گروهی برای پیشرفت در زمینه های علمی و عملی

اکسل را خوب یاد بگیرید

بازاریابی محتوا در حال حاضر بزرگ‌ترین و بهترین نوع از بازاریابی دیجیتال است و با گذشت زمان اهمیت آن بیشتر و بیشتر می‌شود به طوری‌که عبارت محتوا پادشاه است را از سراسر رسانه‌های دیجیتالی می‌شنویم. امروزه بسیاری از برندها بر استراتژی بازاریابی محتوای خود تمرکز کرده‌اند. اما همان‌طور که در هر کانال محبوب بازاریابی و یا هر فعالیت دیگری، راه صحیح، روش خلاقانه، راه‌های اشتباه و تقلیدی وجود دارد در بازاریابی محتوا نیز تصورات نادرست و نیمه نادرست وجود دارد. بنابراین ما در این مقاله سعی می‌کنیم برخی از رایج‌ترین تصورات نادرست بازاریابی محتوا و واقعیت‌ آن‌ها را بیان کنیم.

1) برای موفقیت در بازاریابی محتوا شما نیازمند بودجه‌ و تیم بسیار بزرگی هستید.

موفق‌ترین شرکت‌ها در بازاریابی محتوا اغلب آن‌هایی هستند که بودجه‌ی و تیم بزرگی دارند اما هیچ دلیلی برای دلسرد شدن وجود ندارد. بسیاری از شرکت‌های کوچک بازاریابی محتوا را به عنوان یک ابزار موفق می‌دانند. در واقع 60 درصد از بازاریابان B2C کسب‌وکارهای کوچک برای افزایش بودجه‌ی بازاریابی محتوای خود در طول 12 ماه آینده سرمایه‌گذاری کرده‌اند. هدف شما باید متناسب با بودجه و اندازه تیم خودتان باشد، اگر شما تیم یک نفره تولید محتوا هستید خودتان را با شرکت‌های بزرگ مقایسه نکنید.

2) اجازه دهید محتوای شما ویروسی شود.

اگر محتوای شما ویروسی شود، فوق‌العاده است! محتوای عادی به سختی در این شلوغی اینترنت مورد توجه قرار می‌گیرد، در حالی‌که محتوای ویروسی با اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی آگاهی‌های عمومی را بالا می‌برد. اما چه نوع محتوایی ویروسی می‌شود؟ خیلی اوقات شانس بیش از هر چیز دیگری در آن دخیل است.

سایت‌هایی مثل BuzzfeedوUpworthy در ایجاد محتوای ویروسی بسیار زرنگ و هوشمند شده‌اند و به نظر می‌سد به خوبی روال کار را پیدا کرده‌اند. با این حال همه‌ لزوما نمی‌خواهند محتوای ویروسی تولید کنند در واقع برخی اهداف بزرگ‌تری دارند. درواقع آن‌ها محتوای خاصی را برای مجموعه‌ی خاصی ایجاد می‌کنند و هدف‌شان این است که با خواننده صحبت کنند. یک مثال بزرگ می‌تواند verge باشد که حتی نویسندگانش را از نگاه کردن به ترافیک وب‌سایت منع می‌کند.

بازاریابی محتوا برای بسیاری از اهداف خدمت کند، از جمله بالا بردن سطح آگاهی برند، تولید سرنخ‌های فروش و هم‌چنین ایجاد شهرت، صدا و شخصیت برند. اما محتوای ویروسی همیشه به همه‌ی این اهداف دستیابی نمی‌کند.

3) بازاریابی محتوا به سادگی به معنی ایجاد محتوای بیشتر و بیشتر است.

بازاریابی محتوا فقط به معنی اضافه کردن محتوای بیشتر به وب‌سایتم است درسته؟ کاملا اشتباه است.

افزایش دفعات پست زدن در وبلاگ اثر مثبتی بر میزان ترافیک وب‌سایت شما خواهد گذاشت، یکی از مثال‌ها می‌تواند Hubspot باشد، اما اضافه کردن محتوای بیشتر به نتایج کسب‌وکاری بهبودیافته منجر نمی‌شود و احتمالا به ایجاد محتوای با کیفیت کم منجر خواهد شد.

به روزرسانی الگوریتم پاندای گوگل با هدف فیلتر کردن محتوای با کیفیت پائین از نتایج جستجو انجام شد، به طوری‌که وب‌سایت‌هایی که محتوای فراوان و بی‌ربط و با کیفیت پائین می‌سازند توسط گوگل جریمه می‌شوند و رتبه‌های بسیار پائینی دریافت می‌کنند.

به جای کمیت بر روی کیفیت تمرکز کنید. آیا شما منابع کافی برای تولید مقادیر زیادی از محتوای باکیفیت را دارید؟ هنگام ایجاد محتوا به مرتبط بودن، به موقع بودن و کیفیت مطالب بسیار دقت کنید.

4) وب‌سایت شرکت ما یک وبلاگ دارد، بنابراین ما می‌توانیم به طور موثر بازاریابی محتوا انجام دهیم.

محتوا بسیار بیشتر از پست زدن در وبلاگ است، در مورد محتوا به صورت همه‌جانبه فکر کنید، در مورد این‌که مخاطبان شما دوست دارند از کدام نوع محتوا استفاده کنند؟

محتوا در یک وبلاگ بسیار عالی است، اما هر کسی دوست ندارد وبلاگ بخواند! برخی از افراد محتوای بصری، اینفوگرافیک، پادکست و غیره دوست دارند. بنابراین مطالب خود را به یک نوع محدود نکنید. نوشته، تصویر، ویدئو و پادکست راه بسیار خوبی است تا به مخاطبان گسترده‌تری دسترسی پیدا کنید.

5) هدف واقعی پشت بازاریابی محتوا فقط بهبود seo است

برای بسیاری از برندها بازاریابی محتوا ممکن است تنها یک روش برای بهبود رتبه سئو باشد، اما همان‌طور که در مورد سوم اشاره کردیم بازاریابی محتوا بسیار فراتر از این‌هاست و باید اهداف دیگری نیز دست یافت.

با فراهم کردن محتوای مفید و باکیفیت برند شما تبدیل به یک برند قابل اعتماد از اطلاعات مفید خواهد شدو این نه تنها منجر به بهبود شهرت برند شما می‌شود بلکه دنبال‌کنندگان وفادار و بلندمدت نیز برای شما می‌سازد. این دنبال‌کنندگان ممکن شما را به دیگران توصیه کنند و برند شما را قوی‌تر سازند.

بازاریابی محتوا اثر بسیار مثبتی در سئو داشته باشد. آن می‌تواند ترافیک بیشتری به وب‌سایت شما به ارمغان بیاورد، به شما کمک کند تا لینک بگیرید اما اگر کیفیت خوبی نداشته باشید این نتایج تنها در کوتاه مدت برای شما مفید خواهد بود. با محتوای با کیفیت می‎‌توانید تمام این عناصر را به دست آورید و هم‌چنین تعامل رسانه‌های اجتماعی، وفاداری و فروش را بهبود بخشید.

6) اتوماسیون بیش از حد کارها

بسیاری از شرکت‌های بازاریابی دیجیتال از ابزارهای خودکار برای ارتقا محتوا استفاده می‌کنند. بله، می‌توان از ابزارهایی مثل زمان‌بندی ارسال‌ رسانه‌های اجتماعی، انتشار خودکار در وبلاگ، نظارت‌های اجتماعی، هشدارها و غیره استفاده کرد. اما اتوماسیون بیش از حد مطلوب نیست.

منبع: بازاریابی

امیر دائی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

مطلب مورد نظر خود را پیدا نکردید؟

اکسل را خوب یاد بگیرید
نویسندگان