گروهی برای پیشرفت در زمینه های علمی و عملی

اکسل را خوب یاد بگیرید
reputation_04_1024x1024

اعتبار و چهره عمومی یک کسب و کار موضوعی بسیار حساس و البته رام نشدنی است. بطوری که یک ایمیل نامناسب، یک سخنرانی بد یا یک معرفی محصول بد چیزی است که می تواند شما را در نظر مخاطبین از عرش به فرش بیاورد. حال اگر شما بیش از حد برای کسب و کار خود به این اعتبار وابسته باشید، حفظ و توجه کردن به آن – چه از لحاظ خارجی و چه داخلی – از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می شود.

نیازی به گفتن نیست که منظور وجه داخلی اعتبار منظور در نظر کارکنان داخلی، کار، خلاقیت و وفاداری آنهاست و منظور از وجه خارجی آن مشتریان، میزان هزینه کردن آنها، شرکای شما و میزان سهم از بازار شماست.

5 راهکار زیر را در نظر بگیرید و برای مدیریت بهتر این اعتبار از آنها در امور روزانه خود استفاده کنید:

1- احساس شرکای خود نسبت به کسب و کار خودتان را بررسی کنید.

شرکای تجاری شما شامل سهام داران، کارکنان و همکاران و حتی سازمان های دولتی و غیر دولتی دیگر از شما انتظار دارند که کار و فعالیت خود را با کیفیت و تمامیت مناسب انجام دهید. بنابراین بررسی و ارزیابی عملکرد خودتان در نظر آنها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

بهترین راه در این حرکت پرسش کردن از آنها در مورد ارزش ها و دستاوردهای مورد احترام آنها می باشد. اطلاع از این نتایج در مدیریت موثر اعتبار شما بسیار اهمیت داشته و همچنین می تواند به عنوان محکی برای ارتباطات و شفافیت کارهای شما مورد استفاده قرار بگیرد.

 

20150414205937-mirror-self-perception-startup-start-up-make-up-girl

 

2- بصورت کمی رفتار کنید.

اگر خواهان بهبود اعتبار خود هستید، باید آن را اندازه گیری کنید. برای این کار اقدام به اندازه گیری میزان رضایت مشتری و تعهد کارکنان در طی یک بازه زمانی طولانی بکنید. اعتماد نیز شاخصه مهمی است، پس اقدام به اندازه گیری میزان اعتماد سهام داران در تصمیمات سازمانی و مقایسه آن با انتظارات آنها بکنید. با زیر نظر داشتن این اطلاعات و مرتبط ساختن آن با اهداف محسوس، متوجه می شوید که تصمیمات شما چگونه بر احساس آنها نسبت به شما تاثیر می گذارد و راههای ارتقاء آن را پیدا می کنید.

 

3- برای خود قهرمانانی در نظر بگیرید.

یک بخش مهم از مدیریت اعتبار شامل قدرت بخشیدن به سفیران برند خودتان می باشد که همان اعضای تیم کاری شما هستند. همواره سعی کنید با پشتیبانی مالی و … از این سفیران برند حمایت کنید. حتی می توانید فردی را در داخل سازمان به عنوان مسئول رسیدگی کننده به امور آنها قرار دهید، در نتیجه این اعضاء به عنوان سفیران شما تبدیل به مدافعان خوب بیرونی برای اعتبار و برند شما می شوند و بدین طریق رفته رفته بر اعتبار شما افزوده می شود.

 

4- در هر تصمیمی یک چشم انداز بیرونی در نظر داشته باشید.

در این مرحله نیاز دارید که در تصمیم های خود فرایند های مدیریت اعتبار را هم ترکیب کنید. در هر تصمیمی که اتخاذ می کنید سعی کنید از جنبه بیرون از سازمان آن تصمیم را مورد بررسی قرار دهید – - خواه این تصمیم وارد شدن به یک بازار جدید یا طراحی یک محصول جدید باشد – - در نتیجه خود اقدام به پرورش و رشد یک اعتبار مثبت برای خود و کسب و کار خود کرده اید.

 

5- تفکر و برنامه ریزی بلند مدت داشته باشید.

هم اعتبار شخصی و هم اعتبار سازمانی شما به عنوان سرمایه گذاری های بلند مدت در نظر گرفته می شوند. هر گاه که یک تصمیم در حوزه کسب و کار خود را با معیارها و اندازه گیری های اعتبار خارجی خود هماهنگ می سازید، ناخواسته به اعتبار خودتان قدرت بیشتری بخشیده اید. اما توجه داشته باشید که این موضوع فرایندی یک شبه نیست و باید خود و تیم تحت کنترل خود را برای یک فرایند طولانی مدت آماده کنید.

وارن بافت این موضوع را به بهترین شکل بیان کرده است: “20 سال زمان لازم است تا یک اعتبار شکل بگیرد و تنها 5 دقیقه برای نابود کردن آن کافی است.” با برنامه ریزی برای ارزیابی و مدیریت اعتبار خودتان در حین کار، همواره قادر به رفع مشکلات اندک پیش آمده در این فرایند هستید. در این بین از مزیت رقابتی خود برای شکل دادن به اعتبار شخصی و سازمانی خود غافل نباشید.

منبع: آی بازاریابی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

مطلب مورد نظر خود را پیدا نکردید؟

اکسل را خوب یاد بگیرید
نویسندگان