گروهی برای پیشرفت در زمینه های علمی و عملی

اکسل را خوب یاد بگیرید
Marketing-by-Data-Logo

عضی مواقع، سرمایه گذاری در تلاش برای دستیابی به مخاطبان هدف مانند یک قمار بزرگ به نظر می رسد، با انبوهی از احتمالات علیه شما….

در اینجا شما با انبوهی از پیشنهاد های مختلف روبرو هستید که هر یک ارائه دهنده اطلاعات خاصی هستند و همچنین این ادعا را دارند که استفاده از محصول آنها به شما اجازه می دهد که مخاطب مورد نظر خودتان را پیدا کنید.  اما کدام انتخاب شما را تبدیل به یک برنده می سازد؟

فرض می کنیم شما زمان و پول کافی برای امتحان کردن همه ی آنها را در اختیار ندارید، در اینجا 10 سوال ضروری قبل از خرید اطلاعات مخاطبان را مرور می کنیم:

آیا این اطلاعات بازتاب مشتریان واقعی است؟

این اطلاعات باید بازتاب دهنده مصرف کنندگانی باشد که خریدار محصولات یا خدمات تبلیغ شده بوده یا بر گرفته از عملی باشد که محرک این خرید است؛ مجموعه اطلاعات نباید صرفا نمایانگر باور غلط افرادی که “به احتمال زیاد” بخاطر سن، جنسیت یا در آمد خود به تبلیغات شما واکنش نشان می دهند، باشد.

برای کسب نتیجه مطلوب مجموعه اطلاعاتی پیش رو خود را به چالش بکشید و اطلاعات موجود در آن را بررسی کنید، مثلا ببینید مجموعه اطلاعات ارائه شده از یک گروه جمعیتی زنان 18 تا 54 سال آیا واقعاً شامل این گروه از افراد می شوند یا خیر!؟

شما خواهان دستیابی به مصرف کننده ی واقعی تولیدات و خدمات خود هستید، نه کسانی که فقط شبیه مصرف کنندگان هستند.

 

اطلاعات مخطابان شما از کجا می آیند( و از چه زمانی)؟

در بسیاری از موارد، بازاریابان منبع مجموعه داده مورد استفاده خود را نمی شناسند.  برای شناختن منابع اطلاعات، دلایل بی شماری وجود دارد، دلایلی که به مسائل خصوصی افرادی که اطلاعات آنها را خریده اید، نمی شود. اما شناخت منبع اطلاعات بخاطر ثبات نیز دارای اهمیت می باشد. آیا در سال گذشته از منابع مشابهی استفاده کرده اید؟ اگر نه، شما با خطر داشتن نتایج مختلف برای سال های مختلف روبرو می باشید و واقعاً هیچ راهی برای شناخت اطلاعات اثر بخش از اطلاعات غیر اثر بخش در اختیار ندارید.

اگر فروشنده منابع اطلاعات خود را فاش نمی سازد، حتما دلایلی وجود دارد …. و احتمالا گفتن آن به نفع شما نیست.

 

Database-Marketing-Cloud

 

چند وقت یکبار منابع اطلاعاتی شما به روز می شوند؟

برخی اطلاعات به سرعت کهنه می شوند: بازار ها  فرار بوده و نگرش مصرف کننده به سرعت تغییر می کند. درصورتی که کسب و کار شما مستعد نوسانات فصلی سنگین، یادآوری های مکرر و روندهای متفاوت مبتنی بر جغرافیا یا مسائل موجود می باشد، این نکته که چند بار یکبار منابع اطلاعاتی نیازمند به بروز رسانی هستند، بسیار حائز اهمیت است.

 

چه کنترلی روی منابع خود دارید؟

در مورد مجموعه اطلاعاتی که می آیند و می روند محتاط باشید. شکل گیری اطلاعات جدید و از بین رفتن اطلاعات قدیمی امری غیر معمول نیست، اما انتخاب آن قطعا غیر معمول است. منابع را پیدا کنید و مطمئن شوید بدون اجازه شما از بین نمی رود.

 

آیا اطلاعات شما دربرگیرنده ی افراد یا کل خانواده است؟

هر بازاریاب اهداف متفاوتی را دنبال می نماید. تبلیغ کنندگان مخابراتی به احتمال زیاد بیشتر علاقمند مشخصات فردی هستند، در حالیکه بازاریابان محصولات مصرفی عادی، رفتار خرید از نظر خانواده ها را مورد توجه قرار می دهند. در هر صورت، شما طالب آن هستید که این اطلاعات، تصویر کاملی از کسانی که خریدار محصولات شما خواهند بود یا در حال حاضر هستند را به شما بدهد.

 

چه تاریخچه ای درباره ی اطلاعات در اختیار دارید (یا خانواده یا فردی)؟

داده های تاریخی قدرتمند برای هر بازاریابی که خواهان غلبه بر چالش های فصلی یا شناخت روند های متغیر غالب موجود در بازار هستند، ضروری می باشد. مشاغل جدید، بچه ها، ازدواج، و سایر امکانات نامحدود نیز بر چگونگی خرید محصولات توسط مشتریان تاثیر می گذارد.

تشخیص جدید بودن یک رفتار، برای کنترل داده ها در طول زمان دارای اهمیت می باشد.

 

اطلاعات مخاطبان در کجا و چگونه قابل استفاده می باشند؟

محدودیت های موجود برای دستیابی به یک مجموعه اطلاعات ویژه را بشناسید. مطمئن شوید فضاهای خاص و موارد استفاده برای بکار گیری یا عدم بکار گیری اطلاعات را می شناسید.

 

پاسخ یا واکنش رایج به این اطلاعات چیست؟

هنجارها و معیارها بسیار حیاتی هستند. هرچند این پرسش از هر مجموعه داده ای منطقی به نظر نمی رسد، اما پرسش پیرامون نتایج موجود ضروری می باشد. مطالعات موردی و شواهد از هر نوعی باید در دسترس باشند تا شما مطمئن شوید که خودتان جزء اولین گروهی نیستید که از یک مجموعه اطلاعات استفاده می کنید.

منبع: آی بازاریابی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

مطلب مورد نظر خود را پیدا نکردید؟

اکسل را خوب یاد بگیرید
نویسندگان