گروهی برای پیشرفت در زمینه های علمی و عملی

اکسل را خوب یاد بگیرید
29998-2e77eb90

تئودور روزولت (رئیس جمهور ایالات متحده از 4 مارس 1901 تا 14 سپتامبر 1901) در جای گفته بود که: “هیچکس به دانسته های شما اهمیت نمی دهد، تا زمانی که بداند شما چقدر (به او) اهمیت می دهید.” این گفته از چندین منظر مختلف در زندگی حقیقت دارد – - و البته که بیزنس و کسب و کار از این مقوله استثناء نیست.

در حقیقت، زمانی که نوبت به برند سازی شخصی می شود، داشتن ارتباط دو سویه و ایجاد اعتماد امری حیاتی بوده و برای کسب موفقیت یک باید محسوب می شود. زمانی که روابطی دو سویه با مشتریان خود ایجاد کردید و اعتماد آنها را بدست آوردید، وفاداری آنها را هم برای خود بدست آورده اید و این مزیت فوق العاده ای به حساب می آید. چرا که زمانی که یک مشتری به شما وفادار می شود، وی را برای تمام عمرش از آن خود کرده اید.

در زیر چند ایده ویژه مبنی بر چگونگی ایجاد ارتباط دو سویه و کسب وفاداری به برند ارائه شده است:

 

1- پیشنهاد یک تخفیف در ازاء خدمات به مشتریانی که برای خرید مجدد مراجعه می کنند

هر کسی عاشق یک پیشنهاد خوب و مناسب است. بنابراین، زمانی که یک مشتری مجددا به شما مراجعه می کند، پاداش دادن به آنها برای این بازگشت مجدد ایده ای خوب و منطقی می باشد. این پاداش حتما نباید یک تخفیف خیلی بزرگ باشد، بلکه تنها می تواند درصد کوچکی از صورتحساب آنها باشد. با این وجود، تنها اعلام اینکه شما به چنین ارتباطی با آنها اهمیت می دهید و از آنها برای مراجعه مجدد سپاسگزار هستید روشی فوق العاده برای تقویت وفاداری آنها می باشد.

 

RelationshipMarketingInAction-1-e1408675331911

 

2- دادن جایزه برای معرفی دیگر افراد

دادن جایزه به مشتریان فعلی برای معرفی دیگر دوستان و آشنایان خودشان به شما نیز روش دیگری برای نشان دادن قدردان بودن شما نسبت به ارتباط تجاری با آنها می باشد. این روش همچنین باعث می شود شما سریعتر موفق به تشکیل پایگاه مشتریان خود شوید.

 

3- ارائه اخبار و اطلاعات بروز و جدید

بر روی صفحه فیسبوک یا توئیتر خود، شما می توانید مطالب و محتوایی جدید در رابطه با کسب و کار یا زندگی شخصی خود منتشر کنید – - البته اگر در رابطه با این موضوع اخیر مشکل شخصی نداشته و راحت هستید. اینگونه آنها اطلاعاتی ویژه و مخصوص از شما و پشت صحنه کسب و کار شما از یک روز کاری نسبت به دیگرانی که با شما در ارتباط نیستند خواهند داشت. در نتیجه شما در نظر آنها وجه ای انسانی تر خواهید داشت. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که ظاهر شدن به عنوان یک انسان در نظر آنها بجای یک شرکت بزرگ، سرد و بی احساس کلید اصلی در ایجاد رابطه دو سویه با آنها می باشد. بنابراین، این موضوع برای برند سازی شخصی هم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. بروز رسانی وبسایت ها یا حساب های کاربری شما در شبکه های اجتماعی روشی فوق العاده برای واجد شرایط انسانی شدن شما می باشد.

 

4- توجه و مراقبت واقعی نسبت به مشتریان

مشتریان شما بخوبی متوجه هرگونه رفتار تصنعی از طرف شما هستند. بنابراین زمانی که به دنبال ایجاد ارتباط دو سویه با مشتریان خودتان هستید، حتما به اهمیت دادن خودتان نسبت به سر و سامان داشتن امور مشترک بین شما و آنها توجه کافی داشته باشید. از طریق رفتار صحیح با مشتریان خودتان، از میزان تمایل آنها نسبت به پشتیبانی و حمایت از کسب و کار شما متعجب خواهید شد.

ایجاد ارتباط دو سویه و برند سازی شخصی به نوعی در هم تنیده می باشد. در حقیقت قادر به داشتن یکی از این موارد بدون دیگری نیستید. تلاش و کوشش شما برای ایجاد روابط دو سویه ماندگار با مشتریان خودتان سودی سرشار در رابطه با رشد برند شخصی شما برایتان به ارمغان می آورد.

منبع: آی بازاریابی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

مطلب مورد نظر خود را پیدا نکردید؟

اکسل را خوب یاد بگیرید
نویسندگان