گروهی برای پیشرفت در زمینه های علمی و عملی

اکسل را خوب یاد بگیرید

هر بازاریاب با مجموعه‌ای از استراتژی‌ها، تاکتیک‌ها و ابزارهایی مواجه است که می‌تواند از آن‌ها برای رسیدن به مشتریان و الهام‌بخشیدن به آن‌ها برای خرید محصولات خود استفاده کند. با رسانه‌ها و ابزارهای متنوع امروزه تمرکز بر اولویت‌های صحیح که در کوتاه‌مدت موفقیت‌های بلندمدت را تضمین کند مهم‌تر از همیشه است.

با در نظر گرفتن موارد ذکر شده در ادامه این مقاله چند پرسش مطرح شده است که به هر برند کمک خواهد کرد تا در سال 2015 رشد بیشتری داشته باشد.

1) شما چه کسی هستید؟

چگونه برند خود را توصیف می‌کنید؟ چگونه برند شما خودش را تعریف می‌کرد اگر آن یک شخص بود؟ عدم توانایی در پاسخ به این سوال در یک جمله کوتاه باعث کاهش بالقوه و در نهایت کاهش سودآوری شما خواهد بود. در جهان دیجیتال امروز برند باید معتبر، قابل فهم، باشخصیت و قابل دسترس باشد.

2) هدف برند شما چیست؟

هر بازاریاب در حال حاضر باید آگاه باشد که نسل کنونی به دنبال برندهایی هستند که برای اهداف محصولات خود مسئول‌تر باشند. به این ترتیب، یک تعریف روشن از هدف شرکت برای گرفتن توجه مشتریان بسیار مهم است.

3) داستان برند شما چیست؟

هنگامی که برند خود را با هدف، ماموریت و چشم‌انداز تعریف کردید، شما نیاز دارید تا یک داستان برای برند خود تعریف کنید و آن را با کارکنان و مشتریان به اشتراک بگذارید. تنها در این‌صورت است که قدرت تکنولوژی‌های اجتماعی را در تقویت و ساختن جامعه مشتریان خود درک خواهید کرد.

4) چگونه شما رهبری، کارکنان و همکاران را در سراسر داستان برندتان همسو قرار خواهید داد؟

در بسیاری از موارد بازاریابان تنها به این فکر می‌کنند که چگونه داستان برندشان را با مشتریان به اشتراک بگذارند و از نیاز به ایجاد یک فرهنگ سازمانی که همسو با داستان برند باشد چشم‌پوشی می‌کنند.

5) شما چگونه می‌توانید پایداری و پایه و اساس تلاش‌های شرکت خود را با داستان برندتان همسو قرار دهید؟

تنها زمانی که همه‌ی اعضای سازمان به یک جهت اشاره کنند و یکدیگر را برای تولید بازده بازاریابی بیشتر تقویت کنند، سازمان شما پیشرفت کرده و خط پائین درآمد شما بهبود پیدا خواهد کرد.

6) چگونه می‌توانید بازاریابی خارجی خود را با فرهنگ داخلی خود همسو کنید؟

هیچ‌چیز مخرب‌تر از این برای یک کسب‌وکار نیست که بازاریابی برند متفاوت با تجربه مشتری داشته باشد، هم‌چنین کارمندان نیز به سرعت مایوس و دلسرد خواهند شد در صورتی‌که ببینند یک برند به مشتریان چیزی را می‌گوید، اما داخل شرکت چیز دیگری را تجربه می‌کند.

7) چگونه باید از کانال رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید تا توجه مشتریان موجود را جلب کنید و هم‌چنین بتوانید مشتریان جدید جذب کنید؟

هر کانال یک راه منحصربه‌فرد برای جلب توجه مخاطبان مختلف دارد. فقط با معماری ارتباطات روشن می‌شود که آیا داستان و این کانال به اندازه کافی برای ساختن برند همسو هستند یا نه.

برای رسیدن به موفقیت‌های کوتاهمدت و بلندمدت پاسخ دادن به همه‌ی سوالات مذکور در بازار اجتماعی امروز بسیار مهم است.

بازاریاب
امیر دائی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

مطلب مورد نظر خود را پیدا نکردید؟

اکسل را خوب یاد بگیرید
نویسندگان