گروهی برای پیشرفت در زمینه های علمی و عملی

اکسل را خوب یاد بگیرید

آیا در حوزه تبلیغات اشارات غیر کلامی هم وجود دارد؟ بله در حوزه تبلیغات و بازاریابی اشارات غیر کلامی و استفاده از زبان بدن به کرات دیده می شود. اجازه دهید به برخی از کاربرد های اشارات غیر کلامی در تبلیغات اشاره کنیم و ببینیم چگونه می توانیم از زبان بدن برای افزایش درآمد، تاثیر گذاری و … استفاده کنیم؟

 

1- به مخاطب خود نشان دهید که به کجا باید نگاه کند؟

معمولا در یک تبلیغ یک هدف اصلی و مرکزی برای دنبال کردن وجود دارد – مثلا “اینجا کلیک کنید” یا معرفی یک محصول و این در حقیقت جایی است تمرکز مشتری باید به آن جلب شود. اغلب یک روش غیر کلامی برای جلب مشتری به تمرکز بر هدف شما وجود دارد: مثلا می توانید در تبلیغات خود از تصویر شخصی استفاده کنید که به آن نقطه مورد نظر نگاه می کند. بطور غریزی انسان ها تمایل به نگاه کردن به چیزی دارند که دیگران هم در حال نگاه کردن به آن می باشند. پس اگر از گزینه ای تحت عنوان “اکنون خرید کنید” در متن تبلیغات خود استفاده کرده اید یا محصول یا حتی نام برند خود نشان داده اید، می توانید از یک مدل تبلیغاتی هم در کنار آن استفاده کنید که به پیشنهاد شما یا شعار استفاده شده توسط شما در این تبلیغ نگاه کند. به عنوان مثال به تصویر زیر توجه کنید:

 

4x6dtavm9mkzz5svuku5

 

طبیعتاً نگاه شما هم به سمت جایی دوخته می شود که او در حال نگاه کردن به آن است . . . که در این نمونه محصول معرفی شده است.

 

2- اشاره کردن با استفاده از یک وسیله یا . . .

اشاره کردن یکی دیگر از روش های مجاب کردن مشتری خودتان به نگاه کردن یا تمرکز کردن بر جایی است که شما خواهان توجه کردن وی به آن نقطه هستید. به همین دلیل است که تصاویر آرشیوی افراد مختلف که در حال نگاه کردن یا اشاره کردن به یک نقطه خاص به مراتب از تصاویر دیگر معروف تر می باشد.

در تصویر زیر نمونه ای از یک تبلیغ را می بینید که در آن با اشاره نور چراغ قوه به یک شعار تبلیغاتی یا همان پیام اصلی تبلیغ اشاره شده است. این کار به صورت خودکار باعث می شود تا شما هم به این پیام توجه کنید:

 

NCTQ-Right-to-Know-Ad-thumb-300x346-4173-thumb-250x288-4174

 

3- صورت های خوشحال

در مغز انسان نورون هایی وجود دارد که تحت عنوان نورون های آینه ای شناخته می شوند که ما را تشویق به انجام همان رفتاری می کند که فرد مقابل در حال انجام دادن آن است. ما اغلب این کار به منظور همدردی انجام می دهیم. به عنوان مثال حتما دیده اید که اگر فردی که در حال نگاه کردن به او هستید، خمیازه بکشد، شما هم بطور ناخود آگاه خمیازه می کشید. بر این اساس در تبلیغات شما این ایده خوبی است که از تصاویر صورت های خوشحال و خندان استفاده کنید. اگر ما در یک تبلیغ با یک صورت خسته و ناراحت یا گیج شده استفاده کنید، بیننده شما هم بیشتر تمایل به کپی برداری از آن و در نتیجه گیجی و عدم توانایی در تصمیم گیری می شود. مطمئنا محصول یا خدمت ارائه شده توسط شما در حال یک نقطه درد شناسایی شده می باشد، پس چه بهتر که شما هم بجای نشان دادن گیج بودن و عدم آگاهی اولیه در روبرو شدن با پیشنهاد، احساس موفقیت ناشی از استفاده آن محصول یا خدمت را نشان دهید.

 

4- نوزادان

مغز ما همواره نگاه کردن به نوزادان را بسیار دوست دارد. بنابراین اگر امکان استفاده از تصویر یک نوزاد در تبلیغات شما وجود دارد، حتما از آن استفاده کنید. به عنوان نمونه به این تبلیغ نمادین کوکا کولا نگاه کنید:

 

baby

 

استفاده از تصاویر نوزادان همچنین بخش دیگری از مغز را خصوصا در خانمها فعال می کند. در این حالت ما به عنوان بیننده در وضعیتی آرام تر و مهربان تر قرار می گیریم و تمایل بیشتری به خرید کردن داریم.

 

5- گشاد کردن مردمک چشم

در دهه 1870 جارلز داروین به حقیقت دست یافت که در زمان احساس ترس، مردمک چشم بیش از حالت طبیعی گشاد می شود تا به ما امکان دیدن فضای بیشتری از اطراف خودمان را بدهد – خصوصا در زمان پرواز یا جنگیدن. همچنین زمانی که قدرت دید ما از اطراف بیشتر می شود، علاقه بیشتری برای زنده ماندن از خود نشان می دهیم. نکته جالب در این رابطه این است که زمانی که به چیز مورد علاقه ای توجه می کنیم، عموما باز هم مردمک چشم ما باز تر می شود. محققین همچنین به این نتیجه رسیده اند که افراد مختلف به صورت انسان ها با مردمک گشاد شده علاقه بیشتری نشان می دهند بنابراین اگر واقعاً قصد دارید تا محصول نشان داده شده شما در تبلیغات از جذابیت بیشتری برخوردار باشد، سعی کنید با استفاده از فتوشاپ اندازه مردمک چشم را گشاد تر نشان دهید. اگر با دقت به تبلیغات مختلف توجه کنید، متوجه می شوید که بسیاری از برند ها هستند که از چنین تکنیکی در تبلیغات خود استفاده می کنند.

منبع: آی بازاریابی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

مطلب مورد نظر خود را پیدا نکردید؟

اکسل را خوب یاد بگیرید
نویسندگان