گروهی برای پیشرفت در زمینه های علمی و عملی

اکسل را خوب یاد بگیرید

نگهداری از اطلاعات در شبکه داخلی شرکت همواره با خطراتی همراه است که برخی از آنها را با هم مرور می کنیم.

دسترسی غیر مجاز به اطلاعات

دسترسی غیر مجاز به اطلاعات در داخل شرکت ها به دو صورت اتفاق می افتد؛ یکی استفاده از شبکه داخلی شرکت و دومی دسترسی فیزیکی به سرور و یا کامپیوتری که اطلاعات روی آن نگهداری می شود. در هر دو حالت افرادی از داخل شرکت می توانند به اطلاعاتی که برای شرکت محرمانه است دسترسی پیدا کرده و از آن سوء استفاده کنند.

نفوذ Virus ها، Trojan ها و Maleware ها

هر روزه تعداد زیادی Virus، Trojan و Malware جدید شناسایی می شود که هر کدام قسمتی از عملکرد کامپیوتر و یا لپ تاپ شما را مختل می کند. وقتی یک سیستم در شبکه داخلی شرکت به ویروس آلوده شود، این ویروس به بقیه سیستم ها نیز می تواند نفوذ کند. گسترش ویروس ها مشکلاتی ایجاد می کند که در برخی موارد باعث از دست دادن اطلاعات روی سیستم ها خواهد شد که یکی از این سیستم ها نیز می تواند سیستمی باشد که اطلاعات مهم شرکت روی آن قرار دارد.

آسیب های سخت افزاری

قطعات سخت افزاری کامپیوترها به دلایل مختلفی می توانند معیوب شده و از کار بیفتند. هارد دیسک سیستم قطعه ای است که اطلاعات روی آن نگهداری می شود و اگر معیوب شود این امکان وجود دارد که دیگر نتوان اطلاعاتش را بازیابی کرد. به همین دلیل بسیاری از اطلاعات حیاتی شرکت ها در جریان خرابی هارد دیسک ها ممکن است از بین برود.

چگونه امنیت اطلاعات را افزایش دهیم؟

حالا که با بخشی از خطراتی که اطلاعات را تحدید می کند آشنا شدیم، چطور می توانیم از اطلاعات محافظت کنیم؟

افزایش ضریب امنیت شبکه داخلی

برای افزایش امنیت اطلاعات در شبکه داخلی شرکت، فعالیت های متعددی می توان انجام داد از جمله:

- استفاده از فایروال برای سیستمی که اطلاعات روی اون نگهداری می شود،

- استفاده از آنتی ویروس ها و به روزرسانی مرتب آنها،

- بازدید دوره ای سخت افزارها،

- برنامه ریزی و تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات

- و …

که البته اینگونه فعالیت ها مستلزم انجام هزینه هاییست که ممکن برای خیلی از شرکت ها و مخصوصا شرکت های کوچک و متوسط توجیه اقتصادی نداشته باشد.

استفاده از راهکارهای پردازش ابری

راه ایمن تر و کم هزینه تر برای حفاظت از اطلاعات، استفاده از سرویس های پردازش ابری است. شرکت ها با استفاده از سرویس پردازش ابری، نگهداری اطلاعات خود را اصطلاحا برونسپاری (outsource) می کنند و با صرف هزینه ای کمتر سطح بالاتری از امنیت را برای اطلاعاتشان شرکت تامین می کنند. قطعا مزایایی که برونسپاری فعالیت ها برای شرکت ها در پی دارد در این مورد هم صدق می کند. که همین موضوع باعث استقبال گسترده از سرویس های پردازش ابری شده است.

امیر دائی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

مطلب مورد نظر خود را پیدا نکردید؟

اکسل را خوب یاد بگیرید
نویسندگان