گروهی برای پیشرفت در زمینه های علمی و عملی

اکسل را خوب یاد بگیرید
content-strategy-vs-content-marketing

جذب مخاطب به وبسایت خودتان برای زنده ماندن فعالیت‌های شما بسیار حیاتی است و داشتن محتوا مناسب برای رسیدن به آن هدف بسیار مهم است. هدف نهایی بازاریابی محتوا شما تولید و انتشار محتوا باکیفیت است که برای مخاطب شما جذابیت داشته باشد. اگر محتوایی باکیفیت در اختیار مخاطب خود بگذارید، مطمئناً مخاطب شما هم از اشتراک‌گذاری آن در شبکه‌های شخصی خودش رضایت داشته و به باز نشر آن کمک می‌کند. به‌منظور تضمین نرخ بازگشت سرمایه‌گذاری باید به محتوای تولیدی خود کمال دقت را داشته و حتما توجه کنید که ارزشی واقعی به خواننده موردنظر خود ارائه می‌کنید.

 

کیفیت همیشه در درجه اول اهمیت است

همان‌طور که پیش ‌از این اشاره شد، محتوا باکیفیت مهم‌ترین فاکتور در بازاریابی محتوا است. اگر تنها وبلاگ یا وبسایت خود را با مجموعه‌ای مقالات بی‌ارزش و بی‌محتوا پرکنید، این کار در عمل هیچ بازخوردی از طرف مخاطب شما ایجاد نمی‌کنید. موضوعاتی که انتخاب می‌کنید باید در ارتباط با مخاطب شما باشد و برای وی جذابیت داشته باشد تا به آن محتوا توجه کند. خیلی ساده می‌توانید اقدام به بررسی خدماتی کنید که به مخاطب ارائه می‌کنید و محتوا خود را در رابطه با آنها انتخاب کنید.

 

تنوع همیشه چاشنی کار است

گول این موضوع را نخورید که بازاریابی محتوا فقط و فقط به معنی ایجاد محتوا دست ‌اول و در اختیار داشتن یک تیم از نویسندگان است. باوجود اینکه تهیه مقالات مختلف، کتاب‌های الکترونیکی و مطالعات موردی باید بخش اصلی کار شما باشد، اما تعریف هدفی مجدد برای محتوای قبلی یا حتی محتوایی که توسط دیگران مورد استفاده قرارگرفته هم روشی بسیار خوب و مناسب برای جذب مخاطب و بالا بردن رتبه شما در نتایج موتورهای جستجو می‌باشد. به‌ شرط اینکه انتخاب‌های درستی داشته باشید و به‌درستی از آنها استفاده کنید. از روندها و اتفاقات موجود در صنعت خود غافل نشوید و حتما در مورد آنها اطلاع‌رسانی کنید. همچنین می‌توانید نوع محتوا خود را از متن به شکل‌های دیگر تغییر دهید که جذابیت و ارزش بیشتری برای مخاطب به همراه داشته باشد. استفاده از پادکست، فایل ویدئو و اینفوگرافیک را فراموش نکنید.

 

content-marketing-strategy-1000x605

 

محتوای تولیدی خود را هدایت کنید

پس از اینکه محتوای منحصر به‌ فرد تولید کردید، تازه با یک مشکل اصلی و البته بزرگ روبرو هستید و آن رساندن این محتوا به دست مخاطب خودتان است. شبکه‌های اجتماعی نیروی پیشراننده موجود در پشت محتوا شما می‌باشد، بنابراین حتما توجه داشته باشید که این ابزار نیرومند را در استراتژی بازاریابی خود فراموش نکنید. حتما زمان کافی را برای به‌روزرسانی پروفایل‌های خود در این شبکه در نظر بگیرید و از کارکنان خودتان هم بخواهید تا حتما محتوای منتشرشده توسط شما را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. به گروه‌های حرفه‌ای بپیوندید و ضمن شرکت کردن در برنامه‌های آنها با آنها تعامل دوسویه برقرار کنید. به هر سؤال یا نظر ارسال ‌شده توسط مخاطبین در وبسایت یا هر یک از زیرساخت‌های ارتباطی که مورد استفاده قرار می‌دهید، توجه داشته و به آنها پاسخ دهید.

 

هماهنگ کردن فعالیت‌ها با یکدیگر

ترکیب کردن بازاریابی محتوا در کلیت استراتژی بازاریابی شما نیاز به هماهنگی و سازماندهی بسیار زیادی دارد. زمانی که محتوای خود را تولید می‌کنید، همواره باید این سؤال را در ذهن داشته باشید که آیا این محتوا برای مخاطب باارزش است یا خیر؟ همچنین باید توجه داشته باشید که وبلاگ یا وبسایت خود را تبدیل به محلی برای فروش محصولات خود نکنید و تنها در مورد آنها برای مخاطب مطلب ارائه نکنید، اما نوشتن گاه ‌به‌ گاه در مورد رویدادهای مهمی که در سازمان و کسب‌وکار شما اتفاق می‌افتد از اهمیت زیادی برخوردار است. توجه داشته باشید که مخاطب شما اصلاً دوست ندارد که به‌صورت دوره‌ای (هر روز یا هر هفته) به سایت یا وبلاگ شما بزند و فقط و فقط با محتوایی در مورد محصولات و خدمات شما روبرو شود.

 

مزایای سئو

از طریق ارائه محتوای منحصر به ‌فرد و جذاب برای مخاطب می‌توانید توجه موتورهای جستجو را به خود جلب کنید و از این طریق باعث شوید نتایج مرتبط با وبسایت شما در نتایج خود با رتبه بالاتری نشان دهند. همچنین با استفاده از ابزارهای مختلف می‌توانید از کلمات و عبارات مختلفی که توسط کاربران در صنعت شما بیشتر مورد جستجو قرار می‌گیرد مطلع شوید و در محتوای خود بیشتر به آنها بپردازید.

منبع: آی بازاریابی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

مطلب مورد نظر خود را پیدا نکردید؟

اکسل را خوب یاد بگیرید
نویسندگان