گروهی برای پیشرفت در زمینه های علمی و عملی

اکسل را خوب یاد بگیرید

مهارت‌های بسیاری وجود دارد که هر یک از فروشندگان باید تلاش کنند تا آن‌ها را در خودشان تقویت کنند. ما همواره سعی داریم این مهارت‌ها را به تدریج برای شما بیان کنیم. برای تقویت مهارت‌ فروش خود این هشت راهنمایی را در نظر بگیرید.

1)داشتن اعتماد به نفس

متی شوارتز، نویسنده اصول مدیریت فروش می‌گوید راحت بودن با فروش یک گام کلیدی برای هر کارآفرین است. برای این‌که مهارت فروش خود را افزایش دهید، شما نیاز دارید تا دانش درونی و اعتماد به نفس خود را به شدت افزایش دهید. شما می‌توانید قبل از این‌که کار اصلی خود را شروع کنید ابتدا در یک کسب‌وکار مشابه کار کنید، یا به دنبال راهنمایی‌هایی از مشاوران و مربیان باشید و یا در یک کلاس فروش ثبت‌نام کنید.

2)تعریف مخاطبان خود

شناسایی مشتریان هدف به شما کمک خواهد کرد استراتژی فروش خود را اصلاح و کارآمدتر کنید. به عنوان مثال فرض کنید شما می‌خواهید دستگاه فتوکپی به فروش برسانید، آیا مخاطبان شما خرده‌فروشان کوچک هستند؟ دفاتر شرکت‌های بزرگ؟ مدارس؟ شوارتز می‌گوید: مردم اغلب شکست می‌خورند چون آن‌ها سعی دارند همه‌چیز را به همه مردم بفروشند.

3)مطالعه و یادگیری عادات خرید مشتریان

هنگامی که مخاطبان خود را شناسایی کردید، توجه بیشتری به رفتار مشتری داشته باشید. برای مثال اگر یک آیتم را با قیمت بالا می‌فروشید، مشاهده خواهید کرد که مشتریان برای اتخاذ تصمیم زمان زیادی صرف می‌کنند. این به این معناست که شما باید برنامه‌ریزی کنید تا زمان بیشتری را برای بستن قرارداد صرف کنید. یکی از فروشندگان می‌گوید: زمانی که من در بوتیک کار می‌کردم متوجه شدم که مشتریان پس از پرسیدن قیمت فورا در مورد کیفیت محصول سوال می‌کنند، بنابراین متوجه شدم که قیمت من خیلی پائین است.

4)برقراری ارتباط

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات کارآفرینان شکست در ایجاد روابط با مشتریان است. ریک سیگل می‌گوید: اولین چیزی که شما می‌فروشید خودتان هستید، اگر مشتریان شما را دوست نداشته باشند از شما خرید نخواهند کرد.

5)ماندن در ذهن مشتریان

هنگامی که روابط دوستانه با مشتریان برقرار کردید، راه‌هایی را برای ماندن در ذهن مشتریان پیدا کنید. از جمله از طریق خبرنامه به طور منظم در مورد کسب‌وکار خود به آن‌ها اطلاع‌رسانی کنید. به روز رسانی وبلاگ و به‌روز رسانی صفحه فیسبوک شما نیز کمک خواهد کرد.

6) پرسیدن سوال و یادگیری از آن

کیت روزن می‌گوید: در بسیاری از موارد، صاحبان کسب‌وکارهای کوچک فرض می‌کنند که نیاز مشتریان و چیزی که برای آن پرداخت خواهند کرد را می‌دانند. در عوض فرض‌های نادرست سعی کنید از مشتریان بپرسید و یاد بگیرید چه چیزهایی را آن‌ها می‌خرید و معیارهای تصمیم خرید آن‌ها چیست؟

7)نشان دادن موفقیت‌های خود

وب‌سایت شما اغلب اولین و تنها راه تماس شما با مردم است. نه تنها باید آن را تمیز و حرفه‌ای نگه دارید، آن باید برای شما اعتبار ایجاد کند. شوارتز توصیه می‌کند که در وب‌سایت خود بررسی‌های موردی از مشتریان و توصیفات آن‌ها را بیان کنید. او میگوید مردم بررسی‌های موردی را دوست دارند.

8)تبدیل شدن به یک متخصص صنعتی

روزن می‌گوید: اگر بتوانید خود را در صنعت خود به عنوان یک رهبر معرفی کنید مشتریان جدیدی را جذب خواهید کرد. شما می‌توانید وبلاگ خود را راه‌اندازی کنید، مقالات تخصصی بنویسید و در رسانه‌ها به اشتراک بگذارید. همه‌ی این گزینه‌ها اعتبار شما را افزایش خواهد داد و منجر به اعتماد مردم به شما خواهد شد.

بازاریاب
امیر دائی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

مطلب مورد نظر خود را پیدا نکردید؟

اکسل را خوب یاد بگیرید
نویسندگان