گروهی برای پیشرفت در زمینه های علمی و عملی

اکسل را خوب یاد بگیرید
How-to-Choose-Images1

مخاطبین شما صرف اینکه محتوای شما یک کتاب، مقاله وبلاگ یا … باشد و بدون توجه به کیفیت نگارش، ویرایش و لحن آن در نگاه اول تنها بر اساس تصویر استفاده شده برای آن اقدام به قضاوت می کنند. بنابراین همواره باید توجه داشته باشید که تصویر استفاده شده برای محتوای شما بخوبی بیان کننده مفهوم محتوای مورد نظر شما باشد.

نکته مهم دیگر عدم استفاده از تصاویر آرشیوی برای محتوای خودتان می باشد. دو مورد از تاثیرات منفی که استفاده از تصاویر آرشیوی از خود بر جای می گذارد، این است که شما به عنوان یک شرکت بی هویت و بی نام و نشان شناخته شده و البته اینکه رقبای شما هم ممکن است اقدام به استفاده از همان تصاویر برای محتوای خودشان بکنند. اما به این نکته هم توجه کنید که تهیه تصاویر اختصاصی نیز برای هر مجموعه ای و با هر بودجه امکان پذیر نیست، که اگر غیر از این بود تمامی ما تبدیل به نوابغی در حوزه تولید محتوا می شدیم. اما راه چاره چیست!!! توجه کنید استفاده از تصاویر آرشیوی هم می تواند به شدت کاربردی و تاثیر گذار باشد، در این مطلب راههایی را معرفی می کنیم که با استفاده از آنها می توانید بهترین تصاویر را برای محتوای خود انتخاب و مخاطب خود را تحت تاثیر قرار دهید:

 

1- با کیفیت باشد

برای انتخاب یک عکس با کیفیت نیازی به داشتن دانش تخصصی عکاسی یا فتوشاپ نیست. در واقع تشخیص یک عکس بی کیفیت و تغییر اندازه داده شده به راحتی توسط هر فردی ممکن است. خود شما تاکنون چند بار شده که تنها به خاطر یک عکس بی کیفیت استفاده شده در یک مقاله بدون توجه به محتوای آن از سایت منتشر شده خارج شده اید. انتخاب تصویر باید یک بخش اصلی از استراتژی بازاریابی شما باشد.

توجه داشته باشید که تمامی تصاویر منتشر شده در فضای مجازی نباید از 72 نقطه در سطح اینچ (dpi) و در حالتی چاپی بر روی کاغذ از  300 نقطه در سطح اینچ (dpi) کمتر باشد، اما خیلی هم نباید از تمرکز زیادی برخوردار باشد.

 

Screen-Shot-2015-02-08-at-11

 

2- تصویر خودش باید حرف بزند

تصاویری که انتخاب می کنید بدون توضیح طولانی باید بخوبی بازگو کننده محتوای منتشر شده باشد. البته این کار دشواری است، اما باید توجه کنید که تصاویر مناسب باید در جای مناسب مورد استفاده قرار بگیرد. توجه کنید که این تصاویر از محتوای شما پشتیبانی کند و توانایی بازگو کردن آن را داشته باشد. چرا که مطمئنا خواهان از دست دادن ارتباط خود با خواننده تنها به این دلیل که مفهوم محتوای شما نهفته در عمق مطلب است، نیستید.

 

3- احساسی باشد

توجه کنید و ببینید که از مخاطب انتظار چه نوع عکس العملی دارید؟ اگر شما یکی از ریسمان های ارتباطی مخاطب خود را تکان دهید، او هم مطمئنا عکس العمل نشان می دهد. انتظار شما، همدلی، خوشحالی یا عصبانیت مخاطب است؟ اگر آنها از نظر احساسی با تصویر شما ارتباط برقرار کنند، مطمئنا خواهان دانستن بیشتر هم می شوند، پس اجازه دهید تصویر شما همانند یک طعمه برای علاقمند کردن مخاطب عمل کند.

 

4- مفهوم داشته باشد

در انتخاب تصاویر خیلی کلی رفتار نکنید. این جنبه از انتخاب عکس جنبه ای است که اغلب مشکل ساز می شود. بسیاری از اوقات می بینیم که تنها به خاطر پر کردن یک فضای خالی و سفید نیاز به استفاده از یک تصویر داریم. هرگز از یک تصویر تنها به منظور استفاده کردن و خالی نبودن یک فضا استفاده نکنید. تصویر همواره باید به ارزش محتوای شما بی افزاید.

 

در پایان باید یادآوری کنم که توجه کنید تصاویر همواره در هماهنگی و تطابق با محتوا باشد، مرتبط با مخاطب شما باشد و در سطحی احساسی با آنها ارتباط برقرار کند. اگر کمترین شکی دارید که این تصور کارایی مناسبی ندارد، آنرا کنار بگذارید، چرا که احتمالا کارایی ندارد. همواره خود را بجای مخاطب قرار دهید و ببیند در اولین نگاه چه احساسی نسبت به یک تصویر دارید.

شما چگونه عکس های محتوای خود را انتخاب می کنید؟ در بخش نظرات روش ها و راهکارهای خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: آی بازاریابی

امیر دائی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

مطلب مورد نظر خود را پیدا نکردید؟

اکسل را خوب یاد بگیرید
نویسندگان