گروهی برای پیشرفت در زمینه های علمی و عملی

اکسل را خوب یاد بگیرید

در اینجا قصد داریم نکاتی را بیان کنیم که می‌تواند به بهبود استراتژی‌ رسانه اجتماعی‌ تان کمک کند و باعث رشد و پیشرفت کلی کسب‌وکارتان شود.

 

1. پول نقد بسیار مهم است، محتوا هم همینطور:

به منظور کسب محبوبیت و شناخت برای برند و اینکه بتوانید مخاطبان خود را متقاعد کنید که برند شما از جمله شرکت‌های پیشگام در یک صنعت خاص است، ضروری است که محتوا و مطالبی مرتبط و مناسب را منتشر کنید، به اشترک بگذارید و یا توییت کنید تا بتوانید یک سر و گردن بالاتر از انبوه شرکت‌های رقیب موجود قرار بگیرید. گردآوری محتوا همیشه کار آسانی نیست، اما برای کسب‌وکاری که قصد ایجاد یک برند برجسته را دارد ضروری است. به جامعه مخاطبان خود  یا مشتریان ایده‌آلی که برای برندتان مدنظر دارید فکر کنید و ببینید آنها به چه چیزی علاقه دارند. برای مثال، اگر یک شرکت فناوری هستید، می‌توانید اخبار فناوری مرتبط با برند و فعالیت‌های خود را توییت کنید و یا گزارشی از بررسی یک دستگاه خاص منتشر کنید تا مخاطبان را در جریان اخبار نگه دارید.

ابزاری مانند Pocket – فضایی که می‌توانید به‌صورت اتوماتیک مطالبی را که در اینترنت جست‌وجو و مشاهده می‌کنید ذخیره و نگهداری کنید و بعدا به اشتراک بگذارید- می‌توانند برای گردآوری مقالات، اخبار و تصاویر مختلفی که فکر می‌کنید دلخواه و موردعلاقه مشتریانتان هستند بسیار کارآمد باشند. با اشتراک‌گذاری مطالب به‌طور مداوم و منظم، 

شخصیت و وجهه‌ای برای برند خود در این عصر دیجیتال می‌سازید که به وفاداری مشتریان و افزایش طرفداران تبدیل خواهد شد.

 

2. خدمات مشتریان خوبی را از طریق رسانه‌های اجتماعی فراهم کنید:

از آنجا که رسانه‌های اجتماعی با اخبار و وقایع زنده و لحظه‌به‌لحظه پیش می‌روند، پلتفرم بهتری برای ارتباط با مشتریان و ارائه پاسخ‌های سریع به نیازها و پرسش‌هایشان وجود ندارد. برای مثال، توییتر ثابت کرده است که از جمله راه‌های بسیار موثر در ارتباط با مشتریان است، چه بخواهد سوال و مشکلی را به یک برند توییت کند یا با استفاده از سرویس پیام مستقیم خود (DM) پیغامی را به یک شرکت ارسال کند. برای ایجاد و القای این احساس که واقعا به مشتریان خود اهمیت می‌دهید، به این امکانات و فرصت‌های موجود برای خدمات مشتریان توجه کنید.

 

3. پلتفرم‌های رسانه اجتماعی، یک معدن طلا برای کمپین‌های گسترده به‌شمار می‌روند:

اشتراک‌گذاری اجتماعی یکی از بهترین راه‌ها برای گسترش و نشر مطالب است و بدیهی است که یکی از به‌صرفه‌ترین آنها هم به شمار می‌رود. در زمان تشکیل کمپین‌های تبلیغاتی به یاد داشته باشید که ابزارهای ارتباطی اجتماعی را هم برای آن فراهم کنید تا افراد بیشتری جذب آن شوند. شرکت T-Mobile درک خوبی از قدرت تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی دارد. کمپین «نامه جدایی» این شرکت توسط کاربران رسانه‌های اجتماعی پیش می‌رفت. این برند نامه‌ای خطاب به اپراتور کنونی مشتریان بالقوه خود نوشته و در آن توضیح داده بود که مشتریانشان از آن شرکت «جدا شده» می‌خواهند T-Mobile را به‌عنوان ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی خود انتخاب کنند. کاربرانی که قصد داشتند این جابه‌جایی را انجام دهند 

و از اپراتور کنونی خود ناراضی بودند، این نامه را به اشتراک می‌گذاشتند. با هر یک نامه‌ای که به اشتراک گذاشته می‌شد، این شرکت شناخت و بازدید بسیار فراوان و باارزشی را در سطحی گسترده دریافت می‌کرد.

 

4. از تحلیل و بررسی‌ها برای پیشرفت استفاده کنید:

یکی از بهترین ویژگی‌های رسانه اجتماعی این است که این توانایی را به بازاریابان خود می‌دهد تا بتوانند سریعا به تحلیل‌ها دسترسی داشته و در جهت منفعت خود از آنها استفاده کنند تا در زمینه‌های مختلف به پیشرفت‌شان کمک کند. می‌توانید زمانبندی و مطالب را بررسی کنید و یا ببینید که مشتریانتان بیشتر روی چه لینک‌هایی کلیک می‌کنند؛ یعنی از تمام معیارهایی که به شما کمک می‌کنند بدانید چه چیزی بیش از همه روی مخاطبان موثر است. وقتی کمپین‌ها بر اساس این اطلاعات تشکیل می‌شوند، نتایج بسیار رضایتمندانه‌ای به‌دست می‌دهند.

 

5. قبل از هر چیز، برنامه‌ریزی کنید:

مطمئنا هرگز نمی‌خواهید که بدون داشتن یک برنامه کسب‌وکار وارد یک تجارت شوید. هیچ تفاوتی با یک استراتژی رسانه اجتماعی ندارد. وقتی در رسانه اجتماعی با مشتریانتان تعامل دارید، اهدافی را که می‌خواهید به آنها برسید بنویسید. ایجاد یک تقویم برای رسانه اجتماعی نیز می‌تواند نگاهی کلی و ساماندهی‌شده به شما بدهد تا بدانید چه مطالبی منتشر شده است و مطمئن شوید که همه از جریان فعالیت‌ها آگاه هستند. حتما یک استراتژی داشته باشید، حتی اگر تنها به سادگی نوشتن اهداف باشد؛ چون شما را به عملکرد و اجرای بهتر راهنمایی می‌کند و همچون ستونی برای تمام فعالیت‌های اجتماعی آینده‌تان محسوب می‌شود.

 

تا همین جا هم رسانه‌های اجتماعی ثابت کرده‌اند که آمده‌اند تا بمانند. آنها ابزار قدرتمندی هستند که در ایجاد ارتباطی محکم بین شما و مشتریانتان کمک می‌کنند و در نهایت کسب‌وکاری بهتر و موفق‌تر را شکل می‌دهند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

مطلب مورد نظر خود را پیدا نکردید؟

اکسل را خوب یاد بگیرید
نویسندگان