گروهی برای پیشرفت در زمینه های علمی و عملی

اکسل را خوب یاد بگیرید
Measuring-Your-Content-Marketing-Success

وبلاگ نویسی بصورت نویسنده مهمان – “Guest Posting” نوشتن و انتشار یک مقاله در وبسایت یا وبلاگ شخص دیگر می باشد – یکی از کارآمد ترین و گسترده ترین روش های مورد استفاده برای دیده شدن از طریق سایتهای دیگر و یکی از راه های کم هزینه برای دستیابی به مخاطبان جدید، افزایش ترافیک وبسایت شما و کمک به ایجاد و تقویت برند شما می باشد.

اما اکثر افراد در ارزیابی اثربخشی کمپین پست گذاری مهمان دچار اشتباه می شوند.

بسیاری از بازاریابان آنلاین از پتانسیل رتبه بندی تحقیق به عنوان ابزاری برای ارزیابی این اثر بخشی استفاده می نمایند. اما این موضوع مهمترین امر برای اندازه گیری یک کمپین وبلاگ نویسی مهمان نمی باشد.

پس چطور قادر به ارزیابی موثرتر ارزش فعالیت خود به عنوان نویسنده مهمان هستید؟

 

1- ارزش برای خواننده

اگر پست مهمان شما به مقدار خوانندگان وبلاگ اضافه نکرده است، شما نه تنها وقت خود بلکه وقت خوانندگان را نیز به هدر داده اید.

فکر می کنید پست مهمان چطور تعداد خوانندگان شما را افزایش می دهد؟ اگر موفق به ایجاد مطالب با ارزش مورد پسند خوانندگان نیستید، پس پست مهمان شما نیز هیچ ارزشی نخواهد داشت.

پست یا مقاله مهمان شما باید حداقل در برگیرنده ی  برخی از موارد زیر باشد:

- ارائه مفهومی با ارزش: اگر در مطلب شما چیز با ارزشی برای بدست آوردن و جذب کردن توسط مخاطب وجود نداشته باشد، خواننده به سرعت پس از خواندن این مطلب آن را فراموش می کند. پست های مهمان شما نباید تکرار مکررات چیزهایی باشد که دیگران نوشته اند. بلکه اطلاعات و شناخت ارزشمندی را ارائه دهد.

- ارائه ی راه حلی برای مشکل: پست مهمان انتشار یافته با کیفیت پایین، طاعون وب می باشد. هدف پست های شما باید حل مشکلات خوانندگان با ارائه پیشنهاد و راه حل های ممکن باشد. تغییر خواننده: هدف افراد از خواندن یاد گرفتن چیزهای جدید می باشد. افراد با دستیابی به شناخت های جدید و دیدن چیزهای تازه تغییر ی کنند. اگر پستهای مهمان شما خوانندگان را تغییر دهد ، پس تلاش های شما به هدر نرفته است.

- در انتخاب خوانندگان به آنها کمک نمایید: اگر خواننده شما بیشتر به فکر خرید یک ماشین دست دوم می باشد تا یک ماشین نو و پس از خواندن پست شما درباره خرید ماشین، هنوز هم قادر به تصمیم گیری نباشد، یعنی شما کمکی به خواننده نکرده اید. پست شما باید در رسیدن به یک نتیجه مطلوب به وی کمک نماید.

 

The-5-Key-Pillars-for-Epic-Content-Marketing-Success

 

2- به نویسنده/ صاحب/ ویرایشگر سایت کمک نمایید

دو دلیل استقبال افراد از پست های مهمان : یا زمان کافی برای وبلاگ نویسی مورد نیاز خود را ندارند، یا خواهان دیدگاهی متفاوت در وبلاگ خود هستند.

پست مهمان شما باید حداقل ارزشی معادل پست های نوشته شده توسط نویسنده وبلاگ داشته باشد و همچنین پست مهمان شما نباید سبب اتلاف ساعتها وقت نویسنده وبلاگ برای ویرایش و نوشتن مجدد آن شود.

3- ترافیک مستقیم

پست های مهمان با کیفیت بالا منجر به کلیک مستقیم به وبسایت خود شما می شود. هنگامی که مطالب شما برای خوانندگان مفید و آموزنده می باشد، طبیعی است  برای جستجوی مطالب با کیفیت تر روی وبسایت شما کلیک کنند. همچنین اگر سابقه و رزومه خوبی داشته باشید و در وبسایت خود مطالب مناسبی به عنوان مرجع وجود داشته باشد، پس در صورت موافقت صاحب وبسایت منتشر کننده مطلب شما به عنوان مهمان برای درج لینک سایت شما، می توانید امید به دریافت بازدید کننده مستقیم برای استفاده از انبوه مطالب خودتان داشته باشید.

4- اشتراک گذاری و درخواست مجدد ارسال پست

شما خواهان اشتراک گذاری پست مهمان خود هستید. عواملی که باعث اشتراک گذاری یک پست توسط خواننده می شوند را پیدا کنید. به عنوان مثال، مطالعات انجام شده حاکی از آن است که خوانندگان نسبت به اشتراک گذاری مطالبی که آنها را شاد می کند، احساس خوبی دارند. اگر خواهان اشتراک گذاری  بالای پست های خود هستید، مطمئن شوید به عوامل زیر توجه لازم را داشته اید:

- در مورد چیزهایی که مردم را خوشحال می نماید، مطلب بنویسید.

- مطالب کوتاه تر بنویسید.

- خواندن مطالب خود را آسان تر نمایید.


منبع: آی بازاریابی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

مطلب مورد نظر خود را پیدا نکردید؟

اکسل را خوب یاد بگیرید
نویسندگان