گروهی برای پیشرفت در زمینه های علمی و عملی

اکسل را خوب یاد بگیرید
چند وقتی هست که برنامه نویسی رو شروع کردم اما از اونجایی که به بازاریابی آنلاین و فروش اینترنتی علاقه زیادی دارم به صورت حرفه ای برنامه نویسی با php به عنوان زبان آینده وب رو برای کار تخصصی انتخاب کردم.
شاید برای خیلی از دوستانم مسیر زندگی عجیب و غریب باشه، پسری که رشتش ریاضی بود و یه زمانی علاقه ی زیادی به مهندسی مکانیک داشت سر از رشته ی مدیریت بازرگانی در میاره و حالا بعد از 4 سال که مقطع کارشناسی رو تموم کرده وارد یه فاز جدیدی شده و اون هم برنامه نویسی و اگر خدا بخواد رشته ی مدیریت فناوری اطلاعات!! اما اصلا برای خودم عجیب نیست چون از بچگی علاقه ی زیادی به کامپیوتر داشتم (هرچند تا سال 1390 کامپیوتر شخصی نداشتم) اما دنبال کار با کامپیوتر بودم (مثلا جزء اولین کسایی بودم که گیم نت محلمونو افتتاح کردم و روز اول رایگان بازی کردم!!)
اما کار با کامپیوتر من به صورت تخصصی از ترم یک دانشگاه که با استاد علی آبین درس کامپیوتر داشتیم شروع شد. ایشون به ما کار با word آموزش داد و من با علاقه مباحثو دنبال میکردم و مرحله آشناییم با برنامه نویسی از کلاس استاد عزیزم دکتر کاوئه ای و برنامه نویسی دلفی شروع شد. کلاس های برنامه نویسی که بچه ها با استرس و مشکل نفهمیدن، مطالب می گذروندن من با علاقه شرکت می کردم و موقعی که نمره ها از 16 بالاتر نبود من 19.5 میگرفتم.
کم کم با طراحی وب سایت و کدهای HTML و CSS آشنا شدم و دیدم که طراحی صفحات وبسایتو بیشتر از کار با دلفی دوست دارم و طی یک حرکت جهادی، در سال 1393 به کار با صفحات وب تسلط پیدا کردم و رفتم سراغ wordpress. این رو هم گفته باشم که دلفی رو کنار نذاشتم کار با پایگاه داده SQL یاد گرفتم و سه ماه تابستون توی سازمان سنجش و آموزش کشور دوره برنامه نویسی پایگاه داده رو گذروندم.
اما طی جلسه ای که هفته گذشته با دکتر کاوئه ای توی سازمان سنجش داشتیم و توضیحاتی که ارائه دادم بهم توصیه کرد که php به عنوان زبان آینده وب رو خیلی عالی یاد بگیرم.
حالا بریم سر اصل مطلب و درآمد کسایی که با php کار میکنن. اصل مطلبو با یک سوال شروع می کنم، به نظر شما درآمد متوسط یک برنامه نویس php به طور سالانه چقدر هست؟؟
ده میلیون!
بیست میلیون!
سی میلیون!
چهل میلیون!
پنجاه میلیون!!
شما چی فکر میکنی؟؟

شاید باورتون نشه ولی براساس اطلاعات سایت http://www.indeed.com درآمد متوسط یک برنامه نویس php در حدود $87,000 و به عبارتی با دلار 3000 تومنی، حدوداً 261000000 (دویست و شصت و یک میلیون تومن) هست و روند جهانی نشان رو به رشد بودن این زبان است.

Average Salary of Jobs Matching Your Search

Average PHP Developer salaries for job postings nationwide are 50% higher than average salaries for all job postings nationwide.



خب حالا میتونید توی این سایت هر شغلی که دوست دارید رو سرچ کنید و شرایطش توی دنیا و گرایش های مختلفشو مشاهده کنید و ببینید که بهتره توی کدام گرایش ها فعالیت کنید و متخصص بشید.
نکته 1: دقت داشته باشید که برنامه نویسی با زبان های دیگه درآمدهای خیلی بالاتری داره، مثلا کسی که با ++C کار میکنه میتونه درآمدی معادل 185000$ داشته باشه.
نکته 2: دقت کنید که ممکن توی ایران این آمار اصلا کاربرد نداشته باشه و بهتره به دیتاهای 20 یا 30 سال پیش این سایت یه نگاهی بندازید، شاید بر شرایط ایران منطبق تر باشه.
امیر دائی

نظرات  (۲)

salam,mamnon matlabeton ali bod,bade modatha ke bargashtam be donyaye neto search zadam avalin matlabe fani bod ke khondam
na matalebe mofido khobian va donbalam mikonam age up kardin khabaram konin,mamnon

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

مطلب مورد نظر خود را پیدا نکردید؟

اکسل را خوب یاد بگیرید
نویسندگان