گروهی برای پیشرفت در زمینه های علمی و عملی

اکسل را خوب یاد بگیرید

به گزارش نفت نیوز به نقل از nisoc ، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در دیدار با مدیران مطبوعات و نمایندگان رسانه های جمعی استان خوزستان تصریح کرد: توجه به توسعه و عمران مناطق پیرامونی بخشی از تعهد و مسئولیت اجتماعی صنایع و شرکتهای بزرگ است، در هر منطقه ای که فعالیت صنعتی اعم از تولید نفت و غیره انجام می شود باید اقدامهایی نیز برای جبران هزینه های طبیعی تولید انجام شود.

حمید بورد گفت: صنعت نفت در این زمینه پیشگام بوده و خدمات مناسبی به حوزه عملیاتی خود ارائه کرده است که امیدواریم اعتبارهای بیشتری به این مهم اختصاص یابد. مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان این که برای عمران مناطق نفتخیز باید برنامه تعریف شده داشته باشیم، افزود: با هدف افزایش خدمات عام المنفعه در حال رایزنی با مسئولان مربوط و نمایندگان مجلس برای تصویب قوانین و صدور مجوزهای قانونی هستیم.

اجرای ١٥ هزار میلیارد ریال طرح‌های عام المنفعه



بورد ادامه داد: در سالهای اخیر طرحهای عام المنفعه با اعتباری حدود ١٥ هزار میلیارد ریال در زمینه عمران و آبادانی شهرهای واقع در حوزه عملیاتی این شرکت اجرا شده است. مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان این که طرحهای عام المنفعه در بخش راهسازی، احداث فضاهای آموزشی، فرهنگی و ورزشی، حفظ محیط زیست، توسعه فضای سبز و بهداشت و درمان اجرا می شود، توضیح داد: بخش عمده ای از این طرحها در زمینه راهسازی است که برخی از آنها تکمیل شده و شماری در مرحله اجرا قرار دارد. وی از جمله این پروژه ها به احداث جاده دو بانده از سه راهی سرانجام تا شهرستان امیدیه، احداث باند دوم جاده ماهشهر به امیدیه، احداث جاده‌ سه راهی بی بی حکیمه به گوره، و جاده امیدیه به جایزان اشاره کرد. بورد اعتبار پروژه های اجرا شده در مسجدسلیمان را ٢ هزار و ٥٠٠ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از جمله طرحهای در دست اجرا در این منطقه می توان از پروژه احداث جاده مسجدسلیمان به پرسیاه نام برد.

آمادگی برای افزایش ظرفیت تولید نفت در سال جاری



مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با تشریح حوزه فعالیت و عملکرد شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: این شرکت با راهبری ٦٠ مخزن هیدروکربوری بزرگ و کوچک و تولید حدود ٨٠ درصد نفت کشور به عنوان لوکوموتیو اقتصاد کشور ایفای نقش می کند. وی مهمترین فعالیت این شرکت در سال جاری را تدوین برنامه افزایش ظرفیت تولید نفت اعلام و تصریح کرد: برنامه تولید مناطق نفتخیز جنوب در سال ٩٣ با توجه به سیاستهای وزارت نفت به صورت افزایشی بسته شده است. بورد یادآور شد: در صورت فراهم شدن زمینه صادرات بیشتر نفت این شرکت آمادگی کامل دارد که با استفاده از پتانسیلهای موجود ظرفیت تولید را افزایش دهد.

انعقاد ٩ هزار میلیارد ریال قرارداد ساخت لوله با شرکتهای داخلی



مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با تشریح برنامه های حمایتی این شرکت از سازندگان داخلی گفت: این شرکت به عنوان بزرگترین شرکت تولید کننده نفت کشور حمایت از سازندگان داخلی را در اولویت برنامه های خود دارد. وی افزود: از جمله قراردادهای مهم در این بخش، انعقاد قرارداد ساخت لوله های انتقال نفت خام به ارزش بیش از ٩ هزار میلیارد ریال با شرکتهای لوله سازی اهواز و فولاد اکسین خوزستان است. بورد افزود: در چارچوب این تفاهم نامه شرکت فولاد اکسین خوزستان متعهد به تولید ورقهای عریض و شرکت لوله سازی اهواز متعهد به ساخت لوله های مور نیاز شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب خواهد شد.

اختصاص ٣٠ میلیارد ریال برای توسعه استادیوم مسجدسلیمان



مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به راهیابی تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان به لیگ برتر باشگاه های کشور گفت: با توجه به منع قانونی حمایت دستگاه های دولتی از تیمهای حاضر در لیگ برتر این شرکت برای حمایتهای قانونی از این تیم برنامه هایی در دست اجرا دارد. وی افزود: به این منظور موسسه فوتبال نفت مسجدسلیمان را تاسیس کردیم و ٣٠ میلیارد ریال نیز برای توسعه ورزشگاه مسجدسلیمان اختصاص داده شد که کارهای اجرایی آن در حال انجام است.

امیر دائی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

مطلب مورد نظر خود را پیدا نکردید؟

اکسل را خوب یاد بگیرید
نویسندگان