گروهی برای پیشرفت در زمینه های علمی و عملی

اکسل را خوب یاد بگیرید
بامیلو و موزاندو

استراتژی ادغام که در اکثر مواقع به دلیل کاهش هزینه ها و افزایش کارایی بین شرکت های اتفاق می افتد با مخاطرات زیادی همراه است، ادغام شرکت هایی مانند اکتساب شرکت انگلیسی BTR توسط شرکت‏ مهندسی Siebe یک ادغام معقول به نظر می‏رسد (شرکت های فعال در زمینه سیستم و اتوماسیون در آمریکا و اروپا)، زیرا هزینه ها را کاهش خواهد داد. اگر شرکت های exxon و mobile (شرکت های فعالی در حوزه ی نفت و انرژی) با هم ادغام می شوند همین نتیجه را به همراه خواهد داشت. مطالعات آکادمیک که در مورد تمام ادغام‏های‏ بزرگ این قرن انجام شده به‏طور واضح نشان داده‏ است که سهامداران شرکت‏های خریداری شده نفع‏ برده‏ اند،در حالی که سهامداران شرکت خریدار زیان‏ می‏بینند. این به خاطر این است که شرکت های تازه ادغام شده عملکرد خوبی ندارند و مسائل و مشکلات مدیریت در شرکت های ادغام شده بارز و ملموس است و باید دقت داشت که تعداد کمی از ادغام ها کاهش هزینه را در بر دارد.

اما دلیل دیگر ادغام شرکت ها مواجه با رقیب بزرگ تر و افزایش توان رقابتی است، که در بازار خرید اینترنتی ایران دیجی کالا با رهبریت بازار و شرکت های دیگر نظیر بامیلو با فاصله نه چندان زیاد در حال رقابت هستند. خبر ادغام بامیلو و موزاند به نظر نمی رسد به دلیل کاهش هزینه ها باشد و دلایل دیگری را باید در پشت پرده آن دنبال کرد.

سایت موزاندو که به نوعی ebay ایرانی هست، در صدد اتصال فروشندگان و خردیداران است تا بتوانند کالای خود را در کمترین زمان ممکن و بهترین قیمت خردیداری کنند، اگر چه ظاهر آن شبیه اکثر سایت های اینترنتی فروش مستقیم کالا مانند دیجی کالا، زنبیل و ... است و شاید بتوان یکی از نقاط ضعف این فروشگاه باشد، چون حس اتصال خریدار  و فروشنده را منتقل نمی کند. و با این ادغام به نظر می رسد این طرح شکست خورده است که می توان دلایل آن را بررسی کرد.

از طرفی سایت بامیلو با معرفی خود به نام سایتی که تأمین کنندگان را به مشتریان متصل می کند خبر می دهد.

با این معرفی، این دو سایت با استراتژی نسبتاً مشابهی در حال فعالیت بودند و این ادغام بیشتر تمرکز در فعالیت و رقابت بیشتر با دیجی کالا باشد. از طرفی آیا خبرسازی مسئله ادغام به افزایش بازدید سایت بامیلو و موزاندو کمک خواهد کرد؟ آیا این شرکت ها با سرعت و قدرت بیشتر با دیجی کالا به رقابت می پردازند؟

بهتر است بازار را دنبال کنیم و ببینم این سایت ها تا چه اندازه به موفقیت خواهند رسید.


بامیلو بیانیه‌ی رسمی خود را در باره‌ی پیوستن موزاندو به بامیلو در اختیار زومیت قرار داده است که در ادامه مشاهده می‌کنید:

فروشگاه اینترنتی موزاندو با هدف ارائه خدمات بهتر از تاریخ ششم آذر ماه سال جاری به بامیلو می‌پیوندد. پیوستن گروه موزاندو به بامیلو، هم‌افزاییِ تجربه و توان دو فروشگاه اینترنتی است که قصد دارند با مجموعه‌ای متنوع از کالاهای بیشتر، ارسال سریع‌تر کالاها و خدمات بهتر، قوی‌تر از پیش در بازار حضور داشته باشند.  

فروشگاه اینترنتی بامیلو با بیش از 200 هزار کالا به‌عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران طی یک سال بیش از 15 میلیون بازدیدکننده داشته است و حالا کاربران موزاندو  برای دریافت خدمات بهتر به بامیلو راهنمایی می‌شوند.

فروشگاه اینترنتی بامیلو به عنوان بزرگترین Marketplace ایران با این هم‌افزایی خدمات بهتری را برای تامین​کنندگان کالا فراهم خواهد کرد. از این پس تمام تامین‌کنندگان و برندهای معتبر با استفاده از خدمات بامیلو می‌توانند امکان دسترسی به کالای خود را برای مردم سرتاسر کشور فراهم کنند.

مردم ایران مانند تمام مردم دنیا، به دسترسی آسان به کالاهای مورد نیاز خود علاقه‌مند هستند؛ اما خرید تعداد زیادی از کالاها، در برخی از نقاط کشور، بسیار سخت و گاه غیر ممکن است. در کنار این موضع بسیاری از تأمین‌کنندگان کالا نیز به دلیل پهناور بودن کشور و ناهمگون بودن بافت بازار و هزینه‌های بالای بازاریابی و توزیع، به تمام بازار فروش دسترسی ندارند. بامیلو فضایی بی نظیر برای ارتباط این دو گروه در یک بازار مجازی است. و حالا پیوستن موزاندو به همراه کاربران و مشتریان وفادارش این مجموعه قوی‌تر از گذشته خواهد شد.

 فروشگاه اینترنتی موزاندو تا پنجم آذرماه خدمات خود را ارائه خواهد کرد و  6 آذر برابر با یکی از استثنایی‌ترین حراج‌های بامیلو به مناسبت بلک‌فرایدی، فروشگاه موزاندو فعالیت خود را متوقف می‌کند و به‌طور رسمی به بامیلو ملحق می‌شود. از این پس خانواده بامیلو بزرگتر و قوی‌تر از گذشته خدمات خود را به مشتریان ارائه خواهد و تمام  کاربران موازندو به خوبی در بامیلو میزبانی خواهند شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

مطلب مورد نظر خود را پیدا نکردید؟

اکسل را خوب یاد بگیرید
نویسندگان