گروهی برای پیشرفت در زمینه های علمی و عملی

اکسل را خوب یاد بگیرید
personal-branding Cropped

گر اولین چیزی مردم در برخورد با ما به آن توجه می کنند ظاهر ما هست، دومین چیزی که به آن توجه می کنند صدا و لحن صحبت کردن ما می باشد. افراد موفق در عرصه کسب و کار عموما موفقیت خود را مدیون صحبت کردن به گونه ای متفاوت از عموم مردم می باشند. خواه شما در حال اقناع یک مشتری بالقوه برای تبدیل کردن وی به یک مشتری وفادار باشید یا اینکه در پی تحت تاثیر قرار دادن یک مشتری برای در نظر گرفتن نقطه نظر خودتان باشید، یا حتی در پی تشویق کارکنان برای داشتن بیشترین سعی و تلاش باشید، عاقلانه ترین رفتار تسلط بر هنر اقناع مخاطب می باشد.

ارتباط موثر یک ابزار بسیار ضروری در مجموعه مهارت های یک فرد موفق می باشد. در ادامه با هم با 5 شیوه مختلف برای بهره بردن از تکنیک های گفتگو تاثیر گذار برای ارتقاء برند شخصی آشنا می شویم:

 

1– از دانش و قدرت خود صحبت کنید

اگر شخصی از شما سوالی می پرسد که پاسخ ان را نمی دانید، در جواب وی فقط نگویید “نمی دانم”! در عوض چیزی بگویید که نشان دهنده دانش شما می باشد. به عنوان مثال: “دوست و همکار من متخصصی خوبی در این زمینه، اجازه بده با هم پیش او بریم و این سوال رو از وی بپرسیم.”

این چنین پاسخی از طریق نشان دادن علاقه و فعالیت شما در حل این مشکل و مسئله و دانش شما برای برقراری ارتباط و استفاده از دانش تخصصی همکاران خودتان موجب افزایش پیدا کردن اعتبار شما می شود.

 

1412878505-5-psychological-strategies-building-winning-team

 

2- گفتگو را هدایت کنید و به پیش ببرید

زمانی که با موانعی مواجه می شوید، از اعضای تیم و همکاران خود بپرسید: “به نظر شما دیگر چه کارهایی می توانیم برای یک قدم بیشتر نزدیک شدن به نتیجه مطلوب انجام دهیم؟” حتی اگر در پاسخ دادن خیلی بی تجربه و دور از مسئله و موضوع اصلی به نظر رسیدند، باز هم به صحبت های آنها گوش دهید و ایده های آنها را جذب کنید. این رفتار از طرف شما منجر به از بین رفتن موانع موجود در سر راه ایجاد ارتباط آنها با شما می شود، چرا که ممکن است یک نفر در بین اعضای تیم شما حضور داشته باشد که به مسئله از دید و نقطه نظر دیگری نگاه کند.

 

3- همدلی و همدردی خود را نشان دهید

نشان دادن احترام و درک شما از تلاش بسیار زیاد دیگران برای حل مسئله تاثیر بسیار زیادی در جلب احترام آنها نسبت به شما و توانایی های شما می شود. یکی از بهترین روش ها برای انجام این کار گوش دادن فعالانه به صحبت های آنها و بازخورد دادن به آنهاست. بهتر است در این بین از حرکاتی در زبان بدن بهره بگیرید که نشان دهنده تمرکز و توجه شما به صحبت های آنها باشد، از قبیل متمایل شدن به آنها و داشتن ارتباط چشمی مستقیم با فرد سخنگو!!! همچنین می توانید از عباراتی از قبیل “متوجه هستم،” یا “به نظر موضوعی چالشی می آید” استفاده کنید.

 

4- اطمینان در خود و دیگران را نشان دهید

هر زمان که کسی از شما انتقاد می کند، حتی اگر مخالف نظرات وی هستید، باز هم با کمال احترام نظرات وی را پذیرا باشید و به دلیل زمانی که به شما اختصاص داده است از وی تشکر کنید. چنین برخوردی نشان دهنده این موضوع است که شما به خودتان اطمینان دارید، تا جایی که با روی باز انتقادات دیگران را می پذیرید و آنقدر پخته و با تجربه هستید که از آمادگی لازم برای نشان دادن عکس العمل مناسب نسبت به آن نظرات برخوردار باشید.

همچنین می توانید، بجای انتقاد از دیگران برای کمبود در کارها و فعالیت های خودشان، با نظرات سازنده به آنها انرژی و نیرویی مضاعف برای جبران کمبود های بدهید. تقویت مثبت موجب تشویق دیگران برای استفاده از تمامی توان خودشان می شود.

 

5- در زمان و مکان مناسب به دیگران اعتبار دهید

به موفقیت‌ها و دستاوردهای دیگران اذعان داشته باشید و نشان دهید که شما برای همکاری دیگران ارزش قائل هستید و تمایل دارید زحمت‌های آنها دیده‌ شده و مورد توجه قرار بگیرد. به‌عنوان ‌مثال زمانی که به گروه خود می‌گویید: “این کار تلاش تیمی فوق‌العاده بود، من بدون کمک شما موفق نمی‌شدم . . . ” به دیگران به‌خوبی شخصیت خود را نشان داده‌اید. این رفتار شما نشان‌ دهنده فروتنی، سخاوت، دلسوزی و دیگر ویژگی‌های مثبت شما است که موجب تمایل دیگران برای همکاری با شما می‌شود.

نظرات  (۱)

از این نکته مشوق تر نمی توان یافت که بشر دارای قدرت انکار ناپذیری است که می تواند با تلاش و کوشش، آزادی زندگی خود را افزایش دهد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

مطلب مورد نظر خود را پیدا نکردید؟

اکسل را خوب یاد بگیرید
نویسندگان