گروهی برای پیشرفت در زمینه های علمی و عملی

اکسل را خوب یاد بگیرید

گاهی اوقات تبلیغات درواقع باعث می‌شوند تا دنیا به مکانی بهتر برای ما انسان‌ها تبدیل شوند. در این مطلب دو همکار خلاق را می‌بینیم که با کمپین خلاق خودشان جوایزی بسیاری را از آن خودکرده‌اند.

اما چرا:

در سال گذشته کتابخانه عمومی تُوری واقع در ایالت میشیگان آمریکا (Michigan’s Tory Public Library) درخطر بسته شدن قرارگرفته بود، چراکه مدتی بود که اعضای جنبش تی پارتی در آمریکا در حال لابی کردن و اعمال نفوذ بر سر بودجه این کتابخانه بودند. در واقع یک رأی‌گیری برای افزایش 0.7% (هفت دهم درصد) درصدی مالیات می‌بایست سرنوشت کتابخانه‌ای را تعیین کند.

اگر مردم به این افزایش مالیات رأی مثبت می‌دادند، کتابخانه‌ای که تمام دانش آموزان و دانش جویان این منطقه از آن برای انجام تکالیف درسی خود استفاده می‌کردند بسته می‌شد. به ‌منظور پخش کردن این خبر بصورت دهان‌به‌دهان و بالا بردن مشارکت رأی‌دهندگان این دو همکار به نام‌های Glen Hilzinger و Bob Veasey کمپینی تحت عنوان “مهمانی سوزاندن کتاب – – The Book Burning Party” راه انداختند که در حقیقت شگردی فریبنده به‌منظور دعوت از مردم برای شرکت در یک مهمانی برای سوزاندن کتاب‌ها در روز بعد از این رأی‌گیری بود (به این معنا که به مردم می‌فهماند رأی دادن برعلیه افزایش این میزان از مالیات برابر با آتش زدن این کتاب‌ها در یک جشن و مهمانی بود). پس از نصب اعلان‌ها و تابلوهای مختلف در اطراف شهر، راه‌اندازی یک کمپین به این منظور در شبکه فیسبوک اجتماع مردم و رسانه‌ها بخوبی از این اخبار مطلع شدند و جمعیت برای نجات دادن کتابخانه در تعداد بسیار زیاد که حتی رکوردهای قبلی از اجتماعات مردمی را شکسته بود جمع شدند، و در آنجا بود که فکر پشت پرده این کمپین برای مردم معرفی شد و منجر به آگاهی و عدم موفقیت ارائه‌دهندگان این طرح شد.

در شبکه آپارات فیلم زیر را مشاهده کنید

منبع: آی بازاریابی

امیر دائی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

مطلب مورد نظر خود را پیدا نکردید؟

اکسل را خوب یاد بگیرید
نویسندگان