گروهی برای پیشرفت در زمینه های علمی و عملی

اکسل را خوب یاد بگیرید
21150325214454-goretec-tradeshow-trade-show-convention Cropped

برای تمام نوآوری ها و خلاقیت هایی که شرکت های مختلف در مورد آن صحبت می کنند، اغلب راهی هم برای ارائه آن در نمایشگاه های تجاری پیدا می کنند. اما یک روش استاندارد هم در رابطه با آن وجود دارد که بسیاری از شرکت ها از آن استفاده می کنند: معمولا در نمایشگاه سعی می کنند بزرگترین غرفه موجود که با بودجه آنها همخوانی دارد را تهیه کنند و ضمن طراحی و تزئین آن با استفاده از لوگو ها و … خود برنامه هایی را برای عموم ممکن است ترتیب دهند یا مهمانی ویژه هم دعوت کنند.

مطمئنا این شیوه و استراتژی، شیوه خوب و مناسبی است و اغلب تا حدودی هم موجب رشد کسب و کار شرکتهایی که از آن استفاده می کنند می شود، اما چون شیوه ای است که اغلب شرکت ها اقدام به استفاده از آن می کنند، شانس منتفع شدن از نتایج مثبت آن برای همه شرکت ها به مراتب کم و کمتر می شود.

بر اساس اطلاعات آماری مختلفی که در این مورد بدست آمده است، 39% مدیران بازاریابی شرکت ها اعلام کرده اند که برنامه خاصی برای شرکت در نمایشگاه های مختلف داشته یا دارند. اما اگر شما خواهان برجسته کردن حضور خود در نمایشگاه ها هستید، بهتر است قدری خلاقیت را هم چاشنی کار خودتان بکنید، چرا که موفقیت همیشه در پس آب کردن یخ ها و به اصطلاح سازمانی آن ایجاد تغییر و خارج شدن از حالت انجماد بدست می آید.

در این مطلب 5 استراتژی مفید در این زمینه را به شما معرفی می کنیم:

 

1- خود را از قید و بند های جاری و مرتبط با غرفه رها کنید

در اغلب موارد غرفه همانند یک عصای زیر بغل عمل می کند، بصورتی که شما تنها در غرفه حضور فیزیکی دارید و در انتظار مراجعین رویایی خود هستید تا وارد غرفه شما شوند و سر صحبت را با شما باز کنند. با این وجود، تنها امیدوار بودن نه رویکرد روش خوبی برای موفقیت است و نه یک استراتژی بلند مدت. مطمئنا از غرفه ای که برای بدست آمدن آن هزینه ای گزاف کرده اید، استفاده های بهتری هم می توانید بکنید.

به عنوان مثال، می توان به مواردی اشاره کرد که پیش از این بر خلاف این رویه در نمایشگاه های مختلف عمل کرده و نتایج بسیار متفاوت و قابل قبولی را از شرکت در نمایشگاه گرفته اند. یکی از این راهکارها می تواند عدم توجه به ظاهر غرفه و توجه بیشتر به ظاهر اعضای حاضر از طرف شرکت در محل غرفه و نمایشگاه، دعوت کردن از افراد کلیدی و برقراری ارتباطات ویژه نسبت به دفعات قبل باشد.

 

convention

 

2- از بحث و جدل ها بی ارزش اجتناب کنید

بسیاری از شرکت ها تنها به خاطر مسائلی از قبیل ترس از شرکت ها دیگر سالانه میلیون تومان از درآمد خود را صرف بدست آوردن بهترین غرفه ها و حمایت هایی می کنند که در عمل نقش در بدست آوردن سهم بازار یا ارتقاء برند برای آنها ندارد. اما توجه به این نکته لازم و ضروری است که یک برند قوی و مقتدر عمدتا در نتیجه داشتن ارتباطات بهینه ایجاد می شود، نه صرفا از طریق داشتن تبلیغات و علائم بصری آنچنانی. در حالی که هر ساله مبلغی به هزینه های تبلیغات این شرکت ها افزوده می شود، آنها هیچ برداشتی از اینکه به ازاء این درآمد چه درآمد یا ارتباطات جدیدی شکل داده اند ندارند.

پس پیشنهاد می شود بجای تمرکز داشتن بر اینگونه موارد، بیشتر بر فرایند های پیگیری ارتباطات گذشته تمرکز داشته باشید. بسیاری ارتباطات مختلف هستند که در نمایشگاه با یک بازدید عادی و رد و بدل کردن کارت ویزیت شروع می شوند، اما به دلیل عدم داشتن یک برنامه مدون برای پیگیری آنها در همان روز پایانی به فراموشی سپرده می شوند. توجه داشتید که در این مرحله وجود داشتن چیزی در دست مشتری یا بازدید کننده از غرفه شما در افزایش میزان فروش شما بسیار تاثیر بالاتری می تواند ایجاد کند.

 

3- چوپان باشید، نه گوسفند

در اختیار گرفتن یک تیم قوی برای تولید محتوا یا کمک در امر نگارش یک کتاب روشی بسیار عاقلانه تر از در اختیار گرفتن یک غرفه آنچنانی و گران قیمت در نمایشگاه می باشد. هیچ چیزی بیشتر از محتوا فوق العاده موجب اعتبار برای شما نمی شود و این اعتبار ممکن است موجب شکل گیری فرصت هایی مثلا برای شرکت کردن در رویداد های آتی به عنوان سخنران یا . . . شود.

فقط توجه داشته باشید که با داشتن یک غرفه چشمگیر در یک نمایشگاه داخلی یا خارجی از چه جایگاهی برخوردار می شوید و همچنین با داشتن یک فرصت سخنرانی در یک رویداد داخلی یا خارجی در مقایسه با نمایشگاه از چه اعتبار و موقعیتی برخوردار می شوید.

 

4- با مدیران نمایشگاه ارتباط بهینه ایجاد کنید

مدیران اجرایی و تصمیم گیرنده نمایشگاه ها همواره می توانند به عنوان مهمترین اهداف شما در نظر گرفته شوند. آنها اطلاعات بسیار خوبی در اختیار دارند که برای بهره مند شدن از این اطلاعات شما فقط و فقط باید آنها را در کنار خود داشته باشید. به دنبال روش هایی برای ایجاد ارزش باشید که از دید دیگران باز می ماند. مثلا از تخصص خود برای ایجاد یک خدمات یا محصول جدید و اختصاصی برای نمایشگاه استفاده کنید. قدردانی شدن یا نام برده شدن از شما در یکی از رویداد هایی که توسط این مدیران حمایت می شود تاثیر بسیار زیادی نسبت به غرفه مد نظر شما خواهد داشت.

 

5- از چهارچوب امن خود خارج شوید

خطر کنید و از آن لذت ببرید. باز تاکید می کنم که به خاطر داشته باشید داشتن یک غرفه بزرگ و چشمگیر تاثیر آنچنانی برای شما ندارد، اما ایجاد فرصت برای مطرح شدن شما در صحبت های عادی و روزمره مخاطبین تاثیر بسیار زیادی در ماندگاری شما در ذهن آنها دارد.

این بدان معنا نیست که ارزش داشتن غرفه را ناچیز بدانیم یا به برنامه ریزی بی توجه باشیم، در حالی که داشتن برنامه ریزی از شش ماه قبل، در طی رویداد یا حتی بعد از رویداد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

امروزه در عمل بسیاری از شرکت ها در حال حرکت در یک مسیر تاریک هستند. از منبع مشتریان خود بی اطلاع هستند و هیچ اطلاع جامعی از میزان هزینه های خود برای برند سازی و تاثیر آنها ندارند. پس از مرزهای کنونی فراتر رفته و سعی کنید در مواردی سرمایه گذاری کنید که رویداد های نمایشگاهی به فرصتی تبدیل شوند که ارزش زمان، انرژی و پول شما را داشته باشند.

منبع: آی بازاریابی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

مطلب مورد نظر خود را پیدا نکردید؟

اکسل را خوب یاد بگیرید
نویسندگان