گروهی برای پیشرفت در زمینه های علمی و عملی

اکسل را خوب یاد بگیرید
سال ها پیش سئو یا بهینه‌سازی برای موتورهای جست‌وجو؛ مطمئن‌ترین، سریع‌ترین و آسان‌ترین گزینه برای باز کردن راه خود به بالای صفحه نتایج جست‌وجو بود. حتی برخی سودجویان توانستند چند خبر داغ برای سایت‌شان فراهم کنند و بازدیدهای فراوانی نیز برای آن داشته باشند، اما این روزها کیفیت بالای محتوا و مخاطب پسندی آن اهمیت اول را دارد.
پایان SEO با استفاده از روابط عمومی و محتوا

طرفداران SEO عاشق این وضعیت بودند (و هنوز هم هستند)، زیرا می‌توانستند این وعده را به مشتریانشان بدهند که «خبرهای بهینه‌سازی شده‌شان در موتورهای جست‌وجو» می‌توانند نمایش داده شده و بازدید تقریبا آنی  و فوری را برای افرادی که پول خوبی برایش بپردازند فراهم کنند.

آن دسته از افرادی که مایل به پرداخت هزینه بودند، وضعیت و رتبه‌شان در نتایج جست‌وجو بهبود پیدا می‌کرد و خیلی سریع موضوع را فراموش می‌کردند، اما کسب‌وکارهای کوچک‌تر و آنهایی که از راه تقلب وارد می‌شدند پول‌هایشان را روی هم گذاشتند. در همین حین، اینترنت با انبوهی از مطالب بازبینی‌نشده، پر از کلمات کلیدی و بی‌محتوا رشد کرد.

 

2013: با کلانتر گوگل «مت کاتز» و پاندای او آَشنا شوید

پاندا، این خرس جدی که دارای الگوریتمی بود که به دنبال متقلبین می‌گشت، کار خود را خیلی سریع با شکار و نابود کردن محتوا و مطالبی که به منظور خاصی توسط SEO بهینه شده بودند، شروع کرد.

چیزهایی که پاندا با آنها کاری ندارد مطالب و سایت‌های باکیفیت و با محتوای غنی است که موقعیت خود را از توجه و بازدید فراوانشان به دست آورده‌اند؛ توجهی که از کاربردی و بی‌نظیر بودن سایت حاصل شده بود، نه توجهی که توسط حقه پر کردن آن با لینک‌های بازگشتی و کلیدواژه‌های قابل جست‌وجو به دست آمده باشد.

 

2014: گوگل شیوه‌ای جدید از ارتقای روابط عمومی با SEO را ارائه می‌کند

در مارس 2014، گوگل حق امتیازی را برای خود ثبت کرد که عموما تصور بر این است که برای الگوریتم پاندا باشد. در این حق امتیاز، گوگل تایید می‌کند که اگر برندی در یک صفحه وب نام برده شده باشد، حتی اگر لینکی از آن داده نشده باشد، گوگل این اشاره را یک «لینک ضمنی» در نظر می‌گیرد. این به این معنی است که اشاره‌ای ساده به برند شما در یک صفحه وب، به گوگل نشان می‌دهد که وب‌سایت شما از اعتبار و جذابیت بیشتری برخوردار است.

 

وقت آن است که فراتر از لینک فکر کنید

همه ما آموزش دیده‌ایم (یا شاید شست‌وشوی مغزی شده‌ایم) که باور کنیم ارائه لینک‌های دنبال‌کننده یا Follow (لینک‌هایی که به موتورهای جست‌وجو دستور می‌دهد تا آن را دنبال کنند) و باکیفیت، راه رسیدن به نتایج بهتر در موتورهای جست‌وجو است، اما حق امتیاز اخیر گوگل نشان می‌دهد که این همه داستان نیست.

می‌دانیم که لینک‌های nofollow (لینک‌هایی که به موتور جست‌وجو دستور می‌دهد این محتوا را دنبال نکند)  به رتبه صفحه‌تان برای سایت شما کمک نمی‌کند، اما اکنون می‌دانیم که لینک‌های nofolllow که در خبرهای رسمی آنلاین ما نیز دیده می‌شوند در واقع می‌توانند ارزش‌آفرینی کنند و البته این لینک‌ها نیز می‌توانند باعث افزایش بازدید و رجوع به وب‌سایت شما شوند، پس نباید از آنها چشم‌پوشی کرد.

برخی مشتریان ما در «اخبار رسمی» هم از ما می‌خواهند تا وقتی لینکی به سایت آنها می‌دهیم از تکنولوژی Follow‌استفاده کنیم ولی وقتی به آنها می‌گوییم که لینک های استفاده شده در داخل اخبار ما No-Follow‌ هستند تا حدی آزرده می‌شوند. این نکته در الگوریتم گوگل به خوبی نشان می‌دهد که شما نباید چندان بر ارزش لینک های Follow در داخل اخبارتان تمرکز کنید. از طرفی ما هم نمی‌توانیم اجازه دهیم که گوگل سایت ما را به عنوان یک سایت «اسپمر» که تلاش می‌کند با ارائه لینک‌های فالو، ارزش بیشتری برای سایت‌های مشتریانمان فراهم می‌کنیم شناسایی کند.

مهم‌ترین خبری که از این حق امتیاز به دست می‌آید این است که اشاره به نام برند مهم است، حتی اگر لینکی از آن داده نشده باشد. به عبارت دیگر، اگر افرادی دیگر به برند شما اشاره می‌کنند و از آن نام می‌برند، این اشاره‌ها موجب ایجاد اعتبار و اثرگذاری بیشتر برند شما می‌شوند و به شکلی مثبت روی رتبه شما در نتایج موتورهای جست‌وجو تاثیر می‌گذارند.

پاندا همه مطالب بیهوده و بی‌محتوا را از بین می‌برد و مطالب خوب و کاربردی را برایمان باقی می‌گذارد؛ و بهتر از همه اینکه محتوا و مطالب خوب را به بالای نتایج موتورهای جست‌وجو می‌برد.

روش‌های گول‌زننده برای فریب موتورهای جست‌وجو ممکن است تا مدت کوتاهی بتوانند رتبه شما را بالا ببرند، اما قطعا هیچ چیزی نمی‌تواند شما را به صفحات روزنامه نیویورک تایمز یا مطالب NPR برساند و یا تداوم رتبه بالای شما در گوگل را تضمین کند، به جز یک مطلب مناسب که با توجه به خوانندگان و بازدیدکنندگان (نه با توجه به موتورهای جست‌وجو) نوشته و ایجاد شده باشد و در زمان مناسب به روزنامه‌نگاران ارائه شده باشد.

منبع: اخبار رسمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

مطلب مورد نظر خود را پیدا نکردید؟

اکسل را خوب یاد بگیرید
نویسندگان