گروهی برای پیشرفت در زمینه های علمی و عملی

اکسل را خوب یاد بگیرید
Avli_PersonalServices_Gallery01 Cropped

کسب و کارهای مختلف اغلب در زمان بازاریابی محصولات و خدمات خود اقدام به هدف قرار دادن بزرگترین فرصت ها در بازار و سپس پرداختن به کوچکترین مشتریان می کنند و منطق نهفته در پشت این اصل هم سعی و تلاش برای کسب بالاترین میزان از بازگشت سرمایه نسبت به سرمایه گذاری انجام شده می باشد.

اما این کسب و کارها در این بین دو نکته را فراموش می کنند، و آن هم اینکه بخش عمده ای از هر اقتصاد را عمدتا کسب و کارهای کوچک موجود در آن تشکیل می دهند و همچنین در بدست آوردن سهمی از بازار که شامل کسب و کارها و فرصت های بزرگ در بازار می شود، همیشه رقابت سختی بین رقبا وجود دارد و این دو موضوع خود از اهمیت بسیاری برای اقناع آن دسته از صاحبان کسب و کار خردمند و با تجربه کفایت می کند. بنابراین نکته اصلی در اینجا برای ما ایجاد تجربه ای شخصی سازی شده و با کیفیت برای بخش های کوچک از بازار – در عین حال سودمند برای ما – می باشد.

در ادامه به چند روش برای انجام بهتر این کار پرداخته می شوند:

 

1- یک تاثیر اولیه پویا و پر انرژی از خود باقی بگذارید

شروع کردن با یک رویکرد بسیار شخصی سازی شده بر اساس اطلاعاتی که از مخاطب هدف خود دارید به شدت به شما در متمایز شدن از دیگر رقبا کمک می کند. توجه داشته باشید که ارتباطات کتبی و تلفنی شما با این مشتری حتما و حتما باید در صورت امکان به زبان مادری یا محلی که وی به آن تسلط دارد انجام پذیرد. چنین رفتاری موجب ارسال پیامی مثبت به مخاطب می شود که احتمال دریافت پاسخ از سوی وی را به شدت افزایش می دهد.

 

2- از قانون پلاتینیوم پیروی کنید

در این رابطه باید به متمایز بودن و منحصر به فرد بودن ویژگی ها و خصوصیات هر یک از مخاطبین خود توجه داشته باشید. بر اساس قانون پلاتینیوم شما همواره باید به شکلی با دیگران رفتار کنید که انتظار آن شکل از رفتار از سوی دیگران را دارید. بنابراین اجازه دهید مشتریان در اولین برخورد به هر شکلی که می پسندند و راحتتر هستند با شما تعامل داشته باشند، خواه این روش از طریق ایمیل، تلفن و یا گفتگوی آنلاین باشد. از طریق به راحت ترین شکل می توانید برای زمان مخاطبین خود ارزش قائل شوید.

 

download

 

3- تعامل با هر مشتری را زیر نظر داشته باشید

امروزه همه در رابطه با ابر دیتا و تجزیه و تحلیل آن صحبت می کنند، اما یک فروشنده با اطلاعات چکاری می تواند انجام دهد؟ این اطلاعات چه کاربرد هایی دارد؟ اطلاعات موجود و در اختیار خود را در یک جا جمع کنید، درک و فهمی جامع از واژگان اصطلاحات موجود در آن بدست آورید، منابع سازمانی خود بر اساس آن تهیه و تنظیم کنید تا از این طریق قادر به انتشار نتایج تجزیه و تحلیل خود در سطح سازمان باشید.

این روش برخورد به شرکت اجازه می دهد تا مشارکت تدریجی فرایند فروش و بازاریابی در بازگشت سرمایه شرکت را اندازه گیری کند. در یک محیط مطلوب برای بازاریابی که متشکل از چندین کانال ارتباطی باشد، سخت ترین کار برای یک شرکت تصمیم گیری در رابطه با توقف فعالیتی است که برای شرکت هیچ مزیت و سودی به همراه ندارد.

 

4- بطور سیستماتیک دارای انگیزه ای درونی باشید

شبکه های اجتماعی همواره به عنوان روشی برای ارتباطی پویا و با انگیزه با مشتریان در نظر گرفته می شوند که صاحبان کسب و کار از طریق آنها اقدام به ایجاد و توسعه اجتماعی از بازار هدف خود می کنند. در حالیکه این ابزار زیرساختی برای تبلیغ ایجاد می کند، برخی از آن به اشتباه به عنوان ابزاری برای فروش استفاده می کنند. همواره سعی داشته باشید که از این ابزار به عنوان وسیله ای ارتباطی بدون داشتن هدفی لزوما مبتنی بر فروش استفاده کنید تا رابطه شما با مشتری به رابطه با انگیزه درونی و دو سویه از طرف مشتری تبدیل شود.

 

5- خدمات مشتری را به یک ویژگی ذاتی برای فرهنگ شرکت خود تبدیل کنید

هیچ کسب و کاری نزدیک تر به مشتریان خود از شرکت های کوچک نیستند. در زمانی که به چنین شرکت هایی می فروشید، قدرشناس رابطه تجاری خود با آنها باشید و همواره سعی کنید این قدرشناسی را در عمل و کلام خود نشان دهید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

مطلب مورد نظر خود را پیدا نکردید؟

اکسل را خوب یاد بگیرید
نویسندگان