گروهی برای پیشرفت در زمینه های علمی و عملی

اکسل را خوب یاد بگیرید

به گزارش اویل نیوز، مدیر راه اندازی سکوی B فاز١٢ پارس جنوبی در حاشیه بازدید خبرنگاران از تاسیسات فراساحلی فاز ١٢ در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به پیشرفت فیزیکی ٩٠درصدی عملیات هوکاپ( نصب اتصالات) سکوی فاز ١٢ پارس جنوبی تصریح کرد: این میزان پیشرفت طی یک ماه گذشته به دست آمده است و همه تلاش بر این است که پیش از زمستان این سکو راه اندازی و آماده ارسال یک میلیارد فوت مکعب گاز ترش به خشکی شود.

وی تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی عملیات پیش راه اندازی و راه اندازی سکوی B فاز ١٢ پارس جنوبی بر اساس برآوردهای صورت گرفته تا دو ماه آینده از مرز ٩٠ درصد می گذرد.

شهام انوشه با بیان این که عملیات هوکاپ سکوی فاز ١٢ تا دوهفته آینده به پایان می رسد،گفت: با پایان عملیات هوکاپ، تست راه اندازی تاسیسات این سکو با گاز نیتروژن آغاز خواهد شد.

وی با بیان این که هم اکنون سه سازنده اصلی تجهیزات و کالاهای سکوی B فاز ١٢ در حال راه اندازی و آزمایش تجهیزات خود هستند، اظهار کرد: به منظور شتاب در برنامه راه اندازی این سکو، ساعت کار نیروی انسانی از ١٢ به ١٨ ساعت افزایش یافته است.

به گفته انوشه، بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته به زودی یک شناور دیگر با ظرفیت اسکان ٥٠ نیروی انسانی به این سکو نزدیک می شود.

رکوردزنی در عملیات نصب و پیش راه اندازی

مدیر راه اندازی سکوی B فاز ١٢ پارس جنوبی با یادآوری این که شرکتهای اروپایی همچون توتال، پروژه نصب ،پیش راه اندازی و راه اندازی سکوهای پارس جنوبی را ظرف شش ماه تا یکسال انجام دادند، تصریح کرد: با توجه به حجم بالای گاز تولیدی در سکوهای باقیمانده فاز ١٢ پارس جنوبی و نیاز کشور به این گاز در زمستان امسال، با هماهنگی وزارت نفت، این پروژه قرار است ظرف ٤ ماه آینده به پایان برسد.

وی با اشاره به این که هم مراحل راه اندازی و پیش راه اندازی سکوی B فاز ١٢ توسط متخصصان ایرانی در حال انجام است،افزود: خوشبختانه ٩ حلقه از ١١ حلقه چاه این سکو همراه تاسیسات سرچاهی آنها آماده تولید است.

به گزارش شانا،سکوی A فاز ١٢ پارس جنوبی از انتهای سال گذشته با ظرفیت ٩٠٠ میلیون فوت مکعب وارد مدار تولید شده و عملیات پیش راه اندازی و راه اندازی سکوی C این فاز نیز در حال انجام است. شناورهای ابوذر ٨١، ابوذر ١٢٠٠ و غدیر ٥٠٠ از جمله شناورهای حاضر در بخش دریایی فاز ١٢ پار جنوبی هستند که حدود ٦٠٠ نفر در آنها برای راه اندازی و تکمیل سه سکوی فاز ١٢ اسکان داده شده اند.

امیر دائی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

مطلب مورد نظر خود را پیدا نکردید؟

اکسل را خوب یاد بگیرید
نویسندگان