گروهی برای پیشرفت در زمینه های علمی و عملی

اکسل را خوب یاد بگیرید
service_page-marketing_campaign1 Cropped

اخیرا یکی از مشتریان ما تصمیم به وارد شدن به حوزه بازاریابی دیجیتال و اجرای یک کمپین بازاریابی در آن گرفت. برنامه ریزی را به گونه مرحله ای بندی کرده بودند که کمپین آنها باید قبل از راه اندازی وبسایت در بستر شبکه های اجتماعی شروع می شد، تا از این طریق برای وبسایت آنها ترافیک مناسبی ایجاد شود. اما متاسفانه مجموعه ای که مسئولیت طراحی و راه اندازی و همچنین پشتیبانی از وبسایت این شرکت را بر عهده گرفته به آنها بد قولی کرد و وبسایت آنها را با چند ماه!!! تاخیر توجیه ناپذیر تحویل داد و نهایت زمانی هم که این وبسایت آماده راه اندازی بود متوجه شدند که اصلا طراحی مناسبی برای نمایش در صفحات دستگاه های همراه مانند موبایل و … ندارد، یعنی به عبارتی کاربر پسند نیست.

در این عصر دیجیتال همه چیز سریعا تغییر می کند و آن دسته از صاحبان کسب و کار که با روند روز همگام نباشند، مطمئنا نسبت به رقبا خود عقب می مانند. با این وجود چون هر متخصص و صاحب کسب و کاری مشغول سر و کله زدن و به روز بودن در رابطه با روند ها و تغییرات مختلف حوزه تخصصی کسب و کار خودش است، ما پیدا کردن و استفاده از یک متخصص مناسب در حوزه بازاریابی را به عنوان بهترین راه حل برای به روز بودن در حوزه بازاریابی محصولات و خدمات خودتان پیشنهاد می کنیم.

در این بین دوست داریم به نکاتی اشاره کنیم که صاحبان کسب و کار در رابطه با راه اندازی کمپین بازاریابی دیجیتال خود باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند:

 

حتما توجه داشته باشید که وبسایت شما برای نمایش در دستگاه های موبایل مناسب باشد

در تاریخ 1 آوریل 2015 شرکت گوگل در یک اطلاعیه رسمی اعلام کرد که از این به بعد سایت هایی را که برای دستگاه های موبایل بهینه سازی نشده باشند، بدون توجه به میزان بهینه سازی آنها در زمینه نمایش در رتبه های بالا موتورهای جستجو (سئو)، در نتایج جستجویی که توسط دستگاه های موبایل انجام شده باشد، نشان نمی دهد. به فاصله کوتاهی از این اعلان شرکت بینگ (موتور جستجو Bing) هم بطور رسمی چنین رویه را اتخاذ کرد. بنابراین با توجه به اینکه بیش از 50% جستجو ها در حال حاضر از طریق دستگاه های موبایل انجام می پذیرد، این مسئله به نظر نکته ای بسیار مهم و اساس می آید.

 

20141202235349-precautions-on-path-of-innovation

 

زیرساخت اجتماعی مناسب برای فعالیت های بازاریابی خود انتخاب کنید

هر یک از شبکه های اجتماعی نسبت به یکدیگر دارای ویژگی های منحصر به فردی بوده و تفاوت هایی دارند. در حالیکه برخی برای سئو و بهینه سازی نتایج جستجو مناسب هستند، برخی دیگر ارتباطی مستقیم با گروه خاصی از مصرف کننده گان دارند. انتخاب سه شبکه برتر (فیسبوک، توئیتر و گوگل+) همواره خوب و مناسب می باشد، اما اگر بازار هدف شما افراد جوان تر می باشد، شاید بهتر باشد اسنپچت و اینستاگرام را هم مد نظر داشته باشید. اگر محصولات یا خدمات شما نیاز به مهارت خاصی از طرف مصرف کننده دارد، پینترست شبکه مناسب تری است. با توجه به این موضوع شاید بتوانیم بگوئیم که هر کسب و کاری توان تبلیغات و استفاده از فیسبوک را نداشته باشد که شما باید هر روز در آن اقدام به انتشار محتوا دست اول بکنید. توئیتر هم شبکه ای است که مخاطبین آن به شدت در آن از هشتگ و کلید واژه بهره می برند. گوگل + هم با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته برای آن ولی هنوز جایگاه مورد انتظاری که گوگل برای آن در نظر دارد را به دست نیاورده است، اما همچنان از قدرت بسیار زیادی برای بهینه سازی نتایج موتورهای جستجو برخوردار می باشد. اما باید توجه داشت که ضمن انتخاب بهترین و قرار دادن عمده سرمایه بودجه مالی و زمانی در یک شبکه به عنوان بهترین شبکه برای آن کسب کار، نباید از شبکه های دیگر هم غافل ماند.

 

به کمپین خود متعهد باشید

هیچ چیزی بدتر از این برای برند یک شرکت ترک فعالیت پیشین در شبکه های اجتماعی نیست. مشتریان از شرکت های فعال در زیر ساخت ها انتظار فعالیت دائمی و دریافت پاسخ فوری به سوالات و نظرات آنها را دارند. توجه کنید که اگر خواهان راه اندازی یک کمپین اجتماعی هستید، این حضور و فعالیت شما باید دائم و مستمر باشد. همچنین باید توجه داشته باشید که در کنار اثر بخشی این زیر ساخت ها، رقابت بین برند ها نیز رد این شبکه ها بسیار زیاد می باشد و جبران عقب ماندن از رقبا در این شبکه ها بسیار سخت و طاقت فرسا است.

 

نسبت به تغییرات و روند آنها همواره اطلاعات خود را به روز کنید

تنها موضوع ثابت و بدون تغییر در دنیای بازاریابی دیجیتال تغییر است. نه تنها وبسایت های جدید بصورت روزانه به وجود می آیند، بلکه وبسایت های قدیمی هم ظاهر، قوانین و الگوریتم های خود را تغییر داده و بصورت جدید در می آورند، چرا که استراتژی که ماه پیش بر سر آن توافق داشتید، ممکن است امروز جوابگوی نیاز های شما نباشد. همچنین شما اگر در این عرصه از قوانین و تغییرات جدید پیروی نکنید، با خارج شدن از وضعیت بهینه نتایج موتورهای جستجو اعتبار خود را به خطر می اندازید.

دستگاه های موبایل، رسانه های اجتماعی و نیازها و روند های مرتبط با آنها چندین و چند سال است که در دنیای بازاریابی وجود دارند و هیچ گواهی از موقتی و زودگذر بودن آنها وجود ندارد و بنابراین همچنان که کسب و کارهای بیشتری به دنیای شبکه های اجتماعی و کمپین های بازاریابی دیجیتال می پیوندند، دسترسی داشتن به شخصی که قادر به راهنمایی و هدایت شما در پیچ و خم های دنیای دیجیتال باشد، می تواند جزء بهترین سرمایه گذاری های شما در عرصه بازاریابی در نظر گرفته شود.

منبع: آی بازاریابی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

مطلب مورد نظر خود را پیدا نکردید؟

اکسل را خوب یاد بگیرید
نویسندگان