که سری به جستجو این کلمه ها در کشور ایران بزنید.


1- سئو و بهینه سازی سایت

حتماً تا به حال کلمه بهینه سازی سایت و سئو رو شنیدید و با اون آشنا هستید و میدونید که به معنی بالا آوردن یک سایت در رده های بالای گوگل و شاید انتخاب های اول گوگل هست.

این مبحث خیلی فنی هست و بحث راجع به این مقوله در نوشته ی ما نمی گنجه، امّا خوبه بدونید که یکی از کارهایی که انجام میشه رصد کلمه های کلیدی جستجو شده در گوگل هست. مثلا یک شرکت بهینه سازی سایت میخواد مشتری های بیشتری رو به سایت خودش بکشه. یکی از کارهایی که انجام میده نوشته مقاله ها با کلمات کلیدی هست که بیشتر سرچ میشه. مثلا به روند دو کلمه سئو و بهینه سازی سایت در گوگل ترند دقت کنید.

خب حالا اگر شما مسئول یک سایت باشید، کدوم کلمه رو به عنوان کلمه کلیدی سایت و نوشتن مقاله های سایت استفاده میکنید؟؟

خوشحال میشیم کاربردهای دیگه رو شما مطرح کنید و راجبش بحث کنیم.
امیر دائی

نظرات  (۱)

سلام مطلب خوبی بود.. قبلا استفاده کردم :)
==
 سلام.
===
بحثی را در وبلاگم شروع کردم با عنوان "'اگر آفریقا، آسیا و اروپا بر علیه آمریکا اعلان جنگ کنند برنده نبرد چه کسی خواهد بود؟" وشحال

میشم بیای و نظرت را بیان کنی.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

مطلب مورد نظر خود را پیدا نکردید؟

اکسل را خوب یاد بگیرید
نویسندگان