گروهی برای پیشرفت در زمینه های علمی و عملی

اکسل را خوب یاد بگیرید
شاید هزاران شبکه اجتماعی جهت دسترسی بازاریابان وجود داشته باشد، اما رایج‌ترین آنها فیس‌بوک، توییتر و لینکدین هستند که برای بازاریابی تجارت بین‌سازمانی در رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌شوند. معمولا از اینستاگرام مانند سایر شبکه‌ها برای تجارت بین‌سازمانی استفاده نمی‌شود و البته فضای آن هیچ‌گاه در تجارت‌های بین سازمان و مشتری (B2C) برای فعالیت‌های بازاریابی‌شان فضای مناسبی به شمار نمی‌آمده، اما از سال 2012 که اینستاگرام توسط فیس‌بوک خریداری شد، محبوبیتش به شدت افزایش یافته است.

بازاریابی رسانه اجتماعی برای تجارت بین سازمانی (B2B) در اینستاگرام

همچنین باید اشاره کرد که بازاریابی تجارت بین سازمانی در اینستاگرام برای هر نوع تجارتی مناسب نیست. برای اینکه عملکرد خوبی در آن داشته باشید باید محتوای تصویری داشته باشید که بتوانید به‌طور منظم و مداوم آن را به اشتراک بگذارید. همچنین باید در نظر داشته باشید که این محتوای تصویری را به شیوه‌ای جذاب و ملایم به اشتراک بگذارید. کمتر تجارت بین‌سازمانی است که به‌طور پیوسته عنصری جذاب را وارد فعالیت‌های بازاریابی خود کند. این روش باید تغییر کند. مشتریان امروز انتظارات بیشتری از صاحبان کسب‌وکار دارند. مشتریان خواهان اطلاعات بیشتر و شخصی‌سازی از سوی کسب‌وکارهایی هستند که از آنها خرید می‌کنند. این در مورد تجارت بین‌سازمانی هم صدق می‌کند.

با رقابت‌های فشرده‌ای که در دنیای کسب‌وکار وجود دارد، بسیاری از خریداران سردرگم هستند که کجا می‌توانند بهترین قیمت و معامله و بهترین محصول یا خدماتی که می‌خواهند خریداری کنند را پیدا کنند. آنها بیشتر علاقه‌مند هستند که با یک شرکت بین‌سازمانی که شخصیتی واقعی داشته باشد ارتباط داشته باشند، نه شرکتی که همچنان از روش‌های قدیمی بازاریابی استفاده می‌کند.

با بیش از 300 میلیون کاربر فعال ماهانه و 70 میلیون تصویر که به‌صورت روزانه به اشتراک گذاشته می‌شوند، اینستاگرام یکی از بهترین مکان‌ها برای نمایش هویت و شخصیت شرکت‌تان است. اینجا محلی است که به‌طور همزمان می‌توانید از آن برای بیان داستان خود استفاده کنید، تصاویر جذابی بسازید و برندسازی خود را رونق دهید. اگرچه تنها یک نگاه اولیه و راهنما جهت مراجعه به اطلاعات بیشتر در مورد محصولات و خدمات شماست، اینستاگرام الگوی بازاریابی بین سازمانی که با جملات فراوان برای نمایش محصولات بود را کاملا تجدید و نوآوری کرده است.

توجه داشته باشید که در بازاریابی اینستاگرام، چگونه هنر به شرکت بین‌سازمانی شما نمای جدیدی بخشیده است. کافی است 5 دقیقه در اخبار اینستاگرام خود بگردید تا متوجه منظورمان شوید.

 

بیان داستان در یک تصویر اینستاگرام

بدون شک شرکت‌های بزرگی را دیده‌اید که از اینستاگرام برای اهداف بازاریابی منحصربه‌فردشان استفاده می‌کنند. آنها مرتبا تصاویری منتشر می‌کنند که داستانی را همراه با جمله‌ای کوتاه بیان می‌کند. معمولا یک ویدئو در اینستاگرام توجه شما را جلب می‌کند. به استفاده از اینستاگرام برای بیان داستانی تصویری درباره محصولات یا خدمات شرکتتان فکر کنید.

در اینجا نمونه‌ای آورده‌ایم که می‌توانیم بگوییم واقعا روش شرکت Sharpie در استفاده‌اش از اینستاگرام برای بیان داستانی در مورد محصولاتش در خور توجه است. آنها این کار را با انتشار تصاویری که توسط مشتریانشان و با استفاده از خودکارهای این شرکت ساخته شده است انجام می‌دهند.

به این فکر کنید که چگونه از اینستاگرام برای ایجاد یک گروه ، تعامل با مشتریان و نمایش تصویری استفاده مشتریان از خودکارهای شرکت استفاده می‌کنند. شاهکار است!

استفاده از عناصر بصری برای بیان داستانتان، معنای داستان‌گویی در بازاریابی را تغییر می‌دهد، زیرا آن را به عناصر اصلی تبدیل می‌کند. همچنین با استفاده از سرنخ‌های خاص تصویری، بیننده را وادار می‌کند که بفهمد داستان از چه قرار است.

داستان خود را در مورد پیش‌زمینه و ماموریت‌تان با انتشار تصاویر در اینستاگرام بیان کنید. از اینکه داستانتان را با استفاده از مجموعه‌ای از تصاویر در بازه زمانی چند روزه، چند هفته یا حتی چند ماه بیان کنید نترسید. با جذب دیدگاه‌ها به صفحه اینستاگرام خود از سایر شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید به روشی هوشمندانه و حتی گاهی طنزآمیز در مورد برند خود توضیح دهید.

نمایش محصولات یا خدمات از طریق بازاریابی بین‌سازمانی در اینستاگرام

بعد از اینکه داستان خود را به شیوه‌ای تصویری بیان کردید، تصاویری از محصولاتتان را در خبرخوان اینستاگرام منتشر کنید. در اینجا نیز همچنان بیان داستان ادامه دارد، چون محصولات خود را که در موقعیت‌های مختلف استفاده می‌شوند، نمایش می‌دهید. با این رویکرد می‌توانید حتی روی مشکلات رایجی که همه کسب‌وکارها با آن روبه‌رو می‌شوند هم تمرکز کنید. وضعیت‌های طنزآمیزی که خریدارانتان به خوبی می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند را نمایش دهید. همانطور که بیان داستان‌تان ادامه دارد، می‌توانید موقعیت‌های تصویری را آنطور که اتفاق می‌افتند و یا بعد از آن به نمایش درآورید. این تصویرسازی‌ها باعث جلب نظر خریدارانی می‌شود که در حال تماشای محتوای شما هستند.

ایجاد گروهی توسط خریدارانتان

بهترین جنبه بازاریابی در اینستاگرام، ایجاد گروهی مشخص برای تعامل با مشتری است. اگر خبرهایتان را دنبال کنند، به‌طور مرتب به شما سر می‌زنند. به لطف بخش «نظردهی» فعال اینستاگرام، می‌توانید بسنجید که وقتی تصاویری را به‌صورت مرتب منتشر می‌کنید بازدیدکنندگان چه فکری در سر دارند. شما می‌خواهید روابطی با مشتریان کنونی خود تشکیل دهید که آنها شما را عضوی از خانواده خود بدانند. این باعث ایجاد وفاداری می‌شود و شما می‌توانید هر زمان که در فروش خود دچار افت شدید، روی آنها حساب کنید.

منبع: اخبار رسمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

مطلب مورد نظر خود را پیدا نکردید؟

اکسل را خوب یاد بگیرید
نویسندگان