گروهی برای پیشرفت در زمینه های علمی و عملی

اکسل را خوب یاد بگیرید

آگاهی از مهارت های فناوری اطلاعات برای موفقیت در یک بازاریابی حرفه ای لازم و ضروری است. تا آنجا که حتی در مصاحبه  های شغلی از جمله بازاریابی، دانستن چنین توانایی هایی نوعی امتیاز برای فرد تلقی می شوند و کارفرمایان آینده نگر و امروزی به کمک چنین افرادی عملکرد تجاری خود را در دنیای تکنولوژی محک می زنند.

تاثیر این فناوری در بازاریابی در نهایت باید منجر به جذب مشتری و ایجاد پتانسیل خرید یا ثبت سفارش در تصمیمات وی گردد. اما انجام این فناوری مستلزم به کار بردن ابزارهای مختلفی است که از مدیریت برنامه زمانی فرد تا حفظ ارتباط با مشتریان قدیمی و فعلی تا ارسال اطلاعات و تبلیغاتی جهت دار از طریق ایمیل و کانال های آنلاین بازاریابی را تحت پوشش خود قرار می دهد. این یک واقعیت است که فن اوری اطلاعات با حرفه بازاریابی مدرن عجین شده است.

business hand holding a touch pad computer and 3d streaming images

نمونه هایی از ابزارهای فناوری اطلاعات که بازاریابان حرفه ای به طور منظم از آن ها استفاده می کنند، عبارتند از:

-وبلاگ نویسی: بسیاری از متخصصصان بازاریابی مشغول راه اندازی و یا مدیریت یک وبلاگ با محتوای مرتبط با شرکت و یا حرفه خود هستند.

-ارائه ی کامپیوتری: بازاریابان اغلب مسئول ایجاد پاورپوینت های آموزشی و یا تبلیغاتی با هدف آگاهی افراد و فروش بیشتر محصولات خود هستند.

-مدیریت ارتباط با مشتری (CRM): معمولا شرکت ها از برنامه های کاربردی نرم افزار خبره ی CRM برای بهبود کیفیت خود با مشتری و حفظ این رابطه از جمله در مواردی چون: ایجاد فاکتور، گزارش کارهای انجام شده، مستند سازی درخواست های مشتری و غیره استفاده می کنند.

-ارتباط ایمیلی: بازاریابان حرفه ای به شدت بر ارسال ایمیل به منظور تکمیل کار خود تکیه دارند. امروزه ارتباط از طریق ایمیل با مشتریان، همکاران و دیگر افراد کاملا رایج و کاربردی است.

-بازاریابی از طریق ایمیل: بسیاری از شرکت ها از بازاریابی ایمیلی به عنوان راهی در جذب افراد به سوی کسب و کار خود و تحکیم روابط با مشتریان قدیمی و فعلی استفاده می کنند.  بازاریابان اغلب مسئول ایجاد و حفظ یک پایگاه داده معتبر از ایمیل مشتریان و نیز ارسال خبرنامه الکترونیکی و یا تبلیغات ایمیلی به آن ها می باشند.

نرم افزار طراحی گرافیک: طراحی تبلیغات به صورت حرفه ای و مشتری پسند نقش مهمی در جذب افراد دارد. بنابراین بازاریابان می بایست طرح های خود را در وب سایت ها و دیگر موارد از جمله: روزنامه ها، مجلات، خبرنامه و غیره با دقت و مهارت انتخاب کنند. برنامه های پر طرفداری مانند: دیزاین و فتوشاپ، در این زمینه بسیار کاربرد دارند.

وب سایت: داشتن یک وب سایت و دانستن مهارت های حفظ و توسعه ان قطعا یک مزیت بزرگ برای افرادی است که می خواهند در بازاریابی حرفه ای فعالیت داشته باشند. سطح مهارت و آشنایی مورد نیاز با وب برای هر شرکت با دیگری متفاوت است. در برخی سازمان ها، متخصصان بازاریابی مسئول رسیدگی و مدیریت وب سایت و سایر متعلقات وابسته به آن از جمله: طراحی، برنامه نویسی، امنیت، محتواسازی و غیره هستند. در برخی دیگر، کارمندان بازاریابی در خانه و یا محل کار خود به محتواسازی می پردازند و جنبه های فنی و مدیریت سایت با بعضی از شرکت های توسعه وب است.

رسانه های اجتماعی: برخی شرکت ها، شبکه های اجتماعی را به عنوان مکانی با هدف ارائه ی تبلیغات خود انتخاب می کنند. بنابراین متخصصان بازاریابی نیاز دارند تا به خوبی با فن آوری رسانه های اجتماعی محبوب آشنایی داشته باشند و از آن به عنوان ابزاری در جذب کسب و کار و ایجاد روابط با مشتریان استفاده کنند.

بازاریابان اغلب مسئول راه اندازی و مدیریت حساب کاربری شرکت و یا سازمان خود در صفحات اجتماعی از جمله فیس بوک و توییتر هستند. انتشار ویدئوهای تبلیغاتی در چنین شبکه هایی و نیز ایجاد پروفایل برای هر یک از کارمندان شرکت نیز از جمله اقدامات موثر در این زمینه است.

بنابریان تبدیل شدن به یک بازاریاب حرفه ای و موفق مستلزم کسب دانش و مهارت های لازم در به کارگیری فناوری اطلاعات در کنار دیگر روش های مرسوم می باشد. این بدین معنی است که شما می بایست اطلاعات کافی در مورد تئوری بازاریابی به عنوان یک اصل و همچنین درکی قوی از به کار گیری فناوری اطلاعات داشته باشید. قطعا برخورداری از چنین مهارت هایی برگ برنده شما در مصاحبه های استخدام بازاریاب خواهد بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

مطلب مورد نظر خود را پیدا نکردید؟

اکسل را خوب یاد بگیرید
نویسندگان