گروهی برای پیشرفت در زمینه های علمی و عملی

اکسل را خوب یاد بگیرید

موفقیت «برای بیشتر داشتن باید ابتدا بیشتر شوید.»

چندی پیش مسئولان یک شرکت بزرگ بیمه، پس از ارزیابی کارآیی و قابلیت های هزاران نماینده ی خود در سراسر کشور دریافتند که اصل 80 / 20 در مورد پرسنل آنان نیز مصداق دارد. به این مفهوم که تقریبا 80 درصد از بیمه نامه ها به وسیله 20 درصد از بیمه گذاران صادر می شود.

آنان پس از این که ریز اقلام و آمار به دست آمده را به کامپیوتر سپردند به این نتیجه رسیدند که 20 درصد از بیمه گذاران شانزده مرتبه بیشتر از 80 درصد بیمه گذاران پول به صندوق سرازیر می کنند.

با ادامه این تحقیق آشکار شد در شرایطی که همه نمایندگی های بیمه با یک متاع، یک رقابت و یک بازار سر و کار دارند، درآمد چهار درصد از این نمایندگی ها، 32 برابر درآمد سایر نمایندگی ها می باشد.

آیا تصور می کنید که افراد 20 درصد رده بالا الزاما سریع تر و سخت تر کار می کردند و یا باهوش تر و مجرب تر بودند؟ به طور قطع پاسخ منفی است. تنها وجه تمایز 20 درصد رده بالا نسبت به 80 درصد رده پایین در این نکته نهفته بود که 20 درصدی ها از بدو ورود به بازار کار تصمیم گرفتند که در رشته ای «ممتاز» شوند. در حقیقت آنچه افراد رده بالا را از رده پایین جدا می کرد، «مهارت و شایستگی» بود.

هر گونه تعلل و تردید برای ممتاز شدن به مفهوم کنار آمدن با یک زندگی بخور و نمیر است.

من این نکته را به تجربه دریافته ام که دست کم 80% مردم از فقدان درآمد کافی، بی وقفه در نگرانی به سر می برند. هر صبح که سر از بالین بر می دارند، افکار مشوش و مغشوش به ذهن شان راه پیدا کرده و آرامش درونی را از آنها سلب می کند. به اعتقاد من غم و اندوه بسیاری از مردم جهان به این دلیل است که وقتی هر صبح بر می خیزند و به آینه می نگرند، با فردی روبه رو می شوند که در هیچ چیز خاص «ممتاز» نیست.

بهترین شیوه ی غلبه بر نگرانی های مالی آن است که در حرفه ی خود «ممتاز» شویم و به بیست درصد رده ی بالا بپیوندیم. بهترین شدن در کسب و کار، ما را در برابر فراز و نشیب های اقتصادی بیمه می کند. برای مثال؛ مسئولان شرکت ها به رغم تنش های اقتصادی که گاه گریبانگیر آنان می شود، هرگز حاضر نیستند کارکنان «ممتاز» خود را از دست بدهند. همچنین شرکت هایی که در زمینه ارائه کالا و خدمات «ممتاز»ند در اوج کسادی و رکود بازار کار، موقعیت خود را حفظ می کنند. به هر حال گرایش به کامل بودن و «ممتاز» شدن امنیت اقتصادی را در تمام عمر تضمین می کند.

برگرفته از کتاب حکایت آنکه قورباغه اش را قورت داد / نشر بخشایش

امیر دائی

منابع انسانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

مطلب مورد نظر خود را پیدا نکردید؟

اکسل را خوب یاد بگیرید
نویسندگان