16- محتوی خود را بازیافت کنید: به منظور دستیابی به مخاطب جدید محتوای خود را در نوبت های مختلف و در زیرساخت های مختلف منتشر کنید.
17- ارزش بیافرینید: باز نشر محتوای دیگران کافی نیست، محتوای دست اول خود
را تهیه کنید تا رفته رفته در حوزه تخصصی خودتان به عنوان یک کارشناس
شناخته شوید.
18- به صورت دوره ای به اقدام به ممیزی محتوا و وضعیت خود نمائید تا از موثر بودن فعالیت خود مطمئن شوید.
19- از شبکه های مجازی جهت هدایت مخاطبین به لیست ایمیل خود استفاده کنید،
بدانید که لیست ایمیل شما با ارزش ترین دارایی آنلاین شماست و باید از هر
فرصتی برای گسترش آن استفاده کنید.
20- زمانی برای طراحی یک شخصیت مجازی از مخاطبین خود اختصاص دهید که بیانگر
و نماینده ای از جمعیت مخاطب هدف شما باشد. اینگونه محتوای شما در مجموع
از تناسب بیشتری با یکدیگر برخوردار می شود.
21- با استفاده از لیست های توئتیر اقدام به شکل دادن روابطی کنید که منجر به فروش برای شما می شوند.
22- محتوای خود را در طی شبکه های مختلف بصورت منطبق با یکدیگر برنامه ریزی
کنید: تصاویر، رنگها و لحن مورد استفاده شما باید با یکدیگر مطابق باشند.
23- بر کمک کردن به دنبال کننده گان خودتان تمرکز داشته باشید: بیشتر از
تمرکز بر چیزی که می خواهید به آنها بگوئید، بر چیزی که آنها خواهان شنیدن
از شما هستند تمرکز داشته باشید.
24- در رابطه با چگونگی کارآمدی شبکه های اجتماعی در قیف فروش خودتان فکر
کنید: ببینید چگونه این شبکه ها برای فروش بیشتر می توانند به شما کمک
کنند.
25- از هشتگ های مرتبط برای برقراری ارتباط با افرادی خارج از مجموعه مخاطبین خود استفاده کنید.
26- با استفاده از ابزاری از قبیل Social Mention و رصد کردن مواردی که
دیگران در محتوای خود از شما نام می برند، ببینید دیگران در این شبکه ها در
مورد شما چه می گویند و چگونه می اندیشند؟
27- ارتباط شخصی و از نزدیک با دنبال کننده گان برقرار کنید: مردم همواره
بیشتر و بیشتر خواهان خرید از کسانی هستند که آنها را از نزدیک می شناسند و
می توانند به آنها اعتماد کنند، نه برندهایی که هیچگونه هویتی از خود
ندارند. بدین جهت گاهی اقدام به انتشار تصاویر شخصی و روابط پشت صحنه خود
مشتریان یا دیگران بکنید.
28- همواره به اشارات و محتوایی که در رابطه با شما منتشر می شود، پاسخ
دهید و بدانید که شبکه های اجتماعی یک کانال ارتباطی دو طرفه است.
29- اگر فکر می کنید که نتیجه مناسبی دریافت نکرده اید، سعی کنید فعالیت
خود را محدود به یک یا دو شبکه و زیرساختی بکنید که از آنها نتایج بهتری در
کسب و کار خود دریافت کرده اید. همواره استفاده از 2 یا 3 زیرساخت با
نتیجه بیشتر، بهتر از تمرکز داشتن بر 6 زیرساخت و داشتن عملکرد ضعیف تر می
باشد.
30- سعی کنید به منظور یافتن مخاطب بیشتر در زمان های مناسب و بهینه اقدام
به انتشار محتوا کنید. ابزاری مانند Followerwonk می تواند در این راه به
شما کمک کند.
امیدوارم از این 30 راهکار اطلاعات خوبی کسب کرده باشید و به فعالیت های
خود بهبود ببخشید. شما چه مواردی را به این لیست اضافه می کنید؟ بهترین
شیوه هایی که تاکنون از آنها استفاده کرده و نتیجه گرفته اید چه مواردی
هستند؟
منبع: آی بازایابی