گروهی برای پیشرفت در زمینه های علمی و عملی

اکسل را خوب یاد بگیرید

در حالیکه بسیاری از سازمان ها در تلاش شبانه روزی برای اقناع مشتریان جدید هستند، متحمل ریسک از دست دادن فرصت رشد خود از طریق افزایش ارزش مشتریان فعلی خود و فروش بیشتر به آنها می شوند.

نکته مثبت در رابطه با تشویق مشتریان قبلی به استفاده بیشتر از محصولات و خدمات شما این است که هزینه زیادی برای شما ندارد. در این رابطه باید تنها بخش کوچکی از “برند” خود را که در ارتباط مستقیم با مشتری قرار دارد مورد استفاده قرار دهید، که از این جمله می توان از بسته تا وبسایت و همچنین از تولید تا خدمات بعد از فروش اشاره کرد.

اولین راه و ساده ترین راه برای رشد کسب و کار از طریق مشتریان فعلی علاقمند نگاه داشتن آنها در محصول یا خدمت شما می باشد.

 

چرا خودمان را با مشتریان فعلی به دردسر بیاندازیم؟

1- نرخ تبدیل بهتری نسبت به مشتریان جدید دریافت می کنیم

دلیل این موضوع این است که اعتماد و اطمینان به برند شما پیش از این شکل گرفته شناخت نیازهای واقعی مشتریان هم برای شما بهتر و راحت تر است – – چرا که پیش از این اطلاعات زیادی در مورد آنها کسب کرده اید. همچنین دنبال کردن این روش برای شما دیگری فرایندی رقابتی به حساب نمی آید، چرا که آنها پیش از این مشتری شما بوده اند و شما نیازی به اغوا کردن و بدست آوردن آنها از یک رقیب دیگر نیستید.

 

Retail sales climb

 

2- هزینه کمتر بازاریابی

شما زمان کمتری را برای پیدا کردن آنها صرف می کنید، همچنین هزینه کمتری برای رساندن پیامی به آنها صرف می کنید که آنها در پی شنیدن آن می باشند (بنابراین تلاش کمتری از طرف شما هدر داده شده است)، و همچنین زمان کمتری برای اقناع آنها نسبت به با ارزش بودن شما برای این معامله یا تجارت هم صورت گرفته است.

شما همچنین هزینه کمتری برای تحقیق در رابطه با مشتری صرف می کنید – چرا که پیش از این ممکن است بازخورد های مثبتی را از طرف آنها کسب کرده باشید.

 

3- کسب سود بالاتر

شما زمان کمتری برای هماهنگ کردن خودتان با نیازهای آنها صرف می کنید و معمولا فشار کمتری بر قیمت پیشنهاد شده از طرف آنها وجود دارد (به این معنا که شما برای جذب آنها نسبت به جذب مشتری جدید نیاز به تخفیف نقدی بسیار کمتری هستید).

عملیات کسب و کار و تجارت شما به مراتب دارای کارایی و اثربخشی بیشتر بوده، چرا که بخوبی نیاز مشتریان خود را می شناسید و می توانید از وفاداری آنها نسبت به خود برای آموزش نیروهای جدید استفاده کنید، کاری در رابطه با مشتری جدید نمی توانید، چرا که در اولین اشتباه ممکن است شما را ترک کند. همچنین امکان دارد که یک مشتری قدیمی به دلیل اطمینان و اعتمادی که به شما دارد از دیگر محصولات و خدمات شما هم استفاده کند که به آن نفوذ و تسلط بیشتر گفته می شود.

 

4- افزایش پیچیدگی محصول یا خدمات

سازمان شما به منظور رقابتی ماندن نیاز به رشد کردن و توسعه یافتن دارد، بنابراین شما ممکن است نیاز به انجام فعالیت های پیچیده تری با مشتریان فعلی خود داشته باشید، در حالیکه فروختن به مشتریان جدید خارج از روند پیشین و با استفاده از روش های ابتکاری جدید ممکن است در عمل ممکن نباشد و در برخی از موارد موجب دور کردن آنها از شما شود.

 

تکنیک های فروش

زمانی که سازمانی در حال سعی و تلاش برای علاقمند کردن یک مشتری به خریدن محصول یا خدمتی اضافی است، همواره یک فکر به ذهن مشتری می رسد و آن اینکه: “چرا شما در تلاش برای فروختن چیزی به من هستید؟”

البته، تنها دو پاسخ ممکن برای این سوال وجود دارد. یا اینکه آنها اعتقاد دارند که شما واقعاً به موقعیت آنها یا خود آنها علاقمند هستید یا اینکه به این موضوع باور دارند که شما تنها در پی کسب سود و منفعت بیشتر برای کسب و کار خودتان هستید. اینکه تلاش های شما برای فروختن محصول یا خدمتی به آنها با موفقیت مواجه شود یا خیر، تنها به باور و اعتقاد آنها نسبت به یکی از این دو دیدگاه دارد. اگر باور داشته باشند که شما به آنها علاقمند هستید، به آنها توجه می کنید و در واقع در سعی و تلاش برای کمک کردن به آنها هستید، مطمئنا از شما خرید می کنند. بهترین روش برای فروختن، فروختن نیست، بلکه توجه کردن و نگران آنها بودن است. فراموش نکنید که حرفه ای بودن همیشه تاثیر گذار است!!!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

مطلب مورد نظر خود را پیدا نکردید؟

اکسل را خوب یاد بگیرید
نویسندگان